Sunt, vorba poetului, ”Floriile cu soare și soarele cu Florii!„
Curtea schitului, scările și băncile din jur sunt pline de lume..
Figuri și frunți de toate vârstele- netede, ridate, deschise, umbrite de întrebări, bogații se recunosc imediat după cum zdrăngănesc cheile bolizilor parcați în afara schitului, oameni sănătoși, alții suferinzi, bolnavi, fete cochete, capete acoperite cu eșarfe păstrate doar pentru zilele speciale, fizionomii liniștite sau disperate, chipuri îndoliate, ochi luminoși, priviri căutând în gol,altele doar ascultând slujba, griji, ochi iscoditori de copilași treziți cu noaptea în cap, blugi rupți în genunch, toate laolaltă.
Liniște , atâta liniște!
Doar vorbele preotului răsună peste pacea locului.
Slujba se încheie , parcă, mult mai pătrunzător decât în alte zile de sărbătoare.
Slujba se încheie , parcă, mult mai pătrunzător decât în alte zile de sărbătoare.
Descoperi în predica lui atâta învățătură despre curățirea de rele, despre cum să faci bine fără a te lăuda, despre a fi smerit chiar atunci crezi că nimeni n-ar fi mai puternic decât tine.
Peste capetele plecate domnește ceva ca o cuminecătură.
Peste capetele plecate domnește ceva ca o cuminecătură.
Ai zice că toți sunt ca unul. Că vorbele ajung chiar în suflete.
Cuminte, mulțimea așteaptă să-și primească ramura de salcie.
Predica se încheie cu o caldă urare de bine.
Cuminte, mulțimea așteaptă să-și primească ramura de salcie.
Predica se încheie cu o caldă urare de bine.
Și în clipa aceea, ceva, ca un vânt iscat cine-știe-de-unde, aduce o vânzoleală absurdă, capetele se ridică, se sparge tăcerea, mâini multe se agită pe deasupra altor mâini, fiecare vrea repede, cât mai repede, mănunchiul verde, pletos, de parcă ar fi pe viață și pe moarte. omul a uitat să fie om, ce înghesuială, ce vorbe,nimeni nu mai ține seamă de nimeni, de rost, de vecini, de respect.
Vorbele preotului au rămas suspendate undeva, într-un alt timp. Acum se dă bătălia- care pe care.
Nu pricep nimic.
Este prima mea confruntare cu spiritul dezlănțuit al unei mulțimi înfometate de A LUA CEVA CE I SE CUVINE.
CEVA CE SE DĂ .
Nu pricep nimic.
Este prima mea confruntare cu spiritul dezlănțuit al unei mulțimi înfometate de A LUA CEVA CE I SE CUVINE.
CEVA CE SE DĂ .
Pentru o clipă , mă întreb dacă numind -o haită, ar fi , totuși, prra mult.
Sunt fericită că am scăpat teafără.
Uitasem și de ochelari...
Dincolo de poarta bătrânului schit, îmi adun gândurile. Atâtea întrebări îmi aleargă prin minte.
Cum să-i înțelegi pe oameni?
Ce forță nebună să-i schimbe în câteva clipe?
Mai rămâne loc de bine, așa cum este binele?
Mult mai multe întrebări rămân fără răspunsuri .
Se leagănă tăcuți brazii, adie un vânticel, în parcul din fața Grotei râd în soare flori în toate culorile firii!
Tăcută, pădurea își arată fața ei cuminte, curată, însorită...
Sunt fericită că am scăpat teafără.
Uitasem și de ochelari...
Dincolo de poarta bătrânului schit, îmi adun gândurile. Atâtea întrebări îmi aleargă prin minte.
Cum să-i înțelegi pe oameni?
Ce forță nebună să-i schimbe în câteva clipe?
Mai rămâne loc de bine, așa cum este binele?
Mult mai multe întrebări rămân fără răspunsuri .
Se leagănă tăcuți brazii, adie un vânticel, în parcul din fața Grotei râd în soare flori în toate culorile firii!
Tăcută, pădurea își arată fața ei cuminte, curată, însorită...
Astia se pot oare numi credinciosi?
RăspundețiȘtergereMai degraba i-as numi superstitiosi care isi imagineaza ca posesia unui lucru sfant ii ajuta ,vindeca ,binecuvanteaza!Pagani ca mentalitate!
Un dar sfant daca nu e primit cu duh smerit,cu inima caita ,nu mai valoreaza !!!
Nedumerirea mea cea mare este cum de e posibil inca asa ceva dupa peste 2000 de ani de la Hristos!Cata inertie si ce fel de educatie crestina sa existe oare/
Uneori cred ca trebuie sa tuni in biserica ca enoriasii sa intealeaga,sa-si vina in fire!Clar,raspicat,ferm si direct la subiect!Cu duhul blandetii nu tine!
http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/10/oameni-si-oameni.html
RăspundețiȘtergere