luni, 26 august 2024

în leagăn de culori


povești pentru prieteni

Cum își aleseseră ei locul, nimeni nu mi-a spus vreodată.

Liberă în jocul meu neobosit, nici nu am întrebat.
Nu aveam vreme pentru întrebări.
Mă minunam de tot și de toate.
Și tare bine-mi mai era!

La intrarea în curte, străjuia dudul.
Blând, uriaș în verde armură, fructe dulci, mai întâi roz, mai apoi negre.
Degete colorate în miere culeasă!
În spatele curții, separând -o ostășește de livada cu pomi, se înălța, măreț crai, nucul.
Încă un pic și s-ar fi întrecut cu toți norii.Ținea bine în crengile lui un leagăn numai al meu.
Au dispărut, pe rând, odată cu anii, eu am plecat, o vreme i-am pierdut în povestea altor cărări, ce mare dușman este și timpul...
Într-o toamnă mierie, când, printre garduri, se buluceau tufănele, pe aleea dinspre poartă către intrarea în prima școală, unde aveam să fiu profesoară, în zbor fără țintă, s-a oprit dinainte-mi, proaspătă, în must arămiu, prima nucă, încă una, încă una☺️

Plesnesc, mustoase, toamnele...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.