August s-a instalat cu trâmbițe și surle .
Unii dintre conaționali au plecat în vacanță/ în țară/la mare/la munte/ cu bilet/ cu soțul/cortul/sau cardul.
Alții muncesc. Pe rupte. Sau pe bani( dacă mai pică).
Sunt și dintre cei care citesc- una/alta. Se pregătesc pentru bacalaureat, sesiunea de toamnă.
Ca de obicei, au apărut variante( ajutătoare).
Subiectul I (Limba și Literatura Română)
Se dă textul: Ana are mere.
Pe foaia de examen sau pe o altă hârtie, pe care o aveți la îndemână/ șervețel/ ambalaj de ciocolată/sau de țigări etc., scrieți răspunsul la următoarele întrebări:
1. Ce are Ana?
2. Cine are mere?
3. Extrageți cel puțin un fruct din text.
4. Desenați un măr.
5. Scrieți un alt nume de fată în afară de Ana. Dacă nu vă amintiți, e bun și un nume de băiat.
6. Alcătuiți o scurtă compunere în care să povestiți ce vă trece prin cap.
7. Analizați textul în 3-4 pagini, sau la alegere scrieți un banc.
Subiectul II (Matematică)
1. Aflați valoarea lui x din ecuația: x = 2.
2. Suma a două numere este 4. Numerele sunt egale. Aflați măcar unul din cele două numere.
3. Calistrat avea 10 ani când mama lui l-a ars cu un fier încins pentru că a luat un 9 la matematică.( informația este preluată din știrile de la ora 5). Câți ani are Calistrat la 2 ani după tristul eveniment?
4. Desenați un pătrat.
5. Imaginați-vă un trunchi de piramidă triunghiulară regulată.
6. Puneți în ordine crescătoare numerele: 1,2,3,4,5,6,7,8,9.
7. Gândiți-vă la două numere la alegere și scrieți-l pe cel mai mare.
Subiectul III (Istorie)
Subiectul III (Istorie)
1. Asociați următorii șefi de stat cu anii în care au murit: Burebista, Nicolae Ceaușescu – 44 î.Hr, 1989 d.Hr.
2. Scrieți un scurt text istoric folosind următoarele cuvinte: bătălie, democrație, Ștefan cel Mare, porumb fiert, Decebal, 1600.
3. Faceți un portret al lui Deceneu așa cum vi-l imaginați.
4. Ordonați cronologic următoarele evenimente istorice: apariția omului, Unirea de la 1600, majoratul lui Burebista, Unirea de la 1918.
5. Ce țară s-a format în urma Marii Uniri de la 1918?
6. Deduceți o calitate a domnitorului Radu cel Frumos analizând cu atenție numele acestuia.
7. Analizați comparativ în 2-3, maxim 4 cuvinte, domnia de 2 luni a lui Ciubăr Vodă și cea de 47 de ani a lui Ștefan cel Mare în Moldova. Încercați să analizați din cel puțin 3 perspective și construiți un text care să respecte rigorile unei scrieri istorice cu caracter academic. Depășirea limitei de 4 cuvinte duce la excluderea din examen!
Subiectul IV (Geografie)( la alegere cu subiectul III)
1. Comparați din punct de vedere al altitudinii Vârful Moldoveanu și Marea Neagră.
2. Enumerați doi vecini ai României. Dacă nu vă amintiți, enumerați doi vecini de-ai dumneavoastră de acasă.
3. În 7-8 pagini, analizați fauna, flora și relieful complex al statului Vatican .
4. În ce punct cardinal al României este situată Câmpia de Vest? Dacă nu știți ce este acela un punct cardinal puteți să răspundeți Vest și să treceți la subiectul următor.
5. Pasuri și trecători: Cine a spus Un pas mic pentru om, un pas mare pentru omenire?
6. Alegeți varianta corectă: Vârful Negoiu are altitudinea:
a. 2535 metri
b. 11 metri
c. un miliard de metri
d. altitudinea variază de la o zi la alta.
a. 2535 metri
b. 11 metri
c. un miliard de metri
d. altitudinea variază de la o zi la alta.
7. Conform unor măsurători, Vârful Omu ar avea altitudinea de 2505m, conform altor măsurători ar avea 2507m. Care credeți că este varianta corectă?
