miercuri, 15 iulie 2009

printre randuri









Aflu de la Gabi, prietena mea stirista, ca astazi este ziua marcii postale romanesti.
Undeva , se deschide o fereastra.

Adolescenta fiind, asteptam cu sufletul la gura, sunetul unei mici trompete pe care postasul si-o fixase pe ghidonul bicicletei. Asa afla lumea ca el a sosit.
Eram trei prietene. Toate trimiteam si primeam scrisori. In plicuri albe, roz, bleu.
Nu prea aveam nimic de ascuns una alteia. Nici nu stiam sa ne prefacem. Chiar le citeam cu voce tare, la mine , in gradina, sub nuc- cand nu erau parintii acasa.
Doar scrisorile primite.
Niciodata pe cele expediate.
Intr-un pachetel, legate, bineinteles, cu fundita colorata, ca orice fosta irezestibil indragostita,- poate lipsi participiul-pastrez multe dintre micile mele comori.
De ganduri.
De sentimente.
Si poemele.
Si primul jurnal.

Au un parfum aparte.

Culoarea este alta, mesajul este viu.
Ps.
N-am tinut seama numarului de randuri,
pentru ca amintirile sunt imprastiate.
Nu le puteam obliga sa incapa intr-o cutiuta.

19 comentarii:

  1. Da, citeste la Blog de supravietuitor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Postarea ta imi aminteste de o scena tare comica. Am o prietena foarte buna, careia ii place sa pastreze anumite obiceiuri, cum ar fi trimiterea de scrisori. mereu zice ca altul este gustul si mireasma unei scrisori reale, pe hartie, cand tii in mana ceea ce a tinut prietenul de departe, fata de un mail cu gust de fier. Asadar, luam cina alaturi de ea si un alt prieten, iar ea ne povestea ca era tare trista ca inca nu ajunsese o scrisoare cu urari de Paste la o amica din Braila. Si comentam noi acolo...la un moment dat am schimbat si subiectul...cand peste vreun sfert de ceas, Gusty zice: "Bei, dar stai asa...eu nu inteleg! Scrisoare??? (scandalizat)Credeam ca s-a inventat mailul... (amuzat)". Asa ca, la multi ani, Posta Romana, si sa duci inspre prietenii nostri scrisorile cu gust de..noi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cora!
    Imi place sa scriu cu stiloul- sa fac ciorne. Cum , de asemenea, ador sa citesc scrisori adevarate, in care auzi ceva, simti tremurul glasului, redat in vorbe.
    Scrisorile au o poezie, pe care internetul o anuleaza.
    Poate ca de asta lumea este mai putin romantica..
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult, Mariana!
    Este o mare surpriza!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara, Gina!
    Ma bucur mult ca exista o zi dedicata cinstirii marcii postale romanesti, o sarbatoare filatelica de suflet!
    In copilarie eram pasionata de colectionarea timbrelor in clasoare, ordonate pe colectii tematice intregi, le asezam cu grija cu penseta in banda lor firava de celofan...
    Minunate amintiri si impresionanta colectie de scrisori ai pastrat, printre care s-au strecurat aromele unei flori presate!
    Cum mai comunica dupa ani, cele trei prietene ce-si lecturau sub umbra nucului scrisorile duse de postas?
    O seara plina de farmecul comunicarii!

    RăspundețiȘtergere
  6. gina
    mi-ai adus aminte de o perioada, aveam vreo 14 ani si corespondam cu prietenele mele, cu una de la bunici cand eram acasa, cu cea de acasa cand eram la bunici; mi se face dor sa scriu scrisori si sa primesc :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Mulţi ani am păstrat scrisorile parfumate , scrise pe coală roz, cu stiloul roşu, trimise de un băiat din Galaţi.

    Eram copii, clasa a VII-a...

    Nu ştiu cât mai scriu oamenii acum...

    O seară frumoasă, draga mea prietenă!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna seara, pescarus!
    Si copiii mei au avut clasoare. Mai pastrez cate ceva din ele.
    Ma intrebi de cele trei prietene..cu una dintre ele ma vad , din cand in cand. Locuieste in Bucuresti. Pe cealalta - profesoara de romana in Tarvoviste- n-am vazut-o de multi ani. M-am gandit adesea..
    Trandafirul alb uscat are povestea lui, dintr-o ora de fizica, in clasa a zecea..Inimioara are si ea propria-i poveste.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Gala,
    pastrez si scrisorile de la parinti- eram studenta.
    Am si cateva biletele. Fiecare isi are propria poveste.
    M-am lenevit. Am o matusa , careia ii place sa-i trimit scrisori. Am scris aici ceva despre ea.
    Este frumos sa rasfoiesti scrisori peste care timpul si-a pus amprenta.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. Si eu am gasit printre carti o scrisoare...uitata acolo demult,rascolind amintirile...20 de ani a stat acolo pitita...

    RăspundețiȘtergere
  11. Geanina, nu se poate!
    Cateva dintre scrisorile mele si poemele sunt din Galati.
    Ca doar n-o fi vreo legatura???
    o seara linistita!

    RăspundețiȘtergere
  12. Gina!!!!
    am o prietenie de vise cu o femeie pe care am vazut-o pe viu cred ca vreo jumătate de an in cei 26 de cand ne cunoastem :)
    am scrisorile ei, ea ale mele. si datorita acest scrisori am reusit sa cream o relatie pe care nu o schimba nimic. nici un vant

    si ce parfum au scrisorile ei :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Elite,
    amintirile te-au asteptat douazeci de ani..ce frumos!

    RăspundețiȘtergere
  14. Cat de frumoase sunt prieteniile prin scrisori, Angela! Au o anume poezie, un parfum special. Le poti reciti. De fiecare data, gasesti cate ceva deosebit!
    O noapte frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  15. esti bogaattta, Gina!

    sa ai grija de ele!

    buna dimineata! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc, Anamaria!
    O zi frumoasa ca o dimineata!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna dimineata,Gina!Am sosit si eu sa ascult povestile frumoase de demult.
    Neaparat voi lua clasorul la rasfoit.Il am de...cati ani au trecut?Mai bine nu spun,acesta e unul din secretele mele! :)
    Aveam si o colectie de scrisori,scriam si primeam raspuns pe cand eram liceana.Un loc aparte il aveau scrisorile de la prima mea iubire (din pacate,a murit acum vreo 20 de ani).Ar fi multe de povestit,dar acum sunt foarte grabita,trebuie sa plec neaparat.
    Iti multumesc,Gina!
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  18. Spor la treaba, draga Gabi!
    Si cauta-ti clasorul1
    Printre timbre, sigur vei gasi si amintiri frumoase!!!

    RăspundețiȘtergere