marți, 6 aprilie 2010

asteptau Invierea Domnului

Sunt intamplari pe care mintea nu le poate sterge. Se lipesc pe retina. O fi bine? O fi rau? Cine mai stie?

Aud adesea- am citit chiar pe unele bloguri - iubesc oamenii. Asa cum sunt.

O fi ceva in neregula cu mine. Si daca mi-as impune, n-as reusi sa am pentru toti iubire neconditionata, doar pentru ca-mi sunt semeni.

De-a lungul anilor, am vazut niste situatii de o cruzime greu de imaginat. Odata, un barbat , ajuns sub bocancii altuia. Intr-o dimineata devreme. In urma cu cativa ani, un adolescent , batut, pe rand, de mama si de concubinul respectivei. Era cu mult dupa miezul noptii. M-au trezit niste strigate disperate. Tanarul venise de la discoteca. Ei il asteptau in parcare. In loveau pe rand. In cap, peste fata, in burta, iar cand s-a pravalit, dadeau cu picioarele ca-ntr-un sac. Am sunat atunci la politie , ii cunoasteam pe tustrei, imi erau vecini. De teama, nu mi-am dat numele. Politia a refuzat sa vina. Au sarit in ajutorul baiatului cativa barbati de la parterul blocurilor vecine.

S-au mutat. A ramas amintirea acelei nopti infernale. .

S-a intamplat vineri. Vinerea patimilor. Lume adunata , aproape de capatul unui sat. La iesirea dintr-o curte, roata carutei, incarcata cu mult prea multe lemne, a scapat in sant.

Lovit cu biciul, calul a incercat din rasputeri sa urneasca povara. Se zbatea neputincios, incordandu-si disperat picioarele, gatul, capul.


Doi indivizi, negri de fel, si mai negri de cruzime, il loveau fara incetare. Cativa gura-casca radeau. Altii priveau scena cu mainile in buzunare..


Sleit de puteri, animalul a cazut cu picioarele sub el. S-a incurcat in ham. Cei doi continuau sa-l biciuiasca.

Voiam sa reactionez cumva. Sa le spun brutelor sa deshame calul si sa descarce lemnele. Mi-au inghetat vorbele pe buze.

29 de comentarii:

  1. Mie îmi vine să-i împuşc pe nemernicii ăştia care lovesc pe cineva, om sau animal. Din păcate, nu pot. Şi spun clar: DIN PĂCATE.

    RăspundețiȘtergere
  2. Gina, este impresionant ceea ce spui, este dureros, ca parca nu-mi gasesc cuvintele...Imi dau lacrimile pentru bietul adolescent...Pentru bietul calut cinuit, pentru toti care cad prada violentei si dezlantuirii instinctelor...mas intreb daca oamenii se vor lasa vreodata condusi doar de ratiune...daca exista vreun mod, vreo pricepere de a a-i face pe oameni mai umani, mai calmi, mai stapaniti.Mi-e teama ca nu. Mass-media cultiva mult prea multa violenta ca oamenii sa nu fie afectati.Ei isi pierd incetul cu incetul notiunea de uman, fata de ei si fata de smenii lor.MI-e frica pentru viitorul omenirii si al copiilor nostri.Ai vazut la tv ce insemna pentru ei Pastele?Nu Pastele il asteptau ci ocazia de a merge dupa "Inviere" la o petrecere, intr-un club...

    RăspundețiȘtergere
  3. Pacat ca nu-i trazneste nimic cand fac astfel de gesturi! Pacat...
    M-ai atins cu textul tau Gina, intr-un loc extrem de sensibil pentru mine. Pentru ca si eu m-am saturat sa tot aud ori sa citesc afirmatii ipocrite de tipul "iubesc oamenii, asa cum sunt"!
    Cu riscul de-a ma repeta (mi se pare ca am mai scris-o undeva, la tine) voi afirma cu tarie ca nici un om nu poate pretinde ca iubeste pe un altul, cata vreme nu este in stare sa iubeasca un animal. Caci daca nu putem iubi si respecta un animal - macar pentru valoarea lui utilitara! - care nu are nevoie decat de o minima atentie si grija pentru a ne fi devotat trup si suflet, cum am putea iubi "omul"?
    Omul care adesea e viclean, mincinos, rautacios, care ne vorbeste urat, care ne umileste uneori, care ne bate chiar, care ne batjocoreste? Si lista ar putea fi lunga...
    Si toate astea le avem cu totii in noi, chiar daca alegem sa le manifestam sau nu, chiar daca ne place s-o recunoastem sau nu.
    Da... cred ca se vede foarte bine pe strada, la scoala, la lucru, in mijloacele de transport cat de mult ne plac "toti oamenii" si cat de tare ii iubim pe toti deopotriva...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie nu mi-au îngheţat vorbele pe buze, m-am dus la "cei negri de fel" care loveau, pe rând, calul cu o bâtă de baseball şi i-am ameninţat că dacă nu se opresc sun la poliţie. M-au ignorat. Am sunat, a venit poliţia şii-a amendat pentru tulburarea linştii publice. Evenimentul se întâmpla în oraş, pe o stradă lăturalnică. După plecare poliţiei, mi-au făcut zob perbrizul şi luneta de la maşină, cu bâtele. Cu specificaţia clară că dacă îi reclam, urmez eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu nu pot intelege astfel de fapte. Nu le pot accepta. E peste puterile mele sa accept. Ca urmare m-am tot ales cu cite un sufletel la fiecare incercare de salvare. Deh daca as putea salva toata lumea, ce minunat ar fi!!! Dar nu pot.

    E greu... in strainatate s-ar pedepsi drastic astfel de actiuni. La noi insa...

    RăspundețiȘtergere
  6. Cris, iti inteleg furia. Asta am simtit si eu. Si ca nu pot face nimic.

    RăspundețiȘtergere
  7. Maria, stii la ce ma gandeam intr-o zi , cand am vazut niste pusti agresivi? La faptul ca incepand de la desenele animate si continuand cu multe reclame pe care le vad copiii, indirect , toate transmit mesaje agresive. Copiii cresc cu agresivitatea in sange.


    Daca adaugam la asta faptul ca atatia adulti sunt vesnic pregatiti sa-si foloseasca pumnii, avem o imagine sociala, in care cei mai multi isi fac dreptate dupa legile proprii.



    Cat despre

    RăspundețiȘtergere
  8. Ruxi, ai dreptate!

    Multa dreptate. Omul se dezumanizeaza, in dorinta de a-i arata celui cu care are o neintelegere, ca este mai tare.
    Ii vad adesea pe unii aflati la volan, incalcand cele mai elementare reguli de circulatie sau de covietuire. Fie chiar nelasandu-te sa treci pe zebra. Cum poti cere unor asemenea indivizi sa fie buni? Calmi si intelegatori?

    De grija sau de un minim respect fata de animale nu mai poate fi vorba.

    Inainte ma ingrozeau oamenii beti. Acum ma ingrozesc mult mai multi.

    RăspundețiȘtergere
  9. Arcadia, gandindu- ma la asemenea urmari, mi-am inghit cuvintele.
    Niciodata nu poti sti ce reactii imediate pot avea asemenea indivizi.
    Dureros este ca nu stim ce se poate face.
    Imi reprosez neputinta in fata unor asemenea situatii.

    RăspundețiȘtergere
  10. Manon,

    incep cu finalul comentariului tau. Cu pedeapsa. Cine crezi ca o aplica in asemenea situatii? Ar trebui sa fie contorizate toate abaterile. Bun. Se contorizeaza. Cati sunt atat de aspru pedepsiti, incat sa-si schimbe atitudinea?