Argumentați//
Argumentați//
Obs..încercați să răspundeți la toate subiectele, dacă nu și nu și nu, măcar la unele.
Sau la unul .
De fapt, există , încă, multe locuri neocupate, la facultăți și școli postliceale, unde nu trebuie să ai, neapărat, diplomă de bacalaureat.
Ocazii vor mai fi!
Gândiți pozitiv!
Gândiți pozitiv!
p.s.care subiect credeți că ar trebui eliminat , ca fiind imposibil de rezolvat?
ProTEST
RăspundețiȘtergereSubiectul I este vădit discriminatoriu!
Cum adică numai dacă nu-ţi aminteşti un nume de fată e bun şi un nume de băiat ?
Care va să zică, după ce femeile au obţinut egalitatea cu bărbaţii, acum vor să fie ele mai egale decît ei ?
In-ad-mi-si-bil!
Vom sesiza CN pentru discriminare.
Subiectul II este totuşi, greşit formulat.
Ce, nu se ştie că piramidele au ajuns nişte ruine ?
De unde atîtea forme de piramide regulate ?
De ce derutaţi copiii ?
Ca să nu mai spun că adevărata problemă este tratamentul aplicat elevului Calistrat, de către mama sa.
Unde ajungem dacă promovăm astfel de exemple ?
Subiectul III este complet rupt de realitate.
Nimeni nu a învăţat că oamenii nu învaţă nimic din istorie ?
De ce chinuiţi copiii cu astfel de lucruri ?
Şi ce, pînă la urmă, au fost istoricii vreodată de acord toţi, cu ceva ?
Iar subiectul IV este vădit tendenţios.
Abia după ce au rămas americanii fără navetele spaţiale, îi întrebaţi pe copii despre Neil Armstrong ?
Şamd, etc, şcl.
Spuneţi mai bine cît costă şi nu mai chinuiţi copiii.
Da , iar avem probleme . Păi dacă acesta este o variantă şi celelalte sunt cel puţin la fel de "tari" e clar promovabilitatea iar lasă de dorit.
RăspundețiȘtergereE ceva putred la mijloc , în mod sigur !
Stimați tătici indignați până peste poate,
RăspundețiȘtergerefiți calmi, s-o luăm mai blând, să împăcăm și capra și varza.
Ne-am gândit că un candidat- fată sau băiat -ar putea scrie un nume , în funcție de preferințe, asta, pentru a nu crea stres. Dacă nu merge, renunțăm la întrebare.
-dumneavoastră despărțiți revolta în silabe, la capăt de rând, pe baza structurii morfologice, cum zic specialistelede la Academia Română-silabație morfologică sau țineți cont de pronunție, că sunt valabile amândouă, după cum spune DOOMUL, ne scuzați indiscreția!
- propuneți să mutăm subiectul de matematică, cel cu piramidele , la istorie și să rămână doar geografia , ca probă de examen.
Este ok.
Chiar vă felicităm pentru inițiativă, aveți dreptate în privința istoricilor, prea sunt certăreți..
-Ziceți că proba IV, asta cu trecătorile, ar fi tendențioasă.
Facem un pas îndărăt.
Sau mai batem pe loc, vorba ceea- ce-am avut și ce-am pierdut!
Vă mulțumim pentru înțelegere!
Vă mai așteptăm cu sugestii, păstrați și dumneavoastră reclamațiile, pentru când vin alții la putere. Ok?
SoriN,
RăspundețiȘtergereTu cu cine votezi? Ești de-al nostru sau vii cu citate care îi pot stresa pe copii?
@ Gina,
RăspundețiȘtergereBună seara !
Am crezut că numai eu , care fac ce fac si tot pe POLITICĂ o dau de parc-as fi plătit de CÂRCOTASI , am probleme cu „ unde dai si unde crapă ” !
Stii ceva ? Până la urmă si cei care n-au inteles ideea ta, o vor intelege asa că, MERGI INAITE !
Asta se-ntâmplă mai mereu când „ vii in sprijinul altora ” cu sugestii si idei !
O seară frumoasă !
Cu prietenie,
Aliosa.
Gina
RăspundețiȘtergereSînt de acord cu rezoluţia propusă, şi-mi retrag spăşit atît protestul, cît şi intenţia de a fi un reclamagiu indigest.
