joi, 5 august 2010

eterna poveste

Amor, gramatică, umor//

Doamna Aglăița M. Chistol( moașă)

Către
Plutonierul Jenică Dezghețatu
Roman, 6 septembrie, 1922//

Jenică, să te ferească Dumnezeu să fie adevărat ceam auzit să nu crezi tu cai săț baț joc de mine că eu nus de rîs Jenică.   Ai uitat când ai venit la mine gol pușcă cu două perechi de colțuni cazoni și trii cămeși rupte care țam cumpărat tot patricoler cu banii mei munciți cu sudoarea me numai eu știu cum șacuma tu să iei o dezmățată din Bacău și eu să tac după ce ai plecat din Roman cu 700 de lei ai mei. Ține mine Jenică că dacă faci una ca asta vă arunc cu vitrion in biserică și num mai pasă cea să rîdă una ca Ioneasca de mine care a și inceput Lenuța și Frosînica să mă intrebe coană moașă ce mai face domnul Jenică la Bacău.
Atîta îți spun Jenică.

Aglăița M. Pestol

Al.O. Teodoreanu, Mici satisfacții, 1931







32 de comentarii:

  1. Doamna Chistol,
    Pentru o clipa de amor...nu-mi pasa de vitrion.
    Jenica

    RăspundețiȘtergere
  2. fefeurgent.
    Dom Jenică Dezghețatu
    In trăsură mam urcat(u).
    O să fie cam de rău
    Astăsearăs la Bacău.

    Aglăița

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru 700 lei
    Vin` la Bacau de vrei.
    Ii spargem la garnizon
    Si uitam de vitrion.
    Jenica

    RăspundețiȘtergere
  4. Banii iai păpat băete
    Tot umblând prin cabarete.
    O să viu la garnizon
    Cu un chil de vitrion.

    Aglăița

    RăspundețiȘtergere
  5. comenatariile m-au facut sa zambesc:P

    RăspundețiȘtergere
  6. Monica,
    In ce mă privește, tocmai asta mi-am dorit. Bănuiesc că și ”interlocutorul ”meu a avut aceeași intenție.

    RăspundețiȘtergere
  7. anamariadeleanu5 august 2010 la 22:23

    deocamdata, un :)

    iti 'scriu' cum im ester/ imi va fi....


    :) :)
    si stiu, am gindul tau alaturi
    saru'mina, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ffff urgent pt moasa Aglaita

    Seful meu de garnizon
    Vrea cinci kili de vitrion.
    Nu pentru fasonerie...
    Ca-i mai bun in baterie.

    Jenica

    RăspundețiȘtergere
  9. fefefeurgent.stop.

    Săși mai puie poftancui
    Șeful garnizonului.
    Am un chil ca drept pedeapsă
    Nu pentru mașina voastră.

    coana moașăAglăița

    RăspundețiȘtergere
  10. Vai di mini... Aglaita!
    Voi... la scoala de mosita
    Pe langa Anatomie
    Luati si cursuri de chimie?

    RăspundețiȘtergere
  11. am ras in hohote la aceasta ora :)
    vecinii mei nu vorbesc romana si ce pacat :)
    ei nu stiu ca exista blogul tau :)
    te cuprind

    RăspundețiȘtergere
  12. Știm di tăti dom sergent
    Șâ di suflet șâ di cujet.
    Daia zic să fiatent
    Că sosesc la rijiment.

    Am inchis numa unochi
    Șâ țoi face di diochi.
    Să ti fași băiet di casă
    Că euîs a mai frumoasă.

    Aglăița

    RăspundețiȘtergere
  13. Angela,

    Bună dimineața!
    Îi putem invăța, dacă vor să se distreze.
    Mă bucur să te ”aud”!

    RăspundețiȘtergere
  14. E bine scrisa, cu patos, si se citeste bine pe muzica atasata. Devine credibila. De gramatica, cred ca era putin peste furculision.

    RăspundețiȘtergere
  15. Mi-au placut mereu melodiile lui Zavaidoc; am tot incercat sa descarc muzica si comentariile despre viata lui, dar n-am reusit...

    RăspundețiȘtergere
  16. foarte frumos, am ras de dimineata

    RăspundețiȘtergere
  17. te invit sa citesti niste post-uri amuzante si pe http://pegas-motorizat.blogspot.com/
    -Ne amuzam ca nu-i impozabil

    RăspundețiȘtergere
  18. Aglaita esti divina:)

    Azi intregul regiment
    A plecat pe aliniament
    Sa respinga vitrionul
    Care ataca garnizonul.

    Jenica

    RăspundețiȘtergere
  19. Hm...
    Ce vremuri erau odata, pt voi:)...
    Eu nu le-am apucat..

    acum doar prostii;-j

    RăspundețiȘtergere
  20. I.B,
    Ce este frumos place și poeților!

    RăspundețiȘtergere
  21. @ Daurel,

    Acum sunt in grabă. Duminică seară vă dau toate informațiile.

    RăspundețiȘtergere
  22. Jenică

    De mis divină
    Cao floare de gradină
    Osă arunc vitrionu
    Să nu supăr garnizonu.

    Aglăița

    RăspundețiȘtergere
  23. lfthfy,


    N-aș zice că le-am prins, le-am descoperit intre timp.
    Zilele trecute am tot ascultat muzica lui Zavaidoc.
    Este copleșitoare!

    RăspundețiȘtergere
  24. Vai di mini, coană moaşă!
    Ce ţi l-ai adus în casă??
    Nu mai bine trebuia,
    Să-l laşi boalii cum era??

    sebra

    RăspundețiȘtergere
  25. Aglaita, fai, doamna,

    Du’te bre, la garniozoana,
    Cu molan in dimigeana
    Sh’ai sa treci la batalion
    Drept o dama di salon.


    hh

    RăspundețiȘtergere
  26. @Daurel,
    Intrați pe You Tube-, scrieți Zavaidoc.Apar imagini și titluri, alegeți”documentarTVR cultural, dați clic pe Zavaidoc 01. Sau pe http://www.youtube.com/watch?v=SrbGQdfOGfc&feature=related
    Sau
    http:www.youtobe.com/watch?v=yVc inrdh,
    apoi dați un alt clic pe Embed, apare o fereastră, cu scris albastru.Copiați, mergeți in Microsoft OfficeWord, descărcați.
    După aceea, mutați unde doriți.
    Ce contează este că datele despre el , le găsiți in documentar TVR cultural...apoi, Zavaidoc-01,02,03.
    Dacă n-am fost explicită, intrebați-mă.

    RăspundețiȘtergere
  27. Sebra puică draga me
    O vinit el sângur bre
    Dar am grijă altădată
    Să țân ușa ferecată.

    RăspundețiȘtergere
  28. Multumesc. Documentarul este foarte reusit; cantecele le mai gasesc.
    Sa aveti o saptamana cu bucurii

    RăspundețiȘtergere
  29. Anonim necunoscut
    Molanu o fost vândut.
    Eu pastram doar vitrion
    Pintru mers la garnizon.

    RăspundețiȘtergere