Atatea discutii despre teza cu subiect unic: la sfarsitul anului scolar trecut, in vacanta de vara , la inceputul anului scolar 2008/2009!!!
mai intai:
EXPLICATII -in legatura cu importanta si ponderea notelor obtinute la teze in calcularea mediei de admitere;
- au fost excluse , nejustificat , din media de admitere pentru acest an scolar, notele obtinute de actualii elevi din clasa a 8-a, in clasa a 7-a ;
motivul se poate identifica astazi , studiind continutul cerintelor variantei date: neprofesionalismul echipei centrale de evaluare;
au urmat
PRECIZARI; fie vorba intre noi , n-au fost deloc ceea ce ar fi trebuit sa fie , pentru ca obiectivele de referinta din vechea programa scolara au aparut laolalta pentru doua clase: a 7-a si a 8-a , ca si cum , in doi ani , la limba romana , s-ar invata aceeasi materie;
- apare , ca fiind foarte important un anume obiectiv: identificarea valorilor morale intr-un text, prin exprimarea impresiilor si chiar a preferintelor elevilor, punandu-se accent pe opinia PERSONALA. Nimic mai fals!!!imi pun intrebarea : cum isi poate exprima un copil care studiaza la clasa 3 poezii..ce studiu! OPINIA PROPRIE in legatura cu un text poetic , la prima vedere????
Unii profesori, din excess de zel sau , mai degraba din totala nepricepere, ii obliga sa retina tot felul de ineptii, ca:" opinia mea este , in primul rand..", in al doilea rand ..etc. Se ajunge astfel - nu numai la pierderea interesului unui copil dornic sa invete literatura fata de actul in sine , dar si la formarea unor stereotipii paguboase.
- teme , precum eseul structurat si eseul nestructurat , sunt inserate in programa , inutil , raman vorbe goale;
apoi
a aparut , pe internet, cu doua saptamani in urma , cate o varianta pentru fiecare clasa, astfel incat elevii si profesorii sa aiba un model - nimic nou- :la clasa a 7-a trebuie sa se faca dovada alcatuirii rezumatului unui text , la prima vedere ; cerintele pentru partea de vocabular au ramas neschimbate fata de anul anterior;
- la clasa a 8-a itemii sunt identici cu cei din anul precedent;
si a venit
cu(in) mare viteza
TEZA!
De aici poate incepe o discutie serioasa pentru ca actiunea , in sine, apare foarte neserioasa.
Iata de ce: elevii din clasa a 8-a au avut de realizat, pentru 30 de puncte , o compunere, cu tema IDENTICA celei pe care- tot EI- au realizat-o anul trecut, cand erau in clasa a 7-a.
O fi repetitia mama invatarii, dar e prea de tot..Ma intreb , cum , de altfel , se poate intreba orice parinte, indiferent de pregatirea lui: daca nu se mai tine seama de notele obtinute cu un an inainte, acum , care sunt considerentele gratie carora , acelorasi elevi li s-a dat un subiect identic? De ce au mai mers la scoala inca un an?
Un personaj de comedie ar spune" curat murdar"; nici macar partile esentiale " nu s-au revizuit".
Si modul de evaluare a respectivelor teze lasa loc pentru multe semne de intrebare: ele se noteaza , mai intai, in scoala, de catre profesorul de la clasa, apoi se trimit la un centru de corectare , unde primesc nota unui profesor strain- sa dea Domnul sa nu fie strain de limba romana!
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereCred ca o schimbare reala trebuie facuta din interiorul sistemului;care sunt actantii?elevii si profesorii.Multi elevi vin la scoala sa invete;nu toti, pentru ca actualul sistem de invatamant nu le stimuleaza inteligenta si nu-i motiveaza.
RăspundețiȘtergereDaca metodologia,manualele, evaluarea etc. vor fi, in continuare ,acceptate din start,vom avea un tineret performant la copiat si apt inventeze smecherii,care solicita cat mai putin efort in obtinerea de note mari.
Schimbarea o pot produce profesorii! Nu va asteptati ca persoane ajunse vremelnic ,dupa criterii incerte ,in fotolii inalte, sa-si faca timp sau sa aiba dorinta de a repune invatamantul romanesc acolo unde ii este locul.
06 decembrie 2008 11:24