joi, 4 octombrie 2012

antract

În urmă cu  vreo doi ani, 
ziceam așa,  ca pentru mine
Fierbinți zilele,
fără număr nopțile;
multe întrebările.
absente răspunsurile.
Lumea se scrie în romane. Oamenii comunică în pamflete,
ghicitori , spargeri și bani.
Tragediile sunt fabule.
cu strâmbe măști.
Fără morală.//

Ne salvează Poezia!
" Vino aşa cum eşti - nu zăbovi cu-mpodobirea !
Dacă pletele ţi-s răvăşite,
dacă pieptănătura părului nu-i în cărare dreaptă,
dacă panglicile pieptarului nu-s strâns legate,
nu le purta de grijă, vino aşa cum eşti -
nu zăbovi cu-mpodobirea !
Vino cu paşi repezi peste ierburi !
Dacă picioarele ţi se împleticesc în rouă,
dacă la glezne clinchetele zurgălăilor se sting,
dacă mărgăritarele ţi se deşiră de la gât, nu te mâhni !
Vino cu paşi repezi peste ierburi !
Vezi norii-nvăluind tot cerul...?
Cocorii zboară-n stol din celălalt mal al râului,
şi line adieri de vânt zoresc peste pustiuri.
Cu botu-ntins aleargă vitele în sat spre grajduri.
Vezi norii-nvăluind tot cerul...?
Zadarnic lampa-mpodobirii ţi-o aprinzi,
abia de licăre şi piere-n vânt.
Cine-ar putea să ştie dacă genele talen-au fost atinse de funinge...?
Ţi-s ochii mai întunecaţi decât norii de ploaie.
Zadarnic lampa-mpodobirii ţi-o aprinzi -se stinge pururi...
Vino aşa cum eşti - nu zăbovi cu-mpodobirea !
Dacă din flori cununa nu ţi-i împletită, cui îi pasă?
Dacă brăţara nu ţi-i încheiată, aşa o lasă !
Cerul se-ntunecă de nori.
Este târziu.
Vino aşa cum eşti -nu zăbovi cu-mpodobirea !... "
Rabindranacth Tagore "Vino asa cum esti"//
 S-a schimbat  ceva? în bine, vreau să zic.

14 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Uite ceva , la fel de frumos-„Nu te mai văd cu ochii, totuși ești lumina ochilor mei„. Același nemuritor R. Tagore

      Ștergere
  2. Imi plac verurile lui Tagore.Sunt atat de pline de intelesuri.Cati dintre noi mai suntem asa cum suntem?Cati reusim sa ramanem ce/cum am fost?
    In cercurile inalte schimbarile se fac atat de brusc si atat de des incat,da,poate maine "leul" va avea o alta infatisare...a celui mai puternic,nu a celui mai citit.

    Seara frumoasa,Gina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angi,
      Am găsit o maximă, semnată tot de către marele R. Tagore-Numai atunci va străluci viitorul într-o aureolă de glorie, când vor domni în atmosferă calmul stăpânirii de sine și tăria pură a iubirii.

      Ștergere
    2. Mai apucam noi ziua aceea?:(

      Ștergere
  3. vino aşa cum eşti! - ce mesaj subtil!

    o seară minunată, dragă Gina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai revenit, Otty. Uite am găsit ceva special- „Te pierd din clipă în clipă, dragostea mea, numai ca să te regăsesc„, R Tagore

      Ștergere
    2. Eu cred că posibil ar fi, doar dacă descifrăm corect prezentul, și-i consolidăm temelia..altfel, vom construi doar citadele de vise.

      Ștergere
  4. Avem de-a face cu o traducere pe masura, as spune! Chiar, ai idee, Gina, cine e traducatorul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabi,
      Da,un poem strălucit. Tocmai citeam zilele astea despre El și Maitrey.
      !
      Aflu că traducătoarea fidelă a operei lui este scriitoarea noastră, Henriette Yvonne Stahl. I-am citit câteva dintre romane-„Voica„, „Între zi și noapte„.. nu-mi vine în minte încă un titlu, ceva cu „focul„.
      Excepționale scrieri!

      Ștergere
  5. Eu am adus o poezie, doamna Gina!

    Am sarutat aceasta lume cu ochii si cu miinile,
    in faldurile inimii nenumarate-invaluind-o.
    I-am potopit si zilele si noptile cu ginduri,
    pina cind lumea si viata mea
    s-au contopit intr-una singura.
    Si draga mi-i viata,
    pentru ca draga mi-i lumina cerului
    intretesuta-n mine.
    Daca a parasi aceasta lume
    e tot atit de-nvederat cu a iubi-o --
    trebuie sa fie un tainic inteles
    intre-ntilnirea si despartirea vietii.
    Daca iubirea de viata
    s-ar dezamagi in moarte,
    atuncea cancerul dezamagirii
    ar roade maduva a toate,
    iar stelele si-ar tot zbirci lumina,
    pina s-ar face negre-n intuneric...

    Am sarutat aceasta lume... poezie de Rabindranacth Tagore

    O noapte linistita va doresc, doamna Gina, cu mult drag! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru dar, Ștef!
      Eu aduc o informație, pe care am descoperit-o astăzi, recitind „Maitreyi„- R. Tagore a fost nu doar un „guru „ pentru tânăra pe atunci poetă indiană. Ei s-au iubit, iar îndrăgostitul , mult mai vârstnic decât ea, i-a dăruit o coroniță de logodnă și o șuviță cârlionțată.
      Seară frumoasă îți doresc!

      Ștergere