sâmbătă, 2 iulie 2022

( mic dejun acasă)

 Nu știu cum a fost ziua  ta de ieri, a mea nu a fost deloc  bună, așa că, aseară, la  culcare, m-am dus  cu gândul că  mă voi răsfăța la micul dejun.

   În urmă cu câteva zile, ne-a părăsit un  actor renumit.  Într-un interviu, povestea , cu mare  delicatețe, cum își răsfăța el soția, care i-a fost suflet/ pereche.
  Cum?
 Oferindu-i , adesea, un mic dejun special. 💓
 Cu ouă ochiuri- Gorbaciov.
 De ce le-o fi numit așa, nu am idee ( l-am văzut în niște poze  pe  domnul rus,  am văzut-o și pe Doamna  dumnealui, jos pălăria!).
Bun, așadar, micul dejun.
 Se iau două felii de pâine ( pentru o persoană)- ar trebui să fie  măricele ( eu  consum pâine neagră gata  tăiată, așa că feliile sunt mai sărăcuțe),se dau  cu unt, apoi  se prăjesc. 
 Știu!  nu   mănânci prăjeli, nici eu, dar am o tigaie smălțuită. 
Poate ai și tu.
Pui frumușel  pâinea  rumenită (pe ambele fețe) pe farfurie, apoi, cu un pahar, decupezi mijlocul, ca la gogoși.
Bine?
Pregătești ouăle-ochiuri,  două pentru  fiecare  ar fi   de ajuns, apoi le încadrezi cu dragoste, cu grijă și ce mai ai  în spațiul decupat.
Bine?
Alături, fiindcă este vară, iulie,  pui frumușel salata. 
  Cu ce ai, din ce ai.
Astăzi  nu am vrut cafea, așa că  am  zis  să pregătesc o ciocolată.
  Am nimerit scorțișoară.
  Nu-i  bai!
 A fost delicioasă!

 Să-mi spui dacă ți-ai surprins  comesean(a)(ul)!

6 comentarii:

  1. Eu as mai adauga si o floare sau un buchetel de flori galbene!
    Nu stiu de ce,dar de ceva vreme am obsesia florilor galbene pe masa la micul dejun!
    Ce mai faceti?Mi-e dor de vremurile trecute cand comunicam pe aceasta cale...imbatarnim se pare,sau doar asa e lumea,mereu schimbatoare????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da!! Ador floricele de câmp. Sunt aproape nelipsite de pe masa mea din bucătărie.

      Ștergere
  2. Am uitat..imi place ideea cu ochiurile,am sa incerc si eu!
    Noi suntem fani oua moi,dar rareori le nimerm cleioase catre moi asa cum dorim!
    Apropos,iti plac prajiturile,placintele?

    RăspundețiȘtergere
  3. A fost o vreme ( erau copiii acasă), când pregăteam tot felul de prăjiturele. Între timp, copiii sunt părinți la casele lor, iar eu am înlocuit dulciurile cu fructe.
    Ador piersicile!

    RăspundețiȘtergere
  4. De portokalopita ai auzit?O prajitura greceasca cu iaurt si suc de portocale?
    Poti sa o faci si cu suc de piersici daca iti plac asa mult!
    E ceva rapid de facut si f delicios.
    Un pachet de 400 g foi de placinta lepui de cu seara in tava foaie cu foaie creponatept ca sa se usuce bine.
    A doua zi le sfarami facandu-le fulgi.
    Intr-un bol mai mare bati cu mixerul 4 oua cu 100 zahar,vanilie pana se topeste zaharul.Adaugi treptat 200 ulei ,coaja de portocale,100 zeama portocale si in final 300/400 iaurt grecesc cu10%grasime de preferat.Poti folosi si iaurt de casa.
    Peste pui fulgii amestecand bine si pui la cuptor 30/40 minute pana capata o culoare crem deasupra(verifici si cu scobitoarea daca e coapta.depinde si de cuptor la coacere)

    Inainte faci un sirop din 800 suc portocale cu 200 zahar ,coaja portocale si un baton scortisoara(optional) , lasi cca 10 minute la fiert.
    Il lasi sa se raceasca!
    Regula insiropare :sirop rece peste prajitura fierbinte scoasa din cuptor!

    Eu folosesc mai mult sirop(800lm) ,si zahar mai putin ,reteta origiala contine mai putin sirop si zahar dublu!
    Folosesc suc de portocale cumparata,deoarece rareori gasesc portocale de calitate!
    Mai adaug si esenta de portocale ... in blat si in sirop daca am!
    Camd insiropezi ca sa se absoarba mai repede o strapung ici colo peste cu o scobitoare.
    Cu o cana de lapte sau iaurt..e pur si simplu delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. O gasesti si pe yt...eu ti-am dat modul in care eu o prepar dupa ce am consultat mai multe retete.Cu mai mult sirop si mai putin zahar,,e mai sanatosiar mie imi plac parjiturile bine insiropate!O poti adapta desigur depa preferinta,gusta siopul sa fie pe placul tau.Am uitat,mai adaug si la sirop un zahar vanilat!

    RăspundețiȘtergere