duminică, 21 august 2022

cu emoție, la tablă!

Eram, deja, elevă de liceu, când fratele meu, mai mic decât mine, încerca să le dea de cap sistemelor cu  două și trei necunoscute din culegerea  lui Grigore Gheba.

Cum nu prea  se  omora el cu matematica, a trebuit să fiu ”o profesoară răbdătoare„.

Atât de mult îmi plăceau  problemele și exercițiile propuse, că , în  vacanța aceea, am umplut  multe maculatoare, cu calcule și scheme. Puteam să mai  iau  o dată admiterea la liceu.

  După mulți ani, mamă fiind, și profesoară de Limba  Română,  am lucrat, pe rând, cu copiii mei, folosind  între atâtea alte  culegeri, pe cea mai dragă, aceea a lui  Grigore Gheba.
Astăzi, cu ceva întârziere, fb  mi-a adus în minte  vremurile  când adoram  cartea  care mi-a luminat  mintea:
 Grigore Gheba.15 august 1912/  6 septembrie 2004.


 Știam unde o găsesc, am deschis-o la întâmplare și am rezolvat, fără greșeală, o problemă prin  notarea  cu x  a necunoscutei.
Mai greu îmi este   să deslușesc sistemul  cu  trei necunoscute.
 Oricum, nu abandonez.!

Tu ai lucrat exerciții și probleme din această culegere?

Un comentariu:

  1. Oooo, da! Culegerea lui Gheba si cea a lui Carbunaru, una neagra, groasa, erau la "moda" pe vremea mea! 😅

    RăspundețiȘtergere