vineri, 25 noiembrie 2016

chimia, ah, chimia!

”Un  bun chimist este de douăzeci de ori mai folositor decât cel mai bun poet”- spune asta  un rus, Turgheniev, deși , pe la noi se zice  că dacă ar trebui să includem în  tabelul  lui Mendeleev plumbul  folosit  de Bacovia, acesta ar fi trebuit să aibă valența aurului.

păreri și păreri!

Altceva  vreau eu să-ți spun: nu se poate  să-l fi uitat, în ce mă privește, multe nopți  mi-a înjumătățit în primul an de liceu.
La „babacu „ nostru nu prea aveai cum să promovezi dacă încurcai„perioadele„.Și , mai ales,dacă  nu știai  pe de rost numele tuturor elementelor chimice,  însoțite de
 năbădăioasele lor valențe.
Despre Mendeleev vorbesc.
Și despre  tabelul lui.
 Te-ai întrebat vreodată cam cum o fi arătat domnul care ne dădea atâta  bătaie de cap?
L-am descoperit astăzi,  din întâmplare, într-un album virtual, primit  în dar de la un prieten,. Albumul  este  creația altui mare  nume  rus, pictorul realist, Ilia Repin
Iată-l!  

Noi am depășit  cum a dat Dumnezeu  anii aceia cu ore grele de chimie, între timp, aflu că  savanții au mai  descoperit alte patru  elemente, astfel că rândul șapte al tabelului va fi complet.
Sărmanii  elevi!grea  viață!

Dacă, amintindu-ți de  Mendeleev, brusc, ți s-a făcut  dor de chimie, uite, poți să  vezi ce mai scrie  și pe aici, că oricum, note nu mai primești.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu