luni, 5 octombrie 2015

printre spărturile asprelor pietre, țâșnește viața!

Într-o lume în care, simbolistic vorbind, fiecare zi este  dedicată  cuiva, 5 octombrie a primit numele de „Ziua Internațională( sau Mondială) a Educației„. 
Ce înseamnă asta rămâne ca fiecare să simtă și să înțeleagă...
    Îmi place că a fost aleasă toamna, că nu-i lipsesc florile și culorile, soarele și răcoarea, blândețea vântului și albastra maternă grijă a cerului!
    Eu mă gândesc cu drag  și recunoștință la părinții  mei și la profesorii care m-au învățat carte, la foștii mei elevi, poate că unii dintre
    ei se vor fi gândind și ei la școală și la ce a făcut ea pentru ca ei să fie ceea ce sunt .
    Cineva a gândit, cândva, și JURĂMÂNTUL EDUCATORILOR
    Îmi voi exercita profesiunea cu conştiinţă şi demnitate.
    Voi vedea în elevii mei nu atât şcolari, cât copii şi nu voi uita niciodată că, pentru partea care îmi revine, sunt răspunzător pentru destinul lor.
    Voi menţine prin toate mijloacele de care dispun onoarea profesiei didactice.
    Colegii mei vor fi prietenii mei.
    În colaborare cu ei, mă voi strădui să ameliorez în mod constant mijloacele pe care şcoala le pune în mişcare ca să asigure recunoaşterea efectivă a dreptului la educaţie şi la justiţia socială în educaţie.
    Fac aceste promisiuni în mod solemn, liber, pe onoare.
    (propus de pedagogul elveţian Robert Dottrens)//
    La mulți ani tuturor celor care iubesc spiritul școlii și cred în frumusețea educației!!

    p.s. dacă aveți timp, citiți și aici:La multi ani , tuturor dascalilor!( Adrian Conea) și aici:(poate invatam si Noi, ceva ), Alexandru Cerga

5 comentarii:

  1. Azi iti urez cu acelas drag "La multi ani;doamna profesor!"
    Am sarbatorit alaturi de micutii mei o zi super.Timpul a trecut repede,iar noi am muncit ,am cantat,ne-am distrat ,am avut "profesori de 5 minute" si ne-am despartit cu zambetul pe buze,desi la un moment dat, afara tuna si fulgera.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. La mulți ani, tânără colegă! Mă bucur cu bucuria ta!

    RăspundețiȘtergere
  3. La noi, gradinarii si elevii au fost liberi in aceasta zi. Am vorbit zilele trecute cu o prietena invatatoare in Mioveni si mi.a spus ca acolo n.a existat asa ceva si inca nici in Bucuresti in toate zonele. La multi ani cu intarziere!

    RăspundețiȘtergere
  4. Dragă Crenguța, știi cum spune o vorbă din popor; câte bordeie, atâtea obiceiuri.” Normal, nu ar trebui să fie așa, ( în cazul de față) dar câte din toate mai sunt normale pe la noi?
    Mulțumesc pentru urări! fac bine sufletului!

    RăspundețiȘtergere