vineri, 31 octombrie 2014

eternă bucurie-i frumusețéa

Iubea florile, marea și cerul, miresmele și antichitatea.
Iubea frumusețea.
John Keats, unul dintre cei mai cunoscuțí poețí romantici.
 S-a născut în Londra,   de Halloween,la 31 octombrie1795, s-a stins la Roma, 23 februarie 1821// 

Pe  aripa poeziei
 

O, cat imi place,-n mandra zi de vara,
 Cand curg torenti de aur din apus
 Si pe imbalsamati zefiri dorm sus
 Nori vii de-argint - sa fiu departe, iara,
 De ganduri mici, griji mici ce m-apasara,
 Printre miresme crude de nespus,
 Pe care Firea strai frumos a pus,
 Sa m-amagesc in desfatari de seara! 
Spre Milton patriotic gand sa-mi zboare 
Si spre-al lui Sidney catafalc cernit, 
Pe-aripa Poeziei sa se lase 
Aievea, ei, - severi - si fiecare 
Sa verse-o lacrima spre-un ochi vrajit 
De nu stiu ce tristeti melodioase.

 Strălucitoare stea

Atât de liniștit de-as fi

Nu singur în splendoarea nopții aș trăi
Cu ochii larg deschiși aș urmări
Îndurător și singur m-aș simți
Precum torentele grăbite
pedepsite chiar de sus
Ce înconjoară țărmul lumii,
ca un fus
Sau voi privi prin delicata mască,
cea căzută
La neaua de pe munți și de pe baltă
Nu, liniștit eu încă sunt,
de neschimbat
Supus la sânul unei iubiri curate
Pe veci va fi a mea, fără a ne abate
Mereu conștient
într-o dulce tulburare
Duios, duios spre a-i simți
blajina răsuflare
Mereu noi doi așa vom fi,
ori moartea va fi alinare.. //


citește și aici:
http://www.romlit.ro/john_keats

4 comentarii:

  1. imi place cand gasesc astfel de blog-uri unde poezia (literatura ) de calitate este respectata. postarea poetilor vechi, care se mai gasesc doar in antologii, este un lucru care denota profesionalism. am notat blog-ul pt rubrica pe care o tin pe un site de cultura, in una din saptamanile viitoare o sa-l prezint.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună dimineața!
    Mă bucură și mă onorează vizita și aprecierile tale!
    Sper să nu te fi supărat că mi-am permis să -ți trec blogul în lista mea. ( avem niște cunoștințe comune: Flavius Obeadă, Călin Hera)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu, am trecut si eu blog-ul si l-am notat in lista pentru rubrica. :)

    RăspundețiȘtergere