joi, 4 octombrie 2012

și animalele evoluează,

 într-o zi, câinii vor lătra concret și organizat, ca în fabule. Valeriu Butulescu

Ne-am întâlnit la intrarea în bloc. O ajut , ambele brațe fiindu-i ocupate cu  pachete și plase.
 Bebe al ei,   care  doarme noaptea în reprize  scurte,  tocmai a împlinit cinci luni.
Tânăra mămică este mare iubitoare de animale. Are în dotare  patru pisici, un canar și un papagal. Roco.
De la ea , aflu că astăzi este ziua tuturor  animalelor cumințí. 
Cu și fără stăpân.
Mi-a venit în minte  o poezioară, o mai știi?
 Cuțu șchiop, de Elena Farago

Eu am numai trei picioare,
Si de-abia mă misc: top, top,
Râd când mă-ntalnesc copiii,
Si mă cheama "cuciu schiop".

Fratii mei ceilalti se joaca
Cu copiii toti, dar eu
Nu pot alerga ca dansii,
Ca sunt schiop si cad mereu!

Si stau singur toata ziua
Si plâng mult când mă gandesc
Ca tot schiop voi fi de-acuma
Si tot trist am să traiesc.

Si când mă gandesc ce bine
M-as juca si eu acum,
Si-as latra si eu din poarta
La copiii de pe drum!...

Cat sunt de frumosi copiii
Cei cuminti, si cat de mult
Mi-ar placea să stau cu dansii,
Să mă joc si să-i ascult!

Dar copiii rai la suflet
Sunt urâti, precum e-acel
Care m-a schiopat pe mine,
Si nu-i pot iubi de fel...

M-a lovit din rautate
Cu o piatra în picior,
Si-am zacut, si-am plans atata,
De credeam ca am să mor...

Acum vine si-mi da zahar
Si ar vrea să-mi fie bun,
Si-as putea să-l musc odata
De picior, să mă razbun,

Dar il las asa, să vada
Raul, că un biet catel
Are inima mai buna
Decât a avut-o el.//

de la Modart


8 comentarii:

  1. Azi e ziua animalelor. Asadar, si a animalului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-ați înțeles-astăzi se sărbătoresc doar animale blânde.

      Ștergere
  2. Daca stiam ca si animalele au o zi a lor,sigur il sarbatoream pe Labus.:)
    "Catelusul schiop" e mai mult decat o poezie pentru copii.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dă-i o cină dublă, Angi!
      Sigur va fi fericit!

      ”Cățelușul șchiop„ este o lecție de viață, copilașii tăi au învățat-o, sunt sigură!

      Ștergere
    2. :)Practic,ziua lui e in fiecare zi.E ca un membru al familiei.
      Dimineata isi asteapta micul dejun,cand numai eu si el suntem treji,apoi il conduce pe Mark pana la microbus,fuge dupa masina noastra cand pleaca Sorin si Teddy,apoi vine cu mine la scoala,se joaca in pauza cu copiii.E numai un zambet tot timpul!

      Ștergere
    3. Angi, draga mea, tu ai un „Ciobănilă„ II!
      Dragul de el are mai mult de o slujbă, asta înseamnă că trebuie recompensat suplimentar!

      Ștergere
  3. Of,poezia asta atat m-a durut copil citind-o.
    Si astazi!
    Nu suport sa vad animale suferind,oamenii pot vorbi sa ceara ajutor,animalele nu!
    Daca stiam de aceasta zi le dedicam si eu un articol.Tot am vrut,si nu am mai reusit.Am unul singur despre ele.


    PS:Iti propun melodia aceea minunata:"Iubiti si cainii vagabonzi..."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că, inițial, am postat-o. Apoi, nu știu ce am făcut, n-am fost atentă , și am șters-o. Uite, o așez la locul ei, pentru tine!

      Poezioara am învățat-o când încă nu mergeam la școală, am găsit o carte veche la verișoarele mel, care mergeau la școală. Mi-au citit-o și plângeam de câte ori o spuneam.

      Ștergere