marți, 1 aprilie 2014

obrazul subtire

cu cheltuiala se tine!

Astazi, aceasta Doamna implineste 125 de ani.
 Cu capu' n nori, cu picioarele pe pământ , cu o sănătate de fier!





















O DOAMNĂ VENERABILĂ!
Vedeta de la naștere! 
își schimbă
fondul de ten odată la 7 ani( 50 de tone vopsea maro închis)
și
înălțimea cu câțiva cm. datorită contracției și dilatării aliajului. 

La multi ani!


6 comentarii:

  1. Puţini sunt cei care ştiu că simbolul Parisului, celebrul Turn Eiffel, a fost realizat după o tehnologie inventată în România de inginerul Gheorghe Panculescu.

    După ce a absolvit cursurile Politehnicii din Zurich, inginerul Gheorghe Panculescu ajunge să lucreze în cadrul companiei Eiffel, la recomandarea marelui scriitor Vasile Alecsandri.
    În 1878, Panculescu revine în ţară pentru a construi calea ferată Bucureşti-Predeal. În acea perioadă, inginerul inventează un sistem de îmbinare a traverselor de cale ferată, care avea să revolutioneze construcţiile metalice. Astfel, datorită metodei de montare a şinei pe traverse în fără spatiului caii ferate, Panculescu a reuşit să termine lucrarea concesionată în mai puţin de un an, deşi termenul de livrare era de aproape cinci ani.

    Panculescu l-a găzduit pe Gustave Eiffel.Impresionat de proiectul inginerului român, Gustave Eiffel se deplasează special la Vălenii de Munte pentru a-l întâlni pe Panculescu, cel care avea să devină inspector general al Căilor Ferate Române. Eiffel a vrut să vadă tehnologia folosită de acesta la montarea căii ferate. În 1879, în casa unde se află acum Muzeul Nicolae Iorga, francezul a fost găzduit de Panculescu şi a fost impresionat de genialitatea invenţiei româneşti. Aici, Gustave Eiffel, care avea să devină celebru, i-a vorbit gazdei despre proiectul său, înălţarea unui turn ieşit din comun, la Paris, pentru Expoziţia Universală din 1889. Împreună au discutat despre adaptarea tehnicii inventate de Panculescu la construcţia turnului, folosind subansamble metalice confecţionate la sol şi asamblate după aceea, pe măsură ce se înălţa lucrarea Interesant este şi faptul că destinul celor doi ingineri avea să se încheie, în acelaşi an, 1922.

    Pe fiecare piesă de metal ce compune turnul Eiffel, scrie:
    ”Made în Reşiţa – România “

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai nou, acum cativa ani a fost igienizat si revopsit de o firma romaneasca.

      Ștergere
  2. Ba...să ştiţi că ştim "chestia" asta, doamna Gina!!! Hi, hi, hi!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu nu doar ca STITI, stiu ca ne puteti da LECTII!
    Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si cat de dreapta se tine aceasta Doamna de Fier!
    Mi-ar place s-o vad si in realitate...

    RăspundețiȘtergere
  5. Toate la rimpul lor, Angi!
    Vine o vreme, cand poti face tot ce ti-ai dorit!!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.