sunt trei-inteligența, forța și fericirea.
Arthur Schopenhauer.
Rareori, ca profesoară, mi-am făcut timp să mă gândesc cât îi ia unui elev să-și facă temele la obiectul meu, la celelalte, și mai rar.
Parcă aș zice că n-am depășit măsura.
Asta o spun acum , după ce văd ce fac alții.
Parcă aș zice că n-am depășit măsura.
Asta o spun acum , după ce văd ce fac alții.
Astăzi am avut temă, nu a mea , neapărat, a cuiva, dar știi cum este când promiți.
Și pe deasupra să mai fii și de încredere.
Ce mai tura/vura, un fost elev, licean de o lună, la cel mai tare colegiu din oraș, speriat de - o să vă las repetenți pe toți, rostit pe toate scările sonore posibile , în fiecare oră de limba română, dezarmat total, mi-a încredințat tema- Realizează câte o compunere de șapte/opt rânduri, despre Rai, în stilurile funcționale ale limbii: științific, beletristic, bisericesc, administrativ, publicistic, colocvial.
Îți dai , dumneata , seama, că prea ușor nu mi-a fost.
Fără bibliografie.
Am tot căutat..
Și uite așa, ieri și astăzi, am tot citit din: Biblia, Dicționar de mitologie, de Victor Kernbach , Arthur Schopenhauer-Viața, amorul , moartea, Stephen Hawking-Universul într-o coajă de nucă. Părintele Arsenie Boca, Mărturisiri. .
Cu chiu , cu vai, am terminat.
Nota o aflu mâine seară.//
Pentru a deveni toleranți cu vederile altora, opuse vederilor noastre, pentru a privi cu înțelepciune contradicțiile este suficient să ne reamintim câte opinii diferite, chiar opuse am avut, în mod succesiv, asupra aceluiași subiect-Arthur Schopenhauer.
p.s. tu ce spui?
Mi se pare o aberaţie să vorbim ştiinţific despre Rai. Sau administrativ.
RăspundețiȘtergereRespectiva profă de română de la acel super tare colegiu dă dovadă de o minte îngustă, deşi are puterea de a lăsa repetenţi. Putea alege alt subiect, nu neapărat Raiul.
In clasa a IX-a ? Nu ar fi trebuit mai intai sa le predea despre stilurile respective ale limbii?
RăspundețiȘtergerePun pariu ca aici este impedimentul: daca un copil stie ce sunt si cum se folosesc aceste stiluri,adica in ce consta fiecare, ma rog (dupa cerinte se pare ca era destul sa scrie cate o singura fraza in cate un stil indicat), atunci, fara ajutor academic (caci, draga mea, a apela pentru o compunere de clasa a IX-a la Schopenhauer, Dicționar de mitologie, Stephen Hawking,etc mie mi se pare un non-sens) copilul ar fi reusit singur.
Iar daca aceste stiluri ar fi trebuit fi cunoscute de elevul de-a IX-a si nu le stie eu asta i-as fi predat si apoi i-as fi cerut sa-si faca singur compunerea.Ce zici,Gina draga?
Este mai mult decît evident că profesoara respectivă a exagerat.
RăspundețiȘtergereLa clasa a IX-a o stfel de temă?
Ar mai fi de înţeles poate, la clasa a XI-a sau chiar a XII-a.
:) parcă te şi văd căutând. din fericire dascălii mei de limba română din liceu m-au învăţat să-mi fie dragă cartea, poezia, lectura... ooo, ce vremuri suave pe când ni se citeau poeziile marilor clasici ruşi, ce încântare...
RăspundețiȘtergereraiul ştiinţific la 15 ani? :(
Dragă Diana,
RăspundețiȘtergereS-o luăm pe îndelete -acum îmi permit, tocmai am venit de la un concert extraordinar -WaveMarimba. Patru tineri extraordinari!Percuție de zile mari!
Bun!
Când am primit titlul temei, mi-am zis că este o greșeală.Nu , chiar asta este tema.
Nu-i puteam spune copilului că nu este permis, nu este moral/deontologic să ceri asemenea chestii, care nu pot demonstra decât dezinteres pentru ce și cât ar trebui să știe un elev de 14 ani despre aplicarea cunoștințelor despre stilurile limbii.
Din sutele de mii de cuvinte, care denumesc realități , să alegi „Raiul „, pentru o discuție ca asta mi s-a părut absurd!
Și deplasat.
Dar, din câte vezi, orice este posibil.
Seară bună!
Ce n-aș fi dat să am un profesor atât de provocat și exigent, în liceu! Deși am făcut liceu de filologie, nu am avut niciodată o temă atât de frumoasă de scris! Excelentă idee.
RăspundețiȘtergereVă mulțumesc mult de tot pentru linkurile pe care mi le lăsați pe blog, mă consider privilegiată și mă tot gândesc cum să vă răsplătesc... :)
Seară frumoasă și liniștită
Elise,
RăspundețiȘtergereDa, în clasa a IX-a, în condițiile în care au discutat, așa, mai mult în glumă, despre stiluri.
Draga mea, m-am tot gândit..se întâmplă, să zicem, o dată la un an sau la mai mulți ani, ca profesor, să ai o stare dificilă- boală, o suferință, o pierdere, mă rog, ceva, care nu te lasă în apele tale.
Într-o asemenea situație, nu dai tema pregătită de acasă.
Improvizezi.
Ce scuze poți găsi în conceperea unei asemenea teme?
Eu mă rușinez în fața copilului care a primit tema..mi-am zis că poate eu sunt cea depășită, de asta am căutat diverse materiale, tocmai pentru a-l ajuta pe copil să înțeleagă cum ar trebui abordată tema, fără a cădea în ridicol.
Sigur că sunt de acord cu tine că orice elev, admis într-un colegiu serios, își poate rezolve singur temele.
Condiția este ca acestea să conțină itemi clari, formulări corecte.
Raiul- stil administrativ..da, am făcut o poantă!
Vreau să -i văd „maestrului „figura..
N-o să ne împăunăm, Elise, că noi am fost profesoarele perfecte.
Am fost cu mintea întreagă!
Asta, garantat!
Seară bună!
Tibi,
RăspundețiȘtergereAm spus adevărul, și numai adevărul!
Te rog să citești ce spune Andi!
psi,
RăspundețiȘtergereAi pus degetul pe rană!
Eu așa gândesc- este datoria esențială a unui profesor să-i apropie pe copii de învățătură, de carte, de poezie!
Formulând teme bombastice , la o clasă de informatică, îi determini, chiar și pe cei cu dorința de a învăța , să abandoneze.
Nu există profesori perfecți!
Există copii, care vin la școală.
Prima datorie a profesorului de limba română este să-i învețe să comunice corect, ca emițători de mesaje, dar și ca receptori!
Seară bună!
Andi!
RăspundețiȘtergereSă spun că mă simt rușinată? poate că n-aș spune adevărul..
Îți înțeleg entuziasmul! Ești o persoană specială, de asta ți-am și spus că trebuie să iau notițe, când te citesc.
În cazul de față, clasa este de informatică, la o lună după intrarea în liceu.
La oră , s-au spus câteva generalități.
Tema poate fi interesantă, provocatoare, incitantă pentru o persoană care are o cultură serioasă! O persoană ca tine!
Nu cred că mă poți contrazice! Chiar ai recunoscut că subiectul te fascinează!
Cine este copilul care a primit tema??
Neavând instrumente necesare de abordare „tehnică„, el va abera..mai departe, chiar mi se pare că nu am niciun argument, pentru a-i da dreptate respectivului profesor.
Seară frumoasă!
Cred că pentru a scrie chiar și o simplă temă despre Rai e nevoie de un bagaj cultural destul de consistent ca elevul să poată să aibă în mâini situația, să aibă măcar câteva idei clare și să scrie ceva coerent...
RăspundețiȘtergereAltfel cred că e inutil.
Am scris în loc de provocator, provocat! Scuze, nu știu la cine îmi zbura gândul, am vrut să scriu PROFESOR ATÂT DE PROVOCATOR. :)
RăspundețiȘtergereTocmai un astfel de profesor va ajuta un copil inteligent să devină curios și informat. Îl învață să învețe, cum și unde să caute. Asta e cea mai mare comoară pe care ți-o poate oferi un profesor.
Am fost nevoită să schimb școlile, în copilărie, dar, spre norocul meu, am înaintat mereu spre una mai bună.
Cea mai ”horror” întâmplare a fost legată de o profesoară intransigentă, care mi-a răspuns la încercarea mea de a mă justifica prin faptul că nu mai făcusem acea materie, la fosta școală:
- Și ce mă interesează pe mine asta? Îți faci temele și ajungi la nivelul celorlalți, dacă vrei să treci clasa.
În 2 (DOUĂ) săptămâni i-am ajuns din urmă. O visam noaptea, dar am ajuns să o ador. Îi datorez o mare parte din ceea ce sunt azi.
P.S. Să nu vă imaginați o zgribțuroaică hidoasă, semăna cu Isabelle Adjani, vorbea aproape în șoaptă și plutea prin clasă ca un norișor cu nimb. :)
Noapte bună
Mi se pare corecta o discutie despre Rai. Iadul il traim zilnic.
RăspundețiȘtergerePentru o astfel de tema trebuie sa te nasti,sa citesti mult si variat,iar apoi sa reusesti sa-ti pui gandurile si cuvintele cu mult talent pe hartie.Ce facea fara un ajutor din partea ta?Se poate numi oare ajutor??O sa-l intereseze pe acest copil mai departe romana sau pur si simplu o sa apeleze de fiecare data la tine cand o sa dea de greu?!
RăspundețiȘtergereAici imi pun eu intrebari multe fara sa gasesc raspunsuri potrivite...
Teddy e la filo,dar inca n-a primit o astfel de tema,dar nici nu stiu cat ar reusi,dar mai ales cum ar reusi sa rezolve aceasta tema.Abordarile sunt chiar contradictorii,trebuind sa te adaptezi si sa-ti transformi de fiecare data stilul.Interesant!
Nu stiu cum poti intra in clasa cu ganduri atat de negre,sa lasi corigenti o clasa intreaga!:(Cu ce drag mai citesc acesti copii o carte?
Pentru tine a fost o adevarata provocare,pentru elev un chin.
:)ma gandesc si eu ce nota ai primit!?
Eu cred că până la atingerea nivelului normal de toleranţă în relaţiile cu alţii mai avem foarte mult de învăţat. Şi "reuşim" să rămânem repetenţi la materia asta cu o plăcere demnă de o cauză mai bună.
RăspundețiȘtergereGânduri bune, Gina...
Vera,
RăspundețiȘtergereSe presupune că acești elevi studiază religia la școală, deși, între noi fie vorba, la acest obiect se copiază pe rupte.
Spune și tu..
Andi@ ZgriBturoaica, sigur, nu era profesoara de limba romana! Mi se pare ca esti cam increzut. Faceai tu, la 14 ani, senzatii pe o asemenea tema?
RăspundețiȘtergereAm vazut de ce sunt in stare cei de 18 - 19, la BAC. Las-o jos!
Andi, draga mea,
RăspundețiȘtergereÎn clipa asta, regret că , pentru a nu știu câta oară, că timpul este mult prea necruțător; într-o carieră de peste 35 de ani, am n-am avut decât cam puține eleve cu vocație pentru limba română, așa ca tine.
Nu este comod deloc pentru un profesor să aibă elevi speciali.
Este , însă, extraordinar!
Una dintre fetele despre care vorbesc era „la cuțite„ cu toți profesorii. A fost și cu mine, la început. Umbla din școală în școală.
Am ajuns cu ea la faza națională , în clasa a VII-a, a obținut mențiune, în anul următor- premiul al III-lea.
În liceu, a fost eleva persoanei despre care vorbim. În paranteză spun, despre cât știe , am o părere foarte bună, nu același lucru aș putea spune despre cât le oferă copiilor.
Fata este acum studentă la engleză/germană.
În liceu, la uman fiind, a continuat să ia premii la olimpiade.
Știi când mi-a oferit o mare sărbătoare? acum câteva ierni, într-o sală, plină de copii olimpici și profesori, deși era de față și profesorul ei de la clasă, a venit la mine și mi-a adus florile primite odată cu premiul.
A fost un moment splendid!
Fiii mei n-au fost elevi comozi pentru unii dintre profesorii lor, și ei au schimbat câte două școli, nu mai vorbesc despre profesorii pentru pregătirea suplimentară..
Da, ai perfectă dreptate- un profesor care solicită mintea și sufletul copilului îl ajută mult pe școlar.
Ca de obicei, adevărul este, cred, la mijloc. Sunt prea puțini elevii„scormonitori”.
Tu , ca elevă, ai fost o excepție.
De asta ești cine ești!
Cred că 90% dintre copii au inteligență medie și submedie.Ei vor să-și facă alte cariere, să câștige bani, cât mai repede. Nu-i poți schimba, de ce să-i schimbi, dacă au vise?
Trebuie să fie ajutați să se descopere.
Dacă la obiectele care nu-i interesează primesc teme mult prea solicitante sau dincolo de capacitatea lor de înțelegere și de abordare, se opresc.
Nu mai lucrează.
Căutarea încetează la 15 ani.
Unii se mai redresează pe parcurs, alții, niciodată.
Ce păcat că nu poți fi profesor toată viața..
Ce păcat că viața de elev este prea scurtă..
p.s. o să-mi permiți să aduc comentariul și în fereastra ta!
În semn de prețuire!
@Mihai,
RăspundețiȘtergereFoarte TARE!!
Dacă primeam ideea asta ieri, era perfectă ca încheiere la stilul colocvial!!!Este titlul de articol!!
Angi,
RăspundețiȘtergereȘtii ceva? Chiar m-am gândit la copilul tău, pentru că este la filologie! cum ar fi abordat tema?
L-am ajutat pe copil, pentru a înțelege cum ar trebui ca el, la rându0i, să -ți organizeze materialul, pe care un profesor ADEVĂRAT îl dă ca bibliografie!
Nu se poate dă dai teme dificile așa, aiurea, fără o listă serioasă de lecturi.
Și apoi , am pornit discuția de la cât timp îi ia unui copil de 15 ani să redacteze asemenea compuneri, în condițiile în care, în această perioadă a a avut teste inițiale și altele de progres, la toate obiectele?
Eu gândesc problema în ansamblul ei.
N-am fost o profesoară perfectă.
Domnul Trandafir este un simbol!
Convingerea mea este că școala trebuie să-l atragă pe copil, pe oricare-și pe cei „scormonitori„, dar și pe cei mulți , cu un coeficient normal de inteligență.
Greșesc, Angi?
Cris,
RăspundețiȘtergerePoate doar dacă am avea de învățat la școală și acasă, obligatoriu- Schopenhauer!
@Anonim,
RăspundețiȘtergereSunt curioasă ce-ți va răspunde Andi!
p.s. de ce nu-ți dai numele? discutăm serios!
Mulțumesc!
Imi cer scuze! Credeam ca Andi este baiat.
RăspundețiȘtergereOricum, imi mentin parerea. Este infatuata!
Gina, alsolutly, cum ar spune americanul :D
RăspundețiȘtergere@Anonim, nu e bine sa tragi concluzii dintr-un comentariu depre o persoana.
RăspundețiȘtergereAndi este o persoana complet speciala,de o educatie si o cultura rar intalnite, azi.
Sa ma ierti ca am indraznit.
