sâmbătă, 14 august 2010

dacă vom rămâne treji,

conștienți de acest mister care este viața, vom vedea că am fost plasați perfect, exact la locul potrivit pentru a schimba lumea, James Redfield. n, 19 martie 1950, Alabama//


Eu nu strivesc corola de minuni a lumii, Lucian Blaga

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
şi nu ucid
cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc
în calea mea
în flori, în ochi, pe buze ori morminte.
Lumina altora
sugrumă vraja nepătrunsului ascuns
în adâncimi de întuneric,
dar eu,
eu cu lumina mea sporesc a lumii taină -
şi-ntocmai cum cu razele ei albe luna
nu micşorează, ci tremurătoare
măreşte şi mai tare taina nopţii,
aşa înbogăţesc şi eu întunecata zare
cu largi fiori de sfânt mister
şi tot ce-i neînţeles
se schimbă-n neînţelesuri şi mai mari
sub ochii mei-
căci eu iubesc
şi flori şi ochi şi buze şi morminte.//


15 comentarii:

  1. Citeam de curand propunerea unui geniu, Stephen Hawking ca sansa planetei noastre de a supravietui este sa colonizam alte planete.Si asta se intampla poate si pentru ca nu am fost capabili sa pastram vraja si misterul lumii noastre...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu daca suntem constienti ca sta in puterea fiecaruia dintre noi de a pastra ce e bun,de a schimba ce nu merge.O zi frumoasa ,prietena draga!

    RăspundețiȘtergere
  3. O întâlnire cu Blaga şi Rieu. O alegere excelentă.

    Gânduri bune, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  4. Din punctul meu de vedere, fiecare dintre noi încercăm să schimbăm lumea, prin tot ceea ce facem, chiar dacă nu ne dăm seama de asta...

    RăspundețiȘtergere
  5. Maria,

    Lumea este,așa cum o simt eu, un uriaș spectacol fără cortină, in care noi, oamenii suntem și actori, și regizori , și spectatori.
    Nu știu cine face ordine și curățenie intre acte..

    RăspundețiȘtergere
  6. Elite,

    La școală, aflam la chimie că Lavoisier ar fi descoperit legea conform căreia in natură nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă, totul se transformă.
    O mai fi adevărat? că și unele dintre spusele lui s-au dovedit, cu timpul, a fi vulnerabile- nu toți acizii conțin oxigen-HCl, HI( sper că am scris corect).
    Zi frumoasă și ție!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cris,

    D3e incercat incercăm..vorba este dacă incercăm ce și când trebuie..
    M-am gândit că tot poezia și muzică ne aduc frumusețe in viață!
    Dincolo de toate relele!!

    RăspundețiȘtergere
  8. 3.Caldura mare, monser! Dar ploua cu stele. « Cati Lupaşcu. În oraşul de cuvinte spus
    august 13, 2010 la 9:43 am
    [...] din Braila, chiar canicular! pentru: Andi, Baltazar, Camelia, Caius, Consiliu, Cosmin, Costin, Daurel, Dispecer, Doina, Gabriela, Ganditor, Dan, Geo, Flavius, George, Gina, Ioan, Vania, Kid, Mady, [...]

    RăspundețiȘtergere
  9. COLINDĂM BLOGURI – IOANBISTRIŢEANUL (LĂSAŢI CITITORII SĂ VINĂ LA MINE); CRISTIAN LISANDRU (LECTURĂ); MARIA POSTU (“Toată lumea face în mare…”); DEJA-VU (Poezii de Gr. Vieru ); PAUL SANDU (Manualele domnului... INCERTITUDINI (dacă vom rămâne treji,); EMILIA ZĂINEL (“Nuanţe”- de Liviu Ioan Mureşan)

    RăspundețiȘtergere
  10. Poezia asta e valabila ieri azi si oricând. Ce inseamna genialitatea.

    Cu schimbarea lumii... Da. o scimbam in fiesce moment, clipa.... Intrebarea e în ce mod? Si in bine si in rau important sa reusim sa nu debalansat complet corabia noastra.

    RăspundețiȘtergere
  11. Manon,

    Când ”corabia”intră in derivă, căutăm echilibrul in zestrea pe care ne-au lăsat-o genialii.
    In poezie și in muzică. In artă!
    Și renaștem, nu chiar ca pasărea Phoenix..

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu stiu cum o fi la altii, dar romanii dorm si nu le pasa. :(

    RăspundețiȘtergere
  13. Găbița, fii calmă, astăzi este o zi mare!

    RăspundețiȘtergere
  14. Textul din 1 Petru 5:8 spune: „Fiţi treji, şi vegheaţi! Pentru că potrivnicul vostru, diavolul, dă târcoale ca un leu care răcneşte, şi caută pe cine să înghită. Împotriviţi-vă lui tari în credinţă...”
    Am un frate cu numele Petre, deci replica era pregatita...

    RăspundețiȘtergere
  15. @Daurel,
    Notăm , citim, recitim, reținem!
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere