sâmbătă, 17 aprilie 2010

vieti paralele


Astazi ar fi implinit multi ani.

Conteaza numarul lor , cata vreme o citim , si o tot citim?


Cu aceeasi mare uimire.

“ S-a nascut si a doua oara”, cum spunea deseori, salvata din ghearele suferintei prin grija si iubirea mamei sale- doctorita Peita Isanos, nascuta Papadopol.

A calcat pietrele , si iarba, si drumul doar 28 de ani, iubind ” Florile lumii”, presarate cu “ Maci”, intr-un etern” Vis vegetal” , intr-o “Cantare a pastoritei”.

A fost admirata si pretuita pentru talent, profunzime a cugetarii, gratie, frumusete, bunatate, in sunet de “Romanta”.

Si , cand suferinta a invins-o , a trimis” Ultimul sarut” tuturor, mult prea devreme, iubind” Pasarile”,Zeii”,” Barbatul”, rostind” Doamne, n-am ajuns pana la mana ta”. Au plans-o , arzand in metafore, ”Focurile”.


In “ Cantarea muntilor"//


MAGDA ISANOS//

Logodna de primavara//



Vai, frumusetea ceasului de-acuma/


de ce nu-mi este dat s-o sorb cu tine,/


si-alaturi sa simtim sub talpa huma/


de iarba vietii grea, cum de suspine/


mi-i inima de cand nu te-am vazut?/


Vreau soarele, pe degetele noastre/


unite, un inel sa faureasca;/


albastre zarile-n privirile-ti albastre/


sa le privesc si dragostea sa creasca/


din radacini batrane ca gradina/


(mai mindra decat cea care s-a dus),/


sa-mi ierti, si eu sa-ti iert, de-asemeni vina/


de-a fi iubit mai mult decat am spus.///


"Si-mi pare-asa ciudat ca se mai poate/

gasi atata vreme pentru ura,/

când viata e de-abia o picatura/
intre minutu-acesta care bate "

Magda Isanos

20 de comentarii:

  1. femeile care ne invata sa fim femei.
    mister si iubire. si tacere. si lacrima. femei-metafore.

    o sambata frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  2. Fara lacrima lor de metafore, am fi mai sarace.

    Iubirea s-ar stinge , poate, inainte de a se fi aprins.


    O seara frumoasa, Angela!

    RăspundețiȘtergere
  3. Din nefericire, nu sunt mulţi cei care îşi amintesc/ ştiu de numele ei. Să ne ostenim să le explicăm ce pierd?

    RăspundețiȘtergere
  4. Desi ar trebui ca femeile sa se pronunte la articolul acesta, imi permit, totusi, sa apreciez romantismul autoarei. Cred ca a avut o sensibilitate mai deosebita..

    RăspundețiȘtergere
  5. Să ucidem Seara de sâmbătă şi a doua zi să-i expunem cadavrul
    postat de Maria Postu în Maria Postu - WordPress Page - Pastila impotriva insomniei -
    Să ucidem seara şi a doua zi ...

    “ Dacă nimic din toate acestea nu te atrage, nu te încântă, poţi citi articole interesante pe urmatoarele bloguri:Andrei, Gina,Daurel, Ottilia, Nea Costache,Angela, Cristi Lisandru, sau pur si simplu poti zăbovi aici, ascultînd notele uneipianine magice…Sau dacă ţi-ai uitat vreodată cheile de la apartament şi nu ştii unde, citeşte aici…”

    RăspundețiȘtergere
  6. Vorbele, ma bucur , daca ti-am oferit un moment placut, reamintind o mare voce a poeziei noastre!

    RăspundețiȘtergere
  7. Adi Vera,


    Nimic nu poate fi tarziu, daca simtim ca trebuie sa ne rasplatim valorie prin lectura si recunostinta1


    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Florentin( ATP),


    Multumesc pentru gandurile frumoase!

    Eu cred ca lirica feminina incarca, deopotriva, sufletele tuturor!!

    Ce-ar fi viata noastra fara Poezie?

    RăspundețiȘtergere
  9. Intr-adevar, deosebit de sensibila si plina de candoare este Magda Isanos.
    Marturisesc c-am citit putine din poeziile ei. Mi s-au parut triste. Cred ca transmite framantarile ei, trairile, lacrimile, presimtirea mortii. Pacat ca s-a stins atat de devreme.
    Am gasit o apreciere critica apartinand Cellei Serghi:” Si-a sfaramat ssufletul, dar nu inainte de a da acel tipat, care trezeste pe oameni la o viata noua, care ii scutura si ii sileste sa vada frumosul. Ne-a parasit, dar nu inainte de a ne lua voiniceste de mana si de a ne duce undeva foarte sus, in crestele curate ale muntilor, nu inainte de a fi sadit in noi nadejdea in zile mai bune.”

    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. Fara poezie am fi saraci, fara lirica feminina am fi niste monstri...

    RăspundețiȘtergere
  11. Maria,

    Mie imi place latura mult prea sensibila a poeziei ei. Undeva se intalneste cu Iulia Hasdeu. Si cu unele dintre poeziile Ninei Cassian.
    Imi place acea stare de contopire cu prospetimea naturii a naturii.

    Uite'"M-as apuca si iarna sa-nfloresc/ ca sa te bucuri....
    Spre toamna m-as juca zvarlindu-ti mere/ si foi de aur rosu prin odaie.."

    Nu este trista. Are suflet de copil. Asta imi place- jocul de-a toate..

    RăspundețiȘtergere
  12. Florentin( ATP)!


    Ce frumos!

    Ma gandeam ca voi vreti doar poezia momentului..

    RăspundețiȘtergere
  13. Imi plac poeziile ei, am citit cateva zilele astea si nu inteleg de ce nu prea se vorbeste despre aceasta poeta deosebita.

    RăspundețiȘtergere
  14. De la Gabi, Supravietuitor:

    "Din blogosfera.

    Clavicula gândirii şi omul religios…
    PESTE 100.000 DE PERSOANE AU PARTICIPAT LA VARSOVIA LA O CEREMONIE FUNERARA IN MEMORIA....
    Se-mparte-n trei omenirea, daca…
    vieti paralele
    Cărtărescu prins intre admiratia pentru Basescu si ura pentru PNL si PSDtuitor!

    RăspundețiȘtergere
  15. Gabi,


    din multele si mereu cunoscutele motive pentru care nu se fac toate lucrurile bune si frumoase...


    Ma bucur ca-ti plac poeziile Magdei!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Gina, important sa traiesti profund, frumos, sa arzi complet, ca o torta! Asa cred ca a trait si simtit Magda. NU e important ca a trait putin ci cum a trait si ce a ramas in urma ei! O coada luminoasa pe cerul noptatic ce straluceste si azi.

    RăspundețiȘtergere
  17. " O coada luminoasa pe cerul noptatic ce straluceste si azi."

    E ca si cum o vad,palpaind cu gene lungi de metafore, Shanti!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Magda Isanos si Eusebiu Camilar - o familie de oameni ai cuvintelor si scrierilor frumoase.

    Când citesc poezia din trecut am senzatia de spirirt romantic. Poezia de azi a pierdut ceva din acel aer. Poate e de bine... pentru ca nu trebuie ca lucrurile sa ramâna fixe... trebuie sa evolueze.

    :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Manon,


    Citesc si poezie ' moderna". Chiar am cumparat o carticica, scrisa de tineri. Mi-au placut cateva poezii. Cele mai multe contin o gramada de obscenitati.


    Ma opresc.

    RăspundețiȘtergere