Mai am totuşi un singur punct în care să cîrcotesc : ce ne facem dacă nu vin alţii la putere ? Emigrăm ? Io' aşa am de gînd să fac.
Semnez în numele acelor tătici indignaţi care între timp, se îndeletnicesc oarecum cu un lucru muuuult mai serios : beau bere şi joacă table. OK ?
@Alioșa,
RăspundețiȘtergereȘtii cum este vorba noastră românească-are multe înțelesuri!
Tibi,
RăspundețiȘtergereConform teoriei probabilității, orice este posibil, oricând, oriunde..
Cât despre ce fac tăticii indignați,ce să mai lungesc vorba, spun doar- ok!
:))Iar zambesc,poate putin amar,dar ce sa fac,un ochi imi plange,altul rade.
RăspundețiȘtergereSunt faine toate variantele!:)
"Ce tara s-a format dupa Marea Unire?" este subiect politic, tendentios, imperialist, sovin, anti-evreesc, rusofob, antimaghiar, legionar, antonescian, monarhic, antiecumenic, antiucrainean, imixtiune in treburile altora...
RăspundețiȘtergereGina:
RăspundețiȘtergereEu imi aleg subiectul cu Deceneu.
Mi se pare un pic mai usor de abordat 'la umbra unui tei' in vacanta mare...:o)...
Sarut mana, Gina! Citeam, si radeam, radeam si citeam! Apoi, m-am gandit ca, exista o lacuna care s-ar putea sa-i incurce pe candidati si sa-i determine sa conteste rezultatele. Stii care este? Nu s-a precizata nota obtinuta a priori, adica 10 (zece), cu semnaturile de rigoare!
RăspundețiȘtergereLasand gluma la o parte, chiar cred ca pot fi destui absolventi, care nu vor intelege nimic din aceste subiecte. Pentru ca, pur si simplu, nu STIU sa citeasca!
Angi ,
RăspundețiȘtergereChiar asta este regula- facem haz de necaz!!
O zi buna sa ai!!
Iaca, tocmai mi-ai amintit alta...
RăspundețiȘtergereCica in fata scolii generale se afla un grup de zece politisti; ce crezi ca s-a intamplat?
Raspunsuri plauzibile:
A. E sedinta cu parintii.
B. E revederea de 10 ani de la terminarea scolii.
C. Exista posibilitatea ca cei zece sa fi iesit tocmai de la examenul descris mai sus...
;)
Domnu Daurel,
RăspundețiȘtergereNu stiu in ce calitate ne amenintati, dar, va rugam sa ratineti ca, deja, proba nr. III a fost taiata definitiv din lista.
Ne cerem scuze pentru graba!
Primiti multumirile noastre!!!
Irina,
RăspundețiȘtergerePentru ca nu dorim sa suparam pe nimeni- suntem deschisi catre dialog, pastram intrebarea pentru proba numarul I- compunere!
Este ok?
@Victor,
RăspundețiȘtergereNoi avem un concept serios- candidatul este stapanul nostru!
Prezenta in sala este primul si cel mai important pas!
Nota o stabileste candidatul!
Daca si numai daca, cineva nu stie sa citeasca, va exista cineva din comisie care va face acest lucru.
Fara probleme!!!
Sa auzim de foarte bine, ok?
@Anonim,
RăspundețiȘtergereAm un raspuns care s-ar putea sa te surpinda.
Sa asteptam si alte interventii!
Ne te supara!
Revin cu o precizare : imnul elevilor trebuie să devină NEAPĂRAT! cîntecul din postare.
RăspundețiȘtergereCu acest slogan, părinţii, elevii şi profesorii, vor manifesta pînă cînd toată lumea va înţelege că pînă acum, am fost minţiţi cu neruşinare!
Auzi tu, slogan imbecilizant : "învăţaţi, etc, şamd". Ruşine!!!
In calitate de martor.
RăspundețiȘtergerehttp://www.scribd.com/doc/51787431/Blandiana-Ana-Calitatea-de-Martor
Tibi,
RăspundețiȘtergereCred că deja, propunerea ta este , de multă vreme, o certitudini!
@Daurel,
RăspundețiȘtergereM-am dus la sursă-„fiarele erau ucise încă din paleolitic, bacilii nu sunt înfrânți nici acum„.