joi, 11 februarie 2010

diferit

Speciile comunica. In felul lor. Unele se ajuta. Soarecii simt inaintea altora cutremurele. Cainii isi anunta stapanii .Daca vin hotii.

Lupii urla. A pustiu. Ataca. In haita. Porcii grohaie . Lenesi. Mereu murdari. Broastele oracaie. Cat le tine .
Pasarile se intrec. In triluri. Albinele bazaie. Si inteapa. Cu ac propriu.

Oitele merg in turma. Behaie usurel. Si raman uitate. In gard. Pana le trezeste ciobanul. Cu bata.

Caracatitele traiesc putin. Sunt niste solitare.Rivalele pescarusilor. Evoluate. Cu spirit de proprietate. Isi apara teritoriul in care traiesc si unde vaneaza. Cand sunt atacate, isi deruteaza adversarii aruncand un nor de cerneala. Sunt curajoase. Musca , otravindu-si captivii. Evita contactele. Fac expeditii de vanatoare. Seara. Sau in zori.

Omul este superior tuturor speciilor. Deocamdata. Gandeste, vorbeste, canta, se spala, tradeaza, plange, danseaza, ofteaza, rade, iubeste, munceste, uraste, se imbraca, iarta, cucereste, pierde, aduna. Este artist, razboinic, print. Cersetor. Conduce. Dezbina. Cucereste. Are stil. Sau nu. De multe ori, vorbele lui vindeca orice rana. Imblanzesc scorpii. Opresc ostilitati. Domolesc orgolii. Sau ustura mai tare decat intepatura albinei. Cuvintele ranesc . Mai adanc decat muscatura sarpelui. Lasa urme . De bocanci. Pe suflete. "Omul este un animal imblanzit, care, de-a lungul secolelor, a dominat celelelte animale cu inselaciune, violenta, cruzime”. Charles Chaplin.

16 comentarii:

  1. cine mi-te-a suparat Gina draga? Spune-mi ca-l fac bucatele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Gina, mergand pe firul ideii dezvoltate atat de realist de tine, omul mai este si "masura tuturor lucrurilor", si "chip al lui Dumnezeu", si "animal social", cum il considera Aristotel.
    Mi-au placut mult definirile tale privind lumea necuvantatorelor, dar si caracterizarea concisa adusa naturii complexe a omului.
    Daca ar fi sa aleg, as prefera asocierea omul - animal indumnezeit, ce tinde sa atinga perfectiunea, chiar daca nu prea reuseste.
    O zi senina si muzicala!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pescarus, Protagoras nu-mi este chiar strain.
    Cat despre varianta om, tinzand catre perfectiune, imi este aproape imposibil sa-mi-o imaginez.


    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu demult, un baietel din clasa I ma intreaba:"...,omul se trage din maimuta?"Sigur auzise el ceva,si il frapa asemanarea...Ma uitam la el,apoi dandu-i cele doua explicatii...evolutionismul+CREEREA...ma gandeam la cati "oameni maimuta" va intalni in viata lui...
    Trist,dar adevarat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Angi,
    Oameni- maimuta ar fi ce-ar fi, dar oameni- fiara?
    Vorba cuiva, traim ca-n jungla..

    RăspundețiȘtergere
  6. oameni fiara? maimuta? ieste si asa ceva?
    nu stiu frate...puii mei, eu sunt un dulce :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Înşelăciune, violenţă, cruzime - dureroasă caracterizare a omului. Dar cât de adevărată, din păcate...

    RăspundețiȘtergere
  8. Vezi tu, draga Trex, asta se numeste nesansa. M-am nascut cu un secol mai devreme, altfel, in loc de fiare si maimute, intalneam , puii tai, doar suflete mari.

    p.s Tot am o scapare- am vazut satmareni fericiti!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cris, unde pui, ca vorbele apartin unui inegalabil comic..

    RăspundețiȘtergere
  10. @Pescarusul Agintiu. Cam asa cred si eu...

    RăspundețiȘtergere
  11. Uitandu-ma in stanga si-n dreapta ma indoiesc de superioritatea omului.

    RăspundețiȘtergere
  12. @ daurel, pescarusul va invinge , mai usor, caracatita.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristian , ai dreptate, desi tocmai el, omul , a spus ca ' pe pamant si sub soare este loc pentru toti'.
    Dar cum toate sunt relative, el a fost primul care si-a schimbat nu doar atitudinea.

    RăspundețiȘtergere
  14. Roxana spunea...
    Ce citesc la tine Gina, imi aduce in minte afirmatia unei voluntare la adapostul de caini de la Glina. venita alaturi de alti oameni sa ajute bietele animale din tarcurile inundate dupa topirea zapezilor din bucuresti, aceasta a zis ceva in genul "cum sa nu venim? mai degraba un caine decat un om"...
    nu-ti pot descrie comentariile la adresa afirmatiei sale!!!
    si stateam sa ma intreb, oare acei comentatori - evident anonimi! - daca ar fi putut sa se dea un pas inapoi si sa-si priveasca prostia si rautatea transpuse in cuvinte, ce-ar fi zis despre ei? ar fi sustinut in continuare ca merita mai mult ajutor decat un caine ori un alt animal aflat in nevoie?!
    nu stiu, zau, dar sunt tare dezamagita de ceea ce vad la semenii mei in ultima vreme...

    17 februarie 2010, 00:28

    RăspundețiȘtergere
  15. Ruxi, daca ar fi sa ma gandesc la cate am vazut si auzit in ultimele zile, n-ar trebui sa ma mai mire nimic.
    Multi indivizi nu stiu ce este omenia. Si n-au avut niciodata , probabil, dorinta de a o afla.

    M-am mai linistit in legatura cu comentariile de care vorbeam. Le voi sterge , fara a mai incerca sa inteleg ceva.
    Iti multumesc mult!!

    RăspundețiȘtergere