preluat de pe blogulhttp://horatiubuzatu.wordpress.com/2013/06/28/tara-tara-vrem-tampiti/
Țară, țară, vrem tâmpiți
La concursul de Evaluare Națională pentru clasa a VIII, copiii au fost obligați să răspundă la o nenorocită de întrebare:
sau și mai grav, pentru că – spre deosebire de cazul precedent unde
era vorba de două operațiuni aritmetice – aici este vorba despre nu mai
puțin de patru adunări, chiar dacă identice:
- Care este perimetrul unui pătrat cu latura de 8 cm. ?
sau, exemplu clar de perversiune, doarece aici se face ridicarea la puterea a treia:
- Care este volumul unui cub cu latura de 3 cm. ?
Au mai fost și altele, unele mai ușoare (da, mai ușoare !) altele mai
grele, pentru că interveneau și niște radicali, ba chiar și schimbări
de semne, de la + la – și invers ! În orice caz, „dificultatea”
examenului demonstrază că Ministerul Învățământului fie a intrat în
jocul tâmpiților, fie nu mai are curaj să recunoască starea de fapt.
Știu că o să par desuet folosind expresia asta, dar pe vremea mea,
astfel de probleme nu se dădeau nici măcar la lucrarea de control,
darămite la teză sau la vreun examen …
De fapt, ne furăm singuri căciula. Verificând un absolvent de clasa a
VIII dacă știe că într-o operațiune aritmetică întâi se face înmulțirea
și abia apoi adunarea, lipsim de valoare nu doar absolventul ci şi
şcoala, în ansamblul ei.
Cu așa subiecte, elevii vor trece în număr mare de evaluarea
națională, apoi vor ajunge la sfârșitul liceului. Chiar dacă nu toți,
vor trece și de bacalaureat, desigur văicărindu-se pentru supliciile
intelectuale pe care le vor îndura cu ocazia examinărilor. În fine, vor
face una sau două facultăţi de nimic, la finalul cărora se vor mira de
ce nu reuşesc să pună ceva cap-la-cap: activitate la un loc de muncă, o
afacere, etc.
Desigur, dacă s-ar uita în spate, și-ar aduce aminte că la primul
examen serios din viața lor au fost evaluați dacă știu să înmulțească pe
4 cu 8. Și pentru că au știut răspunsul, cei care au știut, au crezut
că acesta e un succes meritat, rezultatul firesc a 8 (opt !) ani se
studiu în școala românească.
P.S. Ca să întregească ridicolul, Ministerul Educației anunță că s-a
luat decizia de a prelungi programul de depunere a contestațiilor la
rezultatele concursului de Evaluare Națională. Dar poate că este o
măsură corectă, pentru că – nu mă îndoiesc ! – mulți dintre părinții
contestatari au nevoie de zile întregi pentru a formula și redacta
obiecțiunile.//
Cum a fost examenul tău de admitere în liceu?
|
|
|
INCREDIBIL!...titlul spune tot.
RăspundețiȘtergereMaine, vb lui Caragiale,"nu-i asa ca pamantul se invarteste?"
Da, curat..Caragiale!
ȘtergereEu țin minte două dintre subiectele de la admiterea în liceu- erau dificile,dar frumoase.
Problema de geometrie era cu o trestie..
Am simțit o mare bucurie că le-am rezolvat foarte repede!
Tu iti dai seama cum va ranji de satisfactie un tolomac care nu a invatat mai nimic, a deranjat la greu orele, a facut misto de "tocilari' ,a chiulit stiva,etc...?
ȘtergereCu asa teste poti lua scoala in deradere!Si pana la urma lenesul si nesimtitul devine model,iar copilul cu bun simt si increzator in necesitatea de a invata va fi un"fraier"...
Da.Așa se întâmplă. Adică, la fel ca în situațiile când se putea copia- erau elevi, foarte slab pregătiți, care obțineau(copiind) note mai mari decât elevii sârguincioși.
ȘtergereÎmi povestea acum o prietenă, profesoară de matematică, că elevii pe care i-a pregătit s-au arătat jigniți de asemenea subiecte. Ei se întrebau cu tristețe de ce a trebuit să mai lucreze atât de mult..
Ar fi interesant sa se afiseze comparativ teste din alte vremuri...imi pare rau cu nu le-am pastrat.
RăspundețiȘtergereCe zici de..
RăspundețiȘtergere„Multe trec pe dinainte,
În auz ne sună multe,
Cine ţine toate minte
Şi ar sta să le asculte?...
Tu aşează-te deoparte,
Regăsindu-te pe tine,
Când cu zgomote deşarte
Vreme trece, vreme vine.”