luni, 31 martie 2014

in nobletea primaverii


Botanistii spun ca este printre primele  flori pe  care Terra si le-ar fi impletit in cosite. 
Adica de prvremea cand dinozaurii stapaneau  lumea.
Chinezii o numesc orhideea de jad sau floarea cu zambet secret.
Doua state americane- Lousiana si Mississippi -si-au ales-o ca simbol.
In felul ei suav, erotic, aluziv si nevazut , magnolia ii spune primaverii Bine ai venit!
  Frumoasa si nobila, eleganta si discreta, magnolia ne farmeca  ochiul, 
lunecand intr-un cantec nerostit intre vis si realitate!

3 comentarii:

  1. Ganduri de la o prietena-

    E una dintre craiesele primaverii.
    Da, magnolia o planta de o rara noblete si eleganta, care fascineaza prin frumusete si mireasma.
    Numele sau vine de la un botanist francez, Pierre Magnol (1638 - 1715), insa magnolia este cunoscuta si cultivata in Asia si America, cu mult inainte de acest botanist.
    In China, de exemplu, se stia despre ea inca din 1083, cand era folosita pentru tratarea unor boli (gastrice, pulmonare, hepatice, renale, intestinale, genitale).
    In Romania, insa, a ajuns abia in 1880.

    RăspundețiȘtergere
  2. In fiecare primavara,de un timp incoace,imi propun sa cumpar si eu macar un pomisor.Inca nu am reusit,dar ca si consolare o ascult pe Angela Similea.:)

    In Oradea imi placea sa ma plimb prin parcul Muzeului Tarii Crisurilor,cand infloreau aceste superbe exemplare,dar dupa ce am ajuns la Scoala unde am predat 18 ani, am vazut ce inseamna magnolia cu adevarat.Erau doi pomi imensi,cat nucii de mari,plini de flori ov-rozii,iar cand petalele cadeau pe pamant copiii le transformau in "pernite"sufland aer in ele.:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Prin gradinile pe care le vad, este nelipsita. Creeaza mult farmec si un fel de mister, pentru ca este o planta speciala, eleganta, singuratica, frumoasa!!
    Am primit si eu , anul trecut un puisor, l-a plantat-o sotul, dar nu s-a prins..mi-a parut tare rau..

    RăspundețiȘtergere