vineri, 16 aprilie 2010

relaxare

Ce se vede este o imagine obisnuita de la sfarsitul oricarei zile de lucru.

Intorsi de la serviciu, londonezii- parca mai multe doamne- se opresc la carciuma.
Dupa ce isi achita bautura - bere sau vin- ies in strada. Spun glume, beau, se distreaza. Unii danseaza. Nu conteaza cine cu cine.
De retinut ca berea este mai ieftina chiar decat apa.






In aceeasi seara, doua strazi mai departe, intr-un parc, direct de pe scena din Covent Garden se transmitea , pe un panou urias, ' Barbierul din Sevilla'. Am prins ultimul act.

20 de comentarii:

  1. marea mea mirare in Bilbao a fost asta. relaxarea. vineri seara drumurile sunt pline de oameni. si berea este mai ieftina decat apa :)
    si la ora 10 seara sunt organzate cursuri de olarit, desen, dans si tot ce vrei. ca sa nu fie greu, ca omul sa se simta om.

    weekend frumos, Gina :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Barbierul din Sevilia? Este un apropo la barbierii de Dambovita?

    RăspundețiȘtergere
  3. Angela,


    relaxarea frumoasa, daca pot spune asa, fara sa ' comit' un pleonasm , m-a impresionat in multe locuri. Oameni de varste diferite , fara sa se fi vazut pana atunci , sau cunoscuti , petrec laolalta. Danseaza, spun glume. Se vede pe fata lor pofta de viata.

    Am adus in discutie tema asta, pentru ca aseara , m-am plimbat mai mult prin oras. Este si la noi o sarbatoare anuala.
    Las pana diseara.


    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihai, da, poate fi si asa.


    Prea multe barbi!!

    Cam ca in maxima cu filozoful si barba.


    O zi buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Unde, în ce parte a ţării noastre se ţin sărbători? Cred că nu trăiesc în zona potrivită ci, dimpotrivă, într-una în care, tocmai pentru că nu se întâmplă nimic, vezi priviri de oameni care se cer torturaţi. Nu că n-ar fi ei suficient...

    RăspundețiȘtergere
  6. Adi Vera,


    Ai dreptate!

    Sunt imitatii. Sau spectacole cu masti.


    Cred , totusi, in cele din nordul tarii. De ambele parti. Mai ales in sarbatorile de Craciun si de inceput de an.

    Si mai cred in cele restranse. Din cate un sat uitat .

    Unde aprope toti sunt rude.

    RăspundețiȘtergere
  7. Oare câţi neuroni în plus, au ei, "ceilalţi", faţă de noi, românii? Şi unde şi i-au "implantat"? Sau, poate, sinapsele li se realizează altfel? Că vrem şi noi, poate aşa vom înţelege că se poate trăi şi altfel. Sau că se poate trăi - punct

    RăspundețiȘtergere
  8. Noaptebunacopii, cred ca asta nu tine doar de inteligenta.

    Are mare legatura cu educatia.
    Noi ( vrem , nu vrem, tot pluralul este valabil) sunt deficitari. Cu mult prea multi ani.
    Timpul fuge. Noi batem pasul pe loc. Sau, mai grav, inapoi.

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, are legătură cu educaţia. Dar au putut fi educaţi. Şi, până la urmă, tot la inteligenţă ne întoarcem: au inteligenţa să se lase educaţi, să se autoeduce, să înţeleagă. Noi (cum spuneai, "vrem, nu vrem, tot pluralul este valabil") avem ochelari de cal - şi nu o pereche, adăugăm şi adăugăm, dar, culmea, nici înainte nu ştim să privim.

    RăspundețiȘtergere
  10. Noaptebunacopii,


    Londra este cel mai cosmopolit oras. N-o zic eu- o spun toti cei care il cunosc. Fiul meu locuieste acolo de cinci ani- a invatat sa traiasca altfel. Se poate, doar daca esti dispus sa accepti ca iti trebuie si altceva.


    Am fost cu el la Opera( a fost darul pe care mi l-a oferit de ziua mea_); ma asteptam ca lumea sa fie mult prea eleganta. Nu. Fiecare se imbraca asa cum se simte bine . ( este un aspect; pe aici, pe la noi, nu toti cei imbracati elegant se si poarta asa.)