Gina, deasemenea sa ma ierti, te rog, fiindca am intervenit :(
Anonim,
RăspundețiȘtergereEram în clasa a IV-a când am întâlnit ”ZgriBturoaica”. Nu e nevoie de scuze, nu contează sexul meu virtual :) Și doar atâta infatuare să te deranjeze pe tine pe lumea asta, câtă vine de la mine... :)
Doamna profesoară Gina,
Mă tot gândesc cum ar fi fost viața mea dacă aveam o profesoară interesată de vocația și visele mele, dornică să înțeleagă ce pot și ce știu. N-am avut norocul ăsta.
Școlile le-am schimbat des pentru că mă mutam des, nu din vina mea. :)
Zi însorită și liniștită
Tuturor
Acum, la anii mei, mi-ar fi usor...
RăspundețiȘtergerePS. subiectul este tendentios; un crestin fara simtul umorului ar putea fi blocat...
:)
RăspundețiȘtergereSarut'mana, Gina!
M-a amuzat tema-provocatoare.
:))
Nu s-a gasit niciun elev impertinent sa intrebe cand s-a studiat raiul la materia Lb. si literatura romana?
Sau sa-i ceara doamnei/domnului profesor un "demo"?
Raiul din punct de vedere stiintific!
wow... asta da provocare.
Luam o iluzie si o ambalam in limbaj colocvial, ornat stiintifico-fantastic.
:)
S-a demonstrat stiintific existenta raiului?
Daca da, cand?
Daca nu, inseamna ca elevul va fi nevoit sa "bata campii" ... edenului!
Raiul - in stil administrativ - aici ii vin in ajutor elevului BANCURILE cu sf. petru, poarta raiului si Bula (in ultima istanta).
:)
Bisericesc?
Hm... aici e mai simplu. Poate aborda din perspectiva "momelii".
Publicistic?
Aici este cel mai simplu. Se poate inspira din n "prezicatori" ai apocalipsei.
Mie imi pare tema o bascalie fara de margini.
Si, daca as mai fi elev, astfel as si trata-o!
Si mai este o perspectiva de luat in considerare - opusa.
Daca elevul crede/stie ca Raiul este in Interiorul sau?
Incertitudini, dacă îmi dai voie îţi voi spune Gina. :)
RăspundețiȘtergereAm citit ce spune Andi. Ea vorbeşte din punctul de vedere al unui elev foarte bun. Desigur că pentru astfel de elevi un profesor poate veni cu teme şi exerciţii diferenţiate. Chiar are datoria s-o facă. Totuşi, trebuie să ţină cont de nivelul clasei, de profil, de timpul alocat pentru rezolvarea temei şi de alţi factori pe care îi cunoşti foarte bine.
Din câte îmi amintesc, stilurile funcţionale se studiază deja în şcoala generală, prin clasa a şaptea şi se reiau în clasa a opta.
Cunosc exerciţiul propus de doamna profesoară de care vorbeşti, doar subiectul pe care şi l-a ales mi se pare deplasat.
Eu cred că a fost neatentă.
Cât despre felul cum a abordat clasa - "Vă las pe toţi repetenţi" - trădează nesiguranţă. :)
Elise,
RăspundețiȘtergereM-ai liniștit!Mulțumesc!
Andi,
RăspundețiȘtergereNu știu cine decide cum să ne fie drumul.
Eu mă bucur că te-am găsit aici!
Poate că într-o zi ne vom vedea!
O zi frumoasă îți doresc!
@Daurel,
RăspundețiȘtergereDa, vedeți- acum , când avem experiență, informații, dar și umor!
Mulțumesc!
@andrei,
RăspundețiȘtergereN-o să-ți vină să crezi, dar așa am cam abordat tema.
Totuși, să nu uităm- eu nu sunt eleva!
Da, trebuie și umor! La stilul administrativ N-am scris un banc, doar l-am interpretat.
Mulțumesc pentru reacție!
Diana,
RăspundețiȘtergereSigur că trebuie să-mi spui Gina, mă bucur!
Da, ai dreptate-stilurile limbii se studiază, încă din clasa a VII-a. Tema ar fi putut fi frumoasă și ușoară, dacă era potrivită.
Dar, a alege pentru o asemenea dezbatere- Raiul- este deja deplasat, ca să nu zic inconștient.
Mulțumesc frumos pentru discuție!
Categoric, în copilărie, trebuie să ne fie decis de un educator talentat sau măcar bun. Dacă avem norocul. :)
RăspundețiȘtergerePoate ne vom întâlni, dar sigur nu îmi voi strica părerea virtuală. :)
@ anonim
Nu uita să treci pe la dicționar, la cuvintele REGIONALISM și toleranță. ;) Poftim ”infatuare” și nu lașitate anonimă. :P
Andi@ M-am dus sa-ti vad blogul. Credeam ca-mi voi schimba parerea. Da, de unde!? Pe langa infatuare,iti mai atribui o "calitate" : inchistare! Si promit ca nu te mai "analizez", dar te rog sa fii modesta, pentru a ma determina sa fiu tolerant.
RăspundețiȘtergereGina eu cred ca in primul rand trebuie sa aflam varsta profesoarei si de cat timp practica actul pedagogic. Subiectul am impresia ca este asa cum spun si altii deplasat mai ales in ceea ce priveste Raiul.
RăspundețiȘtergereIn al doilea rand m/ar interesa sincer sa vad ce ai scris copilului.
In al treilea rand daca ai scris tu toata lucrarea , cred ca nu este bine.
In al patrulea rand, daca stau si ma gandesc...clasa a IX-a la inceput, copii noi, glas ridicat, amenintare...cred ca urmeaza planificarea elevilor din clasa pe zile si ore. La meditatii particulare.
@ Anonim, ai fi mai haios, daca ți-ai permite o judecată de valoare sinceră și neanonimă?
RăspundețiȘtergereAi noroc cu lașitatea ta neinchistata, altfel rămneam fără lecții de curaj și onestitate p-acilea.
Cred că ți se potrivește ”toleranța” anonimă, altfel nu ai avea cum să îți scoți în evidență ”marele fler” în a înțelege oamenii și, mai ales, ”finele” percepții psihologice ranchiunoase.
Vezi DOOM. :)
Noapte calmă și liniștită ;)
micuțul,
RăspundețiȘtergereRespectiva persoană mai are câțiva ani până la pensie.
Nu pot să „afișez„ aici ce am scris.
Am scris câte un model pentru fiecare stil.
N-aș merge până acolo, nu cred că este vorba despre meditații.
Pur și simplu, acesta este ”stilul„ persoanei.
Buna Gina:
RăspundețiȘtergereCe sa zic? Imi lipsesc cateva elemente din contextul scolar al acestei intamplari ca sa pot formula o opinie clara.
Ce m-a frapat pe mine e partea cu "o sa va las repententi pe toti". Cred ca de aici pornesc multe lucruri nelalocul lor.
Prima datorie a unui profesor, e dupa parerea mea sa trezeasca interes si pasiune pentru invatatura in copii - lucru ce se realizeaza doar printr-o continua deschidere sufleteasca, puterea de a incuraja, de a motiva, de a zambi, de a cladi increderea unui copil in fortele proprii, de a-l sustine prin toate obstacolele si de a-i aclama orice mica reusita. Cam ca ce se petrecea intr-un post al tau despre bastonase aurii.
Pana la urma, dintre toate eu as alege, inante de orice, la un profesor aspectul motivational si integritatea.
Restul - nu are nici o importanta. Pentru ca in preajma unui astfel de dascal/dascalita o tema de casa, oricat de dificila ar fi ea se transforma intr-o joaca .
Multumesc pentru acest post frumos si pentru citatele din literatura de specialitate...:o)....
Cu drag.
Irina,
RăspundețiȘtergereN-aș mai adăuga nimic. Vreau să-ți păstrez gândurile atât de profunde!
Mulțumesc frumos!!
@ Gina
RăspundețiȘtergereNu am vrut sa scriu aceasta intamplare adevarata dar totusi o fac.
Copilul meu, baiat , in clasa a noaua, in trimestrul II vine si imi spune ca proful de ...are ceva cu el, de fapt cu toata clasa. Urla din rarunchi ca le arata el , ca ii lasa repetenti pe toti . Baiatul imi spune ca lui i/a dat nota 1 . Pe primul trimestru avea media 9 la acea materie.
Te rog sa ma crezi ca aveam tendinta sa/i dau dreptate profului. Zic, dupa ce copilul meu a intrat al treilea la liceu, acum are aere si face ,, tarantele,, . Activam intr/un mediu in care auzeam si vedeam multe si nu ma puteai vinde prea usor.
Ma duc la scoala , iau legatura cu ...diriga si il cheama si pe proful respectiv. Omul , cred ca un pic dezaxat in ciuda tineretii incepe sa urle la mine. ,, Copilul e un vagabond, e seful clanului din clasa, toti rad daca rade el, toti fac si dreg daca face el...,, Deh, ma gandesc asa l/a educat tacso sa nu se lase calcat in picioare. Intreb nevinovat cum poate sti cu 6 luni inainte pe cine lasa repetent. Si totusi daca invata ? Urla.
Il intreb ce vrea ca am dat tot pe meditatii. El zice ca/mi arata mie , ce daca sunt ofiter. Nu am facut niciodata caz de asta , mai ales atunci, dar plecasem de la servici. Ma scoate din tatani si cer catalogul, intreband de ce i/a dat nota 1. Zic eu, a copiat, a soptit ? NU zice el am dat 1 la toata clasa.
Deschid catalogul, ma uit la data, ora si materia respectiva ...Asa era , toti aveau nota 1..
Iau catalogul, il ridic si/i dau cu catalogul in cap spunandu/i ca nu e normal asa ceva....
A fost singura data cand am fost si am jignit un dascal.
Acum copilul e inginer IT, undeva , bine.
Intreb si eu ca si tine. Tu ce spui ? Am facut bine sau rau?
Eu unul am remuscari si acum, dar zic ca totusi a fost prea nebun...
Micuțul,
RăspundețiȘtergereTe înțeleg!
Și ca profesoară, și ca mamă.
Asta nu înseamnă că sunt de acord cu ce ai făcut.
Nu sunt de acord, nicidecum, cu profesorii care dau note, sancționând indisciplina. Dacă sunt elevii indisciplinați, aproape totdeauna, de vină este profesorul.
Notele se acordă pentru prestația elevului. Și aici se pot face discuții.
Chestiunea stă cam așa, din punctul meu de vedere- există Oameni și O oameni , în toate sectoarele vieții.
Nu putem blama o întreagă categorie socială, pentru că știm noi o excepție.
Eram foarte tânără, profesoară de câțiva ani. Mama nu mai era, tata era foarte bolnav.
M-am dus la un medic cu toate economiile mele. M-a privit în ochi și mi-a spus că el va face tot ce poate, dar nu pentru banii mei, ci pentru că asta îi este meseria.
Când soțul a fost bolnav, cel mai bogat medic din oraș m-a trimis acasă să aduc patru milioane- însemnau foarte mult în 2003- pentru un medicament franțuzesc, care era gratuit. Nu spun ce alte sume au urmat.
Nu pot să spun că toți medicii sunt hoți.
În drum spre școală, ani de-a rândul, m-am intersectat cu ofițeri- sunt două unități militare prin apropiere. Unii erau demni, eleganți, alții veneau totdeauna împleticindu-se de la serviciu.
Am avut un coleg de cancelarie, pe care l-am văzut treaz de foarte puține ori, lumea se temea și se teme de el, pentru că este monstruos, dacă îl provoci.
Sunt foarte mulți profesori dedicați meseriei, nu sunt toți, însă.
N-am atins cu un deget copilul nimănui, cu ai mei am fost foarte exigentă.
Mulți elevi m-au considerat a doua mamă, alții m-au înjurat.
Eu m-am străduit să fiu imparțială, nu cred că am reușit totdeauna.
Unii mă vizitează, vorbim la telefon, pe mess..alții mă ocolesc. Puțini.
Vezi?
Nimeni nu este perfect.