duminică, 24 aprilie 2011

pecetea darului sfânt- viața!

HRISTOS A ÎNVIAT!


LAUDĂ, 
Nichifor Crainic
Tu, cel ce te ascunzi în eterna-ți amiază
Și lumea o spânzuri în haos de-o rază,
Metanie ție, Părinte.
Izvod nevăzut al văzutelor linii,
Mă scalzi și pe mine în unda luminii
Un mugur de carne fierbinte.

Sunt duh învălit în năluca de humă,
Sunt om odrăslit dintr-un tată și-o mumă,
Dar sunt nerăspunsa-ntrebare.
Ce glas destoinic să-mi spună-ncotro e
Oceanul de somn ce icnind fără voie
M-a-mpins și pe mine-n mișcare?

Nici maica nu știe ce tainică normă
Îmi dete din carnea-i vremelnică formă,
Neant înflorit în minune.
Căci toate izvoadele umbrelor noastre
Roiesc mai presus de arhangheli și astre
Din veșnica ta-nțelepciune.

În ceruri, Părinte, sunt abur în aburi
Și-asemeni cu apa ce-ngheață pe jgheaburi
Prind coajă de carne din spațiu.
Tu cugeți, se naște; voiești și durează;
Respiri și-nflorește; iubești și vibrează
De-adancul luminii nesatiu.

De tine mi-e foame, de tine mi-e sete,
Fac dâră de umbră acestei planete
Cu spumă de soare pe creste;
Și-n saltul credinței gustând veșnicia,
Din pulberea lumii îmi strig bucuria
Că sunt întru Cel care este!

Puzderii de stele ascunse-n amiază,
Făpturile-n tine de-a pururi durează
Și-n spațiu vremelnic colindă.
A fi, bucurie eternă și sfântă!
O vrajă a toată lumina răsfrântă
De-a gloriei tale oglindă.

31 de comentarii:

  1. Adevărat a înviat!
    Vă urez cu drag un Paşte fericit alături de cei dragi dumneavoastră!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sarbatori fericite alaturi de cei dragi. Hristos a Inviat!

    RăspundețiȘtergere
  3. ADEVARAT A INVIAT!

    Bucuria invierii sa-ti lumineze sufletul si intreaga viata!


    http://www.youtube.com/watch?v=AYyMQWke4Z8

    RăspundețiȘtergere
  4. Hristos a-nviat!
    Frumoase sărbători cu bucuria Luminii!
    Frumos dar pentru noi în Ziua-ntâi de Paşti! Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Adevarat a inviat !

    Nu citisem niciodata cu atentie aceste versuri; probabil nici altele...

    RăspundețiȘtergere
  6. Adevărat a înviat, Gina! Gândurile noastre bune pentru tine şi pentru toţi cei de lângă tine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mama obișnuia să o citească întregii familii cu voce tare în fiecare an de Paște și recitind-o acum nici nu vă închipuiți ce moment mi-ați dăruit.
    Hristos a înviat!
    Să vă bucurați!

    RăspundețiȘtergere
  8. Fie ca Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului să vă aducă cele 4 taine divine: încredere, lumină, iubire, speranţă. Clipe de neuitat alături de cei dragi, bucurii şi numai realizări!
    Hristos a Înviat!

    RăspundețiȘtergere
  9. Adevarat, a-nviat! Sarbatoare cu pace in suflet!

    RăspundețiȘtergere
  10. Dupa 2 zile departe de marele oras, in... acelasi colt de Anglie rurala - Shropshire, despre care mult prea putini britanici au auzit(ceea ce-i bine, ne spunea gazda noastra...) ma opresc la tine-n poarta pentru cateva momente, Gina, cat sa-ti urez cu drag un Paste cu bine, sanatate si bucurie!

    Te imbratisez cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  11. Iti urez ca stropi din lumina Cerului sa se reverse in sufletul tau! Hristos a inviat!

    RăspundețiȘtergere
  12. HRISTOS A INVIAT!
    O viata avem ,s-o traim frumos!

    RăspundețiȘtergere
  13. Hristos a inviat Gina!Sa fii sanatoasa si fericita!

    RăspundețiȘtergere
  14. Adevarat a inviat!
    Ganduri bune de la Ploiesti.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  15. Hristos a Inviat! Din suflet, va doresc multa liniste si bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  16. HRISTOS A ÎNVIAT!
    Mulţumesc din suflet pentru urări, răspund cu întârziere, deoarece anul acesta Sărbătorile Pascale le-am petrecut la Tg Mureş, la bunicii scumpei noastre fetiţe, adică socrii mei, şi am stat departe de computer! Fiţi sănătoşi şi veseli! Te îmbrăţişez! Mulţumesc de urări, le transmit înzecit şi o primăvară frumoasă în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  17. Gina, iti trimit multe imbratisari si ganduri bune de Paste!
    Si, cu intarziere, LA MULTI ANI, de ziua numelui :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Cer scuze prietenilor mei că răspund cam târziu!

    RăspundețiȘtergere
  19. Tibi,
    Cezar,
    Cati,
    Arcadia,
    Gabriela Elena,
    Danielle,
    Vă mulțumesc!
    Petrecere frumoasă în ultima zi de paște!

    RăspundețiȘtergere
  20. @Daurel,
    Mă bucur că v-am oferit o poezie frumoasă pentru lectură de Paște!

    RăspundețiȘtergere
  21. Vera,
    Mă bucur că ți-am adus un moment de frumoasă aducere-aminte!
    Seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  22. Cris,
    Geocer,
    Elisa,
    Petrecere frumoasă astă seară!

    RăspundețiȘtergere
  23. @PKM,
    În fiecare an , aștept cu mare emoție noaptea Învierii!
    Încerc să adun în buchet cele patru simboluri de bine- încredere, lumină, iubire, speranţă!
    Vă mulțumesc și vă doresc o primăvară plină de bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  24. Ruxi,
    Am petrecut două zile la țară- livada este ocean de floare albă, a îmbobocit liliacul,rozmarinul parfumează toată curtea!
    Hristos a înviat!

    RăspundețiȘtergere
  25. Sorina,
    Florentin,
    Angi,
    Elite,
    Anielle,
    Ancuța,
    Diana,
    Petrecere frumoasă în ultima seară de Paște!

    RăspundețiȘtergere
  26. Mirela,
    Mă bucur că fiica ta a mers de Paște la bunicii ei!
    O seară frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere