marți, 10 august 2010

o fi liber Kunta Kinte?

Să tot fie vreo, nu, nu pot spune sigur câți, oricum, nu puțini ani..era vară, cald , cald rău.
La televizor rula un serial cu un tânăr sclav negru, Kunta Kinte. In film era mereu vară. Lunga vară fierbinte. In film și afară. Și nu se mai termina.
Kunta Kinte evada, era prins, incerca din nou și căldura verii devenea mai apăsătoare, mai greu de suportat.
Nu știu de ce mi-au tot revenit in minte, zilele astea, imagini din filmul văzut cândva…
Ca și cum mulțimi de Kunta Kinte se trezesc dimineața, se uită pe cer, soarele arde, și azi, și mâine, arde..
Fiecare așteaptă.
Chiar, ce așteptăm in fiecare dimineață?
p.s. Nu-mi plac spaimele, nici panica..
Să fie muzica leacul cel mai bun?


22 de comentarii:

  1. ce asteptam? .... hmmm ..de la om la om ..eu astept sa ies din casa ... adica mereu pierd vremea dimineata prin casa inainte de a merge la servici :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna intrebare. Si as continua cu "oare ce anume ne determina sa ne ridicam din pat si sa intram intr-o noua zi?" Caci nu cred ca putem astepta o viata intreaga...
    Uite, in momentul acesta, prefer sa cred ca totusi, Kunta Kinte este liber. Asa nu pare totul lipsit de speranta si de sens.

    Iar cu Vali Sterian... mi-ai mers direct la suflet in seara asta!
    Sa ai o noapte racoroasa, draga Gina!

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca numai dumneavoastra ne puteati crea incertitudini legate de tanarul, de acum venerabil, Kunta Kinte, fiindca e clar ca buna ziua, ieri era liber si vindea combinatul de la galati cu un profit superb, din care isi cumparase Dacia Duster si calatorea pe urmele voievozilor romani in gradina de la Poenari , Leresti, Curtea de Arges, dupa ce bause o oala de apa din pivnita de la Florica! Nu l-ati vazut?! Fiindca Dusterul avea modificari de nerecunoscut...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-ai adus aminte de serial. De fapt, de numele personajului, în rest nu mai pot spune nimic despre film.
    Dar pot să spun că Amintirea cu haiduci a lui Sterian este şi va rămâne de vis...

    Îmi permit să las aici nişte gânduri pe care le-am scris mai demult.

    Niciodată haiduci

    Unde sunt haiducii de altădată?
    Iată o întrebare la care este foarte greu să răspunzi.
    Poate că dacă ar mai exista cai sălbateci,
    Alergând către orizonturi cu valurile coamelor în vânt,
    Am putea să punem şaua pe unii, rotaţi sau murgi,
    Reînvăţând din mers tainele galopului
    Şi valoarea zăbalei...
    Ne-am da demisia din birourile
    În care plictiseala este direct proporţională
    Cu importanţa joburilor
    Şi am lua calea ultimelor păduri
    Pentru a plănui, în jurul focurilor,
    Ambuscade moderne în care să cadă
    Vănătorii de trupuri şi vânzătorii de reclame agresive.
    Bineînţeles, n-am propune să oprim şi poştalioane moderne,
    Numite maşini,
    Iar răpirea unor domniţe cu păr bălai
    Ne-ar înveşmânta în fantasme clipele de reverie.
    Astăzi – şi aceasta devine axiomă –
    Nu mai sunt haiducii şi nu mai sunt nici caii
    Care să se confunde cu orizontul
    Nechezând a eliberare exhaustivă,
    Domniţele cu păr bălai se vând mai degrabă
    Posesorilor de portofele care gem
    În învălmăşală de carduri,
    Iar despre demisii mai bine să nu vorbim.
    Acum eşti eliminat fără preaviz,
    Redus la stadiul pervers de cantitate neglijabilă,
    Iar ideea perimată a haiducului resuscitat
    Rămâne doar o simplă metaforă...

    Cristian Lisandru

    Gânduri bune, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  5. Muzica nu e nici pe departe un leac al verii fierbinti.
    E doar amagire, rabdare si sudoare.
    Simtite doar de catre cei batuti de soarta ori de vara fierbinte.

    RăspundețiȘtergere
  6. Manu,

    O să vină și vremea când, imediat după trezire , va trebui să faci zece treburi deodată, cu ochii pe ceas.
    Bucură-te, cât se poate, de plăcerea risipei!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ionelmuscalu,

    Să fi fost , oare, vreodată, Kunta Kinte o certitudine?
    Imi vine să cred că toți avem in noi câte ceva din goana lui după libertate..

    ps. la Florica este o altă lume. Acolo poți resuscita timpul, dacă vrei , poți vedea , cu puțin efort, ochii de peruzea ai frumoasei Calyopi, răsfățată in berlină , alunecând printre lanuri de secară..
    Timp, in casa amintirilor!!
    Cumva, carpe diem!

    RăspundețiȘtergere
  8. Daniela!
    Să dăm bice-Pe la izvoare/la drumul mare!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cris,

    Este un privilegiu să fiu gazda haiducilor tăi!
    Minunat poem! L-aș citi copiilor, intr-o seară, in jurul unui foc uriaș, trosnind din toate maruntaiele

    ”Poate că dacă ar mai exista cai sălbateci,
    Alergând către orizonturi cu valurile coamelor în vânt,
    Am putea să punem şaua pe unii, rotaţi sau murgi,
    Reînvăţând din mers tainele galopului
    Şi valoarea zăbalei...”
    Mulțumesc mult pentru picătura de frumos!

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim,

    Gândul tău are gust de tristețe..ne amăgim, nu invățăm asta toată viața?

    RăspundețiȘtergere
  11. da, e bine ca nu am ora fixa la care trebuie sa fiu la servici :-)

    RăspundețiȘtergere
  12. Ruxi,

    Mi l-am imaginat , de multe ori, liber, așezat, in coliba lui de trestii, cu o droaie de puști simpatici in jur..
    Alteori, il văd fugărit prin păduri, hăituit, impidicându-se, cazut și , din nou, ridicându-se.
    Ce este libertatea?
    Cine și ce te face să-i simți dimensiunea?
    Chiar există libertate?

    Imi place tristețea optimistă, dacă pot să spun așa, a lui Vali Sterian !
    Imi plac drumurile și herghelia lui de vise!

    O zi cu drumuri limpezi iți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Manu,

    Faci parte dintre privilegiați.

    RăspundețiȘtergere
  14. La sefi intri Ionescu si iesi Kunta Kinte!
    La fel patesc cand intru pe unele bloguri: plec cu ideile autorilor...

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu stiu daca ar trebui sa raspund la intrebarea ta.Am s-o fac totusi.Ce sa astept in afar de o calatorie?ultima.
    ca mine sunt multi si asta e trist.

    RăspundețiȘtergere
  16. @ Daurel,
    Prima e de rău..
    a doua, dacă mă gândesc că sunt gazda recentă, nu mă supără deloc.

    RăspundețiȘtergere
  17. Găbița!
    Am stat mult pe gânduri, de fapt, vorbele tale m-au lovit.Nu prea știu să spun mare lucru.Până ieri, tu i-ai incurajat pe alții, ai promovat campanii de ajutor pentru suferinzi.
    Nu se poate să gândești așa când este vorba despre tine.
    Ești o supravieșuitoare!! Așa te-am simșit de când ne ”știm”
    Iartă-mă pentru multele vorbe..n-am spus nimic din ce mi-aș fi dorit..

    RăspundețiȘtergere
  18. Gina, din pacate, tot ce ni se intampla de-un timp ne taie si ultima speranta.
    Azi astept ploaia de stele, e ceva frumos, nu-i asa? :)
    P.S. Sunt o supravietuitoare si trebuie sa razbesc si de data asta.

    RăspundețiȘtergere
  19. Da, Gabi, ești o supraviețuitoare!
    Și o onvingătoare!
    Trebuie să câștigi!
    Aștept ploaia de stele!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. ca veni vorba de Kunta Kinte, poti sa revezi serialul. Din 14 noiembrie e in nou in Romania difuzat la... Romantica :) Pe bune, pe verificate! :)

    RăspundețiȘtergere