luni, 15 iunie 2020

filă de jurnal. cu ploaie


Plouă. Nu-mi displace deloc. Văd și aud stropii în același timp.
Gândul îmi zboară către două locuri, pe care le-am văzut la o destul de  mare distanță în timp:  mai întâi, Gura Humorului, într-un sfârșit de  vară.  Ne cumpăraserăm , cu mari eforturi, de toate felurile , ”Dacia„.
 Gazdă ne era  cineva care avea livadă, foc  de vatră, o turmă de oi, slănină  crudă și  prăjită, ardei  gras, pită caldă.
  Din pământul  reavăn, se ridicau spre cer,în vălătuci, coloane de aburi
 Mirosea a puritate. 
Pentru o clipă, am simțit,fâlfâind, mângâierea, ca o aripă, a eternității.
Cred  că era  în 1978.
Taormina, 2015.
Străduțe în pantă, lumea toată poartă la îndemână  niște haine  de ploaie ușoare, colorate, ploaia  vine din senin, trage o răpăială, iese, de  nici nu știi unde, soarele.
 Păstrez  din vremea aceea un fulgarin verde și unul roșu.
 Undeva, în capătul străzii principale, este o terasă cochetă., niște chelneri simpatici, vorbăreți, cu   nelipsit zâmbet  pe fețe.  Lume multă,graiuri  de pe toate meridianele, muzică în surdină.
Am băut  o cafea excelentă, am mâncat o prăjitură tradițională, râdea , cu un ochi  mare, soarele, imediat cerul și-a deschis  baierile, lumea s-a ascuns.  În următorul minut, toate reveneau ,firesc, la locul lor
 Atâtea  figuri  de prin diverse colțuri de lume.
Totul ca-ntr-un film animat.
Mereu  mi-a plăcut ploaia! 
 Ca o certitudine, printre atâtea întrebări.

Mi-am cumpărat în ziua aceea o poșetă  bleumarin , de piele, după negocieri serioase  cu  negustorul italian, un moșulică  șmecher, care-mi tot admira  brățara românească de scoici, sperând, cumva, să obțină un preț avantajos doar pentru el.

Plouă....o citesc pe Michelle Obama,  voluminoasă carte, 620 de pagini, răsfoiesc încet, îmi place  stilul  nesofisticat al acestei femei celebre,  îmi place  viața ei.
” pentru moment, toate problemele alunecaseră spre marginea minții mele,  unde  stăteau neglijate în stare latentă. Orice  grijă putea să aștepte, mă gândeam, pentru că  de acum eram  NOI, și  Noi eram fericiți.
 Iar fericirea părea  a fi un început pentru orice”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu