vineri, 23 august 2013

din expediție..

Când se adună,  pescarii spun povești.
 Una mai gogonată decât alta.
Vânătorii  se laudă cu trofeele lor.
Când se adună profesorii.. mai bine ascultați..
Zice că  s-au întâlnit într-o expediție montană- un geolog, un inginer și un profesor.
 Cum era și firesc, în fiecare seară,  fiecăruia i-a venit rândul să  pregătească cina.
Primul a fost geologul.
 A luat tuciul, l-a spălat, a mestecat bine mămăliga, au mâncat, el a spălat tuciul, a pus apă în el și l-a agățat într-un cui. Deasupra plitei.
În seara următoare, i-a venit rândul inginerului.
A  luat tuciul, l-a pus pe foc, a fiert mămăliga, a răsturna-o  atent  pe o farfurie întinsă, apoi și-a invitat coechipierii la masă.
 Când a dispărut ultima  îmbucătură, inginerul  a  spălat tuciul, a pus apă în el și l-a agățat în cui.
 Ultima seară  a fost rândul profesorului la bucătărie.
 Și-a pus  un prosop peste trening, a luat tuciul din cui, a vărsat apa, a spălat tuciul, a fiert mămăliga, a  împărțit conținutul , în mod egal, la trei, apoi i-a invitat pe ceilalți doi la cină.
 S-au culcat  târziu și s-au trezit devreme.
 Pentru că fiecare  trebuia să ajungă acasă.
S-ar cuveni o discuție, așa-i?
  Sau  un fel de concluzie. 
Ca la  geometrie. 
 p.s.Uitasem să spun  că  specialitatea profesorului era  matematica.

16 comentarii:

  1. Deci cum a impartit-o in trei parti egale?...Probabil avea si un echer sau raportor cu el....haha

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta doar el știe..„problema „mea este „atitudinea„; am comparat(pedagogic vorbind) cam ce a făcut fiecare.

    Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce sa zic?...fiecare cu deformarea lui profesionala...

      ps.mi-ai adus aminte cum taiau cu sfoara mamaliga la tara bunicii.Valabil probabil doar in Moldova!

      Ștergere
    2. Și în Dâmbovițá!
      Una dintre bunicile mele, maica Fănica, avea o ață specială. De tort.
      O ținea agățată undeva„ între sobă„, zicea ea..

      Ștergere
  3. Nu era inspector scolar? Astia mai incurca programele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie si ''variantele'' ingineresti mi se par corecte, ca sa zic asa. Cea a domnului profesor de matematica denota o grija mai mare fata de ceilalti, dobandita, evident, de-a lungul anilor de lucru cu copiii.
    Astept si interpretarea ta, Gina.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dragă Gabriela, eu am spus ce a făcut fiecare membru al expediției. Nicio clipă nu i-am ținut partea profesorului.


    Deci: eu nu-l „susțin„.de ce? Pentru că a exagerat.

    Aici e aici.. cine și cum explică??

    RăspundețiȘtergere
  6. A facut risipa de apa? Habar n-am... dar nu ne lasi asa, fara raspuns, sper! :) :) :) Nu cred ca faptul ca era profesor de matematica are vreo relevanta!

    RăspundețiȘtergere
  7. da,Gabriela, într-un fel, este vorba despre risipă. Grupul nostru de prietene înseamnă: două filoloage( total diferite, eu și R),o matematiciană- foarte simpatică, cea mai mare dintre noi- și o artistă, absolventă de conservator.Cum se întâmplă, când se adună câteva femei, se spun povești. Profa de mate ne-a amintit despre un tip, pe care îl știam și eu- un cârcotaș, care, după orice lecție la care asista, trebuia să aibă ceva împotrivă.
    Doamna „în cauză„ este una dintre cele mai bune profesoare din oraș.. dar , la o lecție de Cerc pedagogic- știi tu cum e- vin profesori foarte mulți-, respectivul trebuia să găsească un„cui„.. i-a reproșat că dacă în problema de geometrie a folosit o teoremă„ cred că era teorema înălțimii- trebuia să o și demonstreze.. era o problemă foarte frumoasă, complicată, interesantă.
    Doamna i-a spus parabola de mai sus.
    concluzia?
    geologul și inginerul sunt personalități pragmatice: aplică tot ce știu, adaptându-se!
    Profesorul( nu toți profesorii) o ia mereu de la capăt, „bătând niște căi „ bătătorite„.. știi tu cum se zice- repetiția este mama învățării„..dar și a plictiselii și a risipei de timp/energie/material etc.

    Ce zici? îmi dai dreptate?

    RăspundețiȘtergere
  8. Am inteles. Profesorul de matematica le-a dat o lectie de viata: fiecare cu imparteala lui.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dragă Gabriela,
    Dacă respectivul domn mi-ar fi fost repartizat, pentru practică pedagogică,( ceea ce ar fi fost aproape imposibil) nu i-aș fi acordat calificativ pentru promovare.
    Oricât de mari i-ar fi fost notele la TEORIE,nu putea ajunge profesor..poate, cumva, cercetător..
    Părerea mea!

    RăspundețiȘtergere
  10. Am cam bajbait, dar, in final... am fost pe-aproape! :)

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.