    Apoi, stii ceva? La Britsh Museum si la Galeria de arta, intrarea este libera. Pentru ca toti cei veniti din afara sa invete. Asa am inteles eu, uimita ca, pe unde am fost( cat de cat), intrarile pe la muzee sunt foarte scumpe.


    Si mai spun ceva- la tot pasul am auzit;scuza-ma;, multumesc, in englezeste, nu in limba noastra ( erau si acolo multi cu ' emblema'.

    Ne despart multe. Din pacate.

    RăspundețiȘtergere
  11. In Romania n-o sa vezi asa ceva pt ca romanul este preocupat de supravietuire. A uitat de el, a uitat de relaxare, a uitat de placeri... e dramatic...

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu tin sa fac nota aparte, dar cred ca majoritatea romanilor suntem cam tot timpul relaxati; nu prea ne concentram sa rezolvam ceva dincolo de urgente; de fapt ne-am obisnuit sa amanam si urgentele...PS. eu n-am iesit din Romania de 18 ani; si atunci in Ungaria...Sper sa nu fiu obligat sa ies...

    RăspundețiȘtergere
  13. @Daurel,

    Eu nu prea vad latura relaxata a oamenilor. Exista , insa, ceva care imi atrage atentia totdeauna- un fel de lentoare in actiune. Mai precis- lipsa de actiune.Lipsa chefului. Parca prea multe se fac , doar sa fie facute.
    p.s. nu va place sa calatoriti, deloc?

    RăspundețiȘtergere
  14. Omul meu in America primul lucru ce a tinut sa-mi spuna: domnule aici se traieste diferit. Oamenii sunt linistiti... si datorita acestei linisti în cele 8 ore de servici sunt de 2 ori mai eficienti decât în 16 ore din România. Tind sa cred ca avea dreptate...

    RăspundețiȘtergere
  15. Manon,


    Are dreptate omul tau. Pe unde am fost , n-am vazut atata incrancenare ca la noi. Nici goana. Lumea face ce are de facut relaxat. Da, sunt convinsa ca dai randament maxim, daca ai o stare sufleteasca buna.

    RăspundețiȘtergere
  16. Calatorii, da...Turism si plimbari nu...Cred ca sunt zgarcit...Daca nu reusesc sa scap de oras, va trebui sa accept plimbari; pentru pofta de mancare si enervarea soferilor...

    RăspundețiȘtergere
  17. @ Daurel,


    Daca tot nu ne aude nimeni, imi raspundeti sincer? Toti ardelenii sunt zgarciti? Intreb - nu din curiozitate, dar familia mea este' combinata'; eram nedumerita si m-am intrebat de multe ori daca nu mi se pare, cumva..

    p.s. de ce spre enervarea soferilor?

    RăspundețiȘtergere
  18. Sunt mai multe teorii. Traditional, ardelenii plecau in lume sa castige bani, dar cu gandul de-a se intoarce in sat; sa se faleasca;deci cheltuiau foarte chibzuit, nu frecventau locuri "de pierzanie"...; stiu multi care s-au intors din America; au facu ferme enorme,moderne, de mare productivitate; dupa cativa ani a venit CAP-ul; unii au innebunit...Oricum, toti ardelenii sunt/suntem (!) falosi,caposi si orgoliosi; vrem mereu sa avem dreptate; chiar daca prorocim dezastrul...PS. Mi-a iesit o postare! Si nici n-am incarcat memoria laptopului daruit de fiica-mea...Multumesc. PPS. Sotia mi-e ardeleanca, fiicele-si definesc acum apartenenta...; desi ele sustin ca nu sunt diferente intre romani, eu deja le observ; nu le place Capitala!

    RăspundețiȘtergere
  19. Inteleg. Chestia asta cu fala, orgoliul poate avea si urmari nu totdeauna bune.. asta vad eu. Ma refer la situatiile pe care le cunosc.

    Imi spune cineva, tot un ardelean, ca dupa o anume varsta, parintii, chiar daca pot nu-si mai ajuta copiii. Completa ca noi, sudistii, intr-un fel, am fi mai slabi din punctul asta de vedere.

    Multumesc pentru raspunsuri.

    RăspundețiȘtergere