luni, 22 februarie 2010

parol!

Castig! Nu de putine ori! Nu trebuie sa se sperie nimeni. Nu sunt o batausa .. Desi, daca ma gandesc, cu niste ani in urma, n-a lipsit prea mult. N-as fi castigat. Asta era problema. E alta poveste.// Ne stim din primii ani de naveta. Cobora cu doua statii inaintea mea. Ne intalneam la cor. Saptamanal. Dirijorul , un preot batran. Prezenta o facea primarul. O matahala de om. Avea o vorba- am sa tai cu pistiriu'. Se referea la absenti. De la repetitii, spectacole, omagii. In oras , am intrat prin concurs. Amandoua. Teza in sine n-a fost adevarata problema. Punctaj foarte bun.Felicitari, bucurie. Scapam de inghesuiala de prin autobuze. De aroganta directorului. De asteptari prin statii. Pe timp de iarna/ caldura/ploi/. Ce-a urmat a fost mult mai greu.Nu ne venea sa credem. Nu totdeauna negrul pe alb inseamna pentru toti acelasi lucru. Nervi, cereri, petitii, audiente, drumuri la Bucuresti. La minister. La cate usi am batut. Cate ore de anticamera.. Cativa ani. Eu, mai putini. Am reusit inaintea ei. Pentru ca l-am invins. Da, l-am invins. Genul ala- eu tai, eu spanzur. Nu i-am 'prins' niciodata privirea. Pentru ca nu avea. Purta ochelari negri. Parca avea mustata. Asta nu mai stiu sigur. Nu-i este rau nici acum. L-am vazut prin ziare. O fi avand o suta de ani. Glumeam. Conduce o universitate. Ii stiu foarte bine numele. Nu-l scriu. Ar plange ecranul asta //. Odata pe luna, ne adunam . Jucam rummy. Castig. Prietena mea se oftica. Promite sa invete. O cred. Pe cuvant.

15 comentarii:

  1. Rummmy. Ce vremuri. N-am mai jucat de multă vreme. Diferenţa este că eu pierdeam constant...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cand ai timp, ma ofer sa te ajut sa bati!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca un personaj este Bondrea nemuritorul. N-am prea inteles cu fosta colega...

    RăspundețiȘtergere
  4. V- am dat un 10(ZECE), cu felicitari. Chiar daca respectivul mi-a furat niste ani. Din viata. Si din statutul meu de profesoara.
    Colega mea este bine. A trebuit sa vina ' 89, sa ajunga profesoara titulara in oras. A fost mai putin luptatoare. Poate si mai putin norocoasa. Nu castiga nici la rummy.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Daurel, cred ca n-am fost suficient de explicita. M-ati surprins, recunoscand personajul atat de repede, cu toata ca, probabil si acum se protejeaza de lumina.
    Eu si colega mea am obtinut , la un concurs de probe scrise pentru ocuparea catedrelor in oras, cele mai bune punctaje. Am fost foarte fericite.
    Fericirea a fost scurta. Alte personaje au fost titularizate. Am inceput o 'lupta', care a durat mai multi ani, pentru ca, dupa aceea nu s-a mai dat concurs.
    Eu am insistat.Infruntatea dintre mine si 'personajul' aflat intr-o functie foarte inalta, a fost vijelioasa. A trebuit sa cedeze. Pentru ca , pur si simplu, l-am invins. Dupa niste ani buni.
    Colega mea n-a avut atata rabdare. Abia in '89 a primit' hartia' , pe care o astepta de atata vreme.

    Ieri am'batut-o', din nou, la rummy. De fiecare data, isi aminteste ca am avut mai mult noroc decat ea, si la titularizare.
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  6. Dupa vreo doua luni de cearta l-am invins si e pe Bondrea; nu voia sa-mi restituie diploma de liceu a fiicei mele, care se inscrisese la 'Spiru Haret", dar s-a razgandit dupa o luna. Nu i-am dat banii ce-i pretindea.In urma cu 15 ani...Am ramas surprins ca si azi este tot acolo...Cati Bondrea or mai fi in Romania? Jos Iliescu! Scuze!

    RăspundețiȘtergere
  7. io intelesesem alte chestii la prima citire
    cre ca fiecare cu ce-l doare :D

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Daurel,
    Nu m-am mai distrat atat de copios, de multa vreme.
    Am sunat-o pe prietena mea. I-am spus sa se simta razbunata. Vinovat pentru toate necazurile noastre trecute este actualul brand( dupa cum s-a laudat) al pesede.

    RăspundețiȘtergere
  9. Trexel, mi-e si teama sa pun o intrebare. Nu de alta, dar sunt curioasa..

    RăspundețiȘtergere
  10. Felicitari pentru victorie!
    Gina, ai cultul tenacitatii foarte bine conturat, al rabdarii si al unei vointe de fier!
    Deunazi ma gandeam si eu la jocul de rummy, vazand o reclama pe un canal pentru copii.
    Ar trebui sa-l caut in sertarul cu jocuri, merita reactivata aceasta pasiune :)
    P.S. Unii dinozauri vor fi mereu contemporani cu noi, chiar daca epoca lor a apus cu multe milioane de ani in urma. Dominanta specifica de reptile distrugatoare inca supravietuieste.

    O zi senina!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pescarus!
    Iti dai seama ca a fost o gluma- daca dintre doua persoane una castiga si aceea sunt eu, pentru ca prietena mea inca invata, nu putem vorbi de cine stie ce victorii.Vointa am avut . S-au mai schimbat lucrurile intre timp.

    Cat despre dinozauri ce sa spun? Fiecare generatie isi are dinozaurii care vin din mai trecute vremuri.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  12. Dintr-o banală piesă de teatru, am reţinut o replică: În lupte, nu câştigă cel mai tare; în curse, nu câştigă cel mai iute; norocul şi timpul le rezolvă pe toate!

    RăspundețiȘtergere
  13. Aoleu!
    Adica daca, dupa lupte care au durat cativa ani, am invins cu chiu cu vai, inseamna ca am fost slaba, iar el, nemuritorul, tot invingator se cheama?
    p.s. la curse n-am incercat. Inca.

    RăspundețiȘtergere
  14. Stiu prea bine ce inseamna asemenea ...lupte cu nesimtitii,dinozaurii macar isi arata coltii si privirea,astia...numai taie.
    La jocuri...cand pierd,cand castig:)).

    RăspundețiȘtergere
  15. Stii, Angi? deseori m-am intrebat- cum de se intampla sa ajunga unii atat de sus, fara pic de talent, chemare, pasiune..nu , ca n-as sti pe ce cai ajung..Odata ajunsi acolo, se comporta ca si cum scoala ar fi a lor. Cu tot ce inseamna ea..Iar ceilalti tac..

    RăspundețiȘtergere