    Cred ca tot la educatia ajungem . Lipsa ei este bola sociala. Care se intinde ca o plaga.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cati indiuvizi procedeaza asa nu se pot numi OAMENI.Din pacate prea multi sunt printre noi.Sa iei atitudine ...e cu doua taisuri ,dar de nu iei iti va parea rau tot timpul.

    RăspundețiȘtergere
  12. Angi, asta e- sabia cu doua taisuri.

    Grea dilema.

    RăspundețiȘtergere
  13. M-ai intrista foarte mult cu aceasta poveste si-mi pare rau ca nu ai reusit sa le spui ceva.
    Astfel de oameni si intamplari nu trebuie sa ramana asa,exista Politia animalelor (unde exista),daca nu , atunci Politia si fiintele care se cred oameni trebui sa-si primeasca pedeapsa dupa lege.

    RăspundețiȘtergere
  14. Toti aveti dreptate, ce pacat ca batausii nu citesc postarile voastre, ar rade si ar continua ce au invatat. Legea, sfanta lege , nu exista in tara asta si chiar daca este, toata lumea cade la invoiala...

    RăspundețiȘtergere
  15. Tu ai spus tot, eu sunt in mare parte de acord!

    RăspundețiȘtergere
  16. Gabi, politia vine doar in cazuri extreme. Vrea nume, detalii.
    Dezamagire totala..

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim, cu mare durere iti dau dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  18. De ce lumea e atât de plină de ei şi goală de noi? Cu ce ne ajută revolta, dacă nu o lăsăm, într-un fel sau altul, să explodeze, să se transforme în ceva? Nu vom supravieţui! Tăcerea ne face vinovaţi. Dar e drept, sunt puţine de făcut în atare situaţii. Implicarea poate fi un preţ prea mare...

    RăspundețiȘtergere
  19. Adi Vera, nu stiu cine este croitorul care a facut-o stramba.
    Mereu ar trebui ' indreptata'.

    RăspundețiȘtergere
  20. Știri triste, de iubit oamenii. De plâns pentru ei.

    RăspundețiȘtergere
  21. Andi, cam asa- pe unii sa-i mangai , din cauza altora sa plangi..

    RăspundețiȘtergere
  22. De aseara, de cand am citit, sunt indignat. Am crescut cu cai si vaci...Oamenii gospodari nu-si maltratau animalele...Doar cei foarte saraci, care le primeau de pomana, isi bateau joc de toate si tot...

    RăspundețiȘtergere
  23. @Daurel, cred ca in vorbele tale este explicatia pentru comportamentul de fiare al indivizilor astora- cine stie in ce conditii vor fi ajuns stapanii bietului cal..

    RăspundețiȘtergere
  24. De la ANDI BOB!!!

    Spectacolul Regina Mamă, cu Olga Tudorache în rolul principal, se joacă pentru cea de-a 250-a oară pe scena Teatrului Naţional, joi, 8 aprilie.

    Piesa lui Manlio Santanelli aduce în scenă două personaje, alături dar şi împotrivă – Regina, o mamă autoritară şi posesivă şi fiul ei, Alfredo, un jurnalist ratat şi nevrotic, interpretat de Marius Bodochi.

    RăspundețiȘtergere
  25. Mulțumesc mult pentru preluarea anunțului! Spectacolul merită toată atenția :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Andi, cu mare placere.


    Sunt convinsa!!

    RăspundețiȘtergere
  27. de regula cei care obisnuiesc sa afirme ca isi iubesc neconditionat semenii, indiferent de categoria lor morala
    ori privesc situatia per ansamblu, dintr-un elicopter ceva, neinterferand direct cu situatii neplacute,
    Ori au dobandit o anume intelepciune - pe registru religios sau filozofic !
    Zic si eu !

    RăspundețiȘtergere
  28. strongvaleriana, ai dreptate!
    Unii ajung sa se comporte conform principiului- daca primesti o palma pe un obraz, ofera-l si pe celalalt.

    Recunosc, nu sunt in stare .

    RăspundețiȘtergere