sâmbătă, 30 noiembrie 2013

ziua de astăzi


poartă numele Sfântului Andrei, ocrotitorul românilor!
În noaptea tocmai care a trecut, viii s-au întâlnit cu spiritele celor dragi, plecați în lumea umbrelor...
Troienită de zăpezi, pe vremuri, era Ziua lupului.
Dacii îl venerau, era simbolul steagului lor.

Dacă în astă noapte vacile zbiară e semn că vin lupii în haită.
Gospodarii se apărau, dând pe uși și pe la porți, cu usturoi..

Astăzi, n-ar trebui să duci gunoiul afară, nici să faci vreun împrumut, dar nici generos să nu fii.
Ai grijă de ce este al tău!!
Mergi în pădure și caută vâsc, păstrează-l cât vrea el să-și țină întregi bobițele.
Iar când se va lăsa seara, pune grâu la încolțit!
De va fi frumos și sănătos la Anul Nou, vom avea un an bogat!
Ce ai visat astă noapte să ți se împlinească!!

La mulți ani tuturor sărbătoriților de astăzi!

4 comentarii:

  1. am luat aminte :)

    la mulţi ani tuturor care poartă acest frumos nume!

    Toate cele bune, draga mea Gina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să pui grâu la încolțit, Otty!

      p.s. am și eu , în felul meu, o legătură cu ziua de astăzi: nașa voia să fiu Andrenuța.. s-a împotrivit bunica.

      Zile bune îți doresc!

      Ștergere
  2. sa pastram traditiile zic! weekend placut si toate bune nu doar celor onomastici! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. „Cine își uită tradițiile este ca un râu fără izvor..”
    Gheorghe Vrabie

    La cursul de Folclor, al regretatului meu profesor, Gheorghe Vrabie, am ascultat cele mai fascinante povești despre latura nevăzută a lumii în care trăim. Avea o vorbă dulce povestitorul, un glas blajin și o barbă, întocmai ca Moș Nicolae.
    Îl urmăream vrăjită...

    Și astăzi, ca și în alte rânduri, am răsfoit câteva pagini din caietul meu de curs..

    Mulțumesc frumos pentru că ți-ai făcut vreme să-mi treci pragul!
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere