Când se adună, pescarii spun povești.
Una mai gogonată decât alta.
Vânătorii se laudă cu trofeele lor.
Când se adună profesorii.. mai bine ascultați..Una mai gogonată decât alta.
Vânătorii se laudă cu trofeele lor.
Cum era și firesc, în fiecare seară, fiecăruia i-a venit rândul să pregătească cina.
A luat tuciul, l-a spălat, a mestecat bine mămăliga, au mâncat, el a spălat tuciul, a pus apă în el și l-a agățat într-un cui. Deasupra plitei.
A luat tuciul, l-a pus pe foc, a fiert mămăliga, a răsturna-o atent pe o farfurie întinsă, apoi și-a invitat coechipierii la masă.
Când a dispărut ultima îmbucătură, inginerul a spălat tuciul, a pus apă în el și l-a agățat în cui.
Pentru că fiecare trebuia să ajungă acasă.
Sau un fel de concluzie.
Ca la geometrie.
p.s.Uitasem să spun că specialitatea profesorului era matematica.
Uneori dă cu virgulă... :)
RăspundețiȘtergereDa! mai ales la împărțeală!
RăspundețiȘtergereDeci cum a impartit-o in trei parti egale?...Probabil avea si un echer sau raportor cu el....haha
RăspundețiȘtergereAsta doar el știe..„problema „mea este „atitudinea„; am comparat(pedagogic vorbind) cam ce a făcut fiecare.
RăspundețiȘtergereCe zici?
Ce sa zic?...fiecare cu deformarea lui profesionala...
Ștergereps.mi-ai adus aminte cum taiau cu sfoara mamaliga la tara bunicii.Valabil probabil doar in Moldova!
Și în Dâmbovițá!
ȘtergereUna dintre bunicile mele, maica Fănica, avea o ață specială. De tort.
O ținea agățată undeva„ între sobă„, zicea ea..
Nu era inspector scolar? Astia mai incurca programele.
RăspundețiȘtergereUite, tocmai chestia asta n-o știu..
RăspundețiȘtergereMie si ''variantele'' ingineresti mi se par corecte, ca sa zic asa. Cea a domnului profesor de matematica denota o grija mai mare fata de ceilalti, dobandita, evident, de-a lungul anilor de lucru cu copiii.
RăspundețiȘtergereAstept si interpretarea ta, Gina.
Dragă Gabriela, eu am spus ce a făcut fiecare membru al expediției. Nicio clipă nu i-am ținut partea profesorului.
RăspundețiȘtergereDeci: eu nu-l „susțin„.de ce? Pentru că a exagerat.
Aici e aici.. cine și cum explică??
A facut risipa de apa? Habar n-am... dar nu ne lasi asa, fara raspuns, sper! :) :) :) Nu cred ca faptul ca era profesor de matematica are vreo relevanta!
RăspundețiȘtergereda,Gabriela, într-un fel, este vorba despre risipă. Grupul nostru de prietene înseamnă: două filoloage( total diferite, eu și R),o matematiciană- foarte simpatică, cea mai mare dintre noi- și o artistă, absolventă de conservator.Cum se întâmplă, când se adună câteva femei, se spun povești. Profa de mate ne-a amintit despre un tip, pe care îl știam și eu- un cârcotaș, care, după orice lecție la care asista, trebuia să aibă ceva împotrivă.
RăspundețiȘtergereDoamna „în cauză„ este una dintre cele mai bune profesoare din oraș.. dar , la o lecție de Cerc pedagogic- știi tu cum e- vin profesori foarte mulți-, respectivul trebuia să găsească un„cui„.. i-a reproșat că dacă în problema de geometrie a folosit o teoremă„ cred că era teorema înălțimii- trebuia să o și demonstreze.. era o problemă foarte frumoasă, complicată, interesantă.
Doamna i-a spus parabola de mai sus.
concluzia?
geologul și inginerul sunt personalități pragmatice: aplică tot ce știu, adaptându-se!
Profesorul( nu toți profesorii) o ia mereu de la capăt, „bătând niște căi „ bătătorite„.. știi tu cum se zice- repetiția este mama învățării„..dar și a plictiselii și a risipei de timp/energie/material etc.
Ce zici? îmi dai dreptate?
Am inteles. Profesorul de matematica le-a dat o lectie de viata: fiecare cu imparteala lui.
RăspundețiȘtergereDragă Gabriela,
RăspundețiȘtergereDacă respectivul domn mi-ar fi fost repartizat, pentru practică pedagogică,( ceea ce ar fi fost aproape imposibil) nu i-aș fi acordat calificativ pentru promovare.
Oricât de mari i-ar fi fost notele la TEORIE,nu putea ajunge profesor..poate, cumva, cercetător..
Părerea mea!
Am cam bajbait, dar, in final... am fost pe-aproape! :)
RăspundețiȘtergereGabriela, ai câștigat!ești cea mai tare!
RăspundețiȘtergere