luni, 29 iunie 2020

direcția hârtiilor

Am ascultat-o în câteva rânduri pe doamna ministru de la muncă.
Și, nu știu dacă datorită naivității mele sau pentru că am crezut-o, am sperat că treaba cu digitalizarea în domeniile în care omul obișnuit ,(adică eu, tu, el și alți vreo câțiva ) aflat în situația de a rezolva o problemă a lui cu instituțiile statului, va fi scutit de drumuri, de stat la cozi, mai ales, dacă face parte din categoria aceea atât de respectată și aproape mângâiată, devenită, de niște luni, vulnerabilă.

Nu știu cum o fi prin alte orașe, dar, la noi, administratorii de bloc ne-au înmânat, la ultima plată, o hârtiuță , pe care se specifică numărul de persoane din apartamentul al cărui proprietar ești.
Tu, proprieterul, iei prețiosul document, pui lângă el copii de pe cărțile de identitate, mergi la Centrul de încasare a impozitelor, acolo ți se dă o cerere, ( stai la rând, mai întâi) o completezi, te așezi la altă coadă, până îți vine rândul, ( poate să-ți vină și rău, nu contează)ca să te ia în primire o doamnă arțăgoasă rău, ( ea îți măsoară și temperatura) ajungi la ghișeul unde prezinți hărtiile, verificate amănunțit, oricum nu mai este o noutate că tu ai devenit un număr.
După ce trebușoara asta este terminată, primești o fițuică, în baza căreia, din câte am înțeles, dacă am înțeles bine, de la sfârșitul lui august , ( eu credeam că este urgentă treaba) vei achita taxa de salubrizare personal. Adică nu va mai intra în suma afișată lunar de către administratorul blocului.
Să nu mă cerți, te rog , că nu ai înțeles prea bine ce înseamnă toate chestiile astea. Că nici eu nu am înțeles. Dar sunt o persoană care se achită , la timp, de toate îndatoririle.
Nu-i așa că am început frumos săptămâna?
Au înflorit teii, pripește soarele...
p.s. nu mi-am permis să pozez oamenii aflați la coadă. Cred că înaintea mea erau vreo zece.
Și mult mai mulți după.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu