vineri, 9 aprilie 2010

petale imbujorate



Ieri a fost ziua mea frumoasa. Poate chiar norocoasa. Trei prietene din blogosfera m-au rasfatat. Andi Bob si Cati Lupascu m-au premiat. Elisa mi-a permis sa-mi aleg din gradina ei de vis florile preferate. As mai putea adauga inca alte doua motive de fericire. Le spun doar in gand. Nu sunt superstitioasa, dar este o lege nescrisa, care indeamna la cumpatare.

Daca am primit, in aceeasi zi, doua premii, insotite de cate o floricica si invitatia de a-mi asterne aici, frumos, la liniuta lucruruile care-mi plac cel mai mult, inseamna ca pot sa scriu de doua ori mai multe preferinte , asa-i?

Exista niste nume din blogosfera , care imCursivi fac diminetile frumoase. Lor le dedic premiul , asortat cu floricica fara frunze. Adi Vera, daca are vreme, Ruxi, daca are trecere pe aici, Angela, desi este departe acum, doua doamne cu acelasi frumos nume- Maria- nu sunt chiar sigura ca vor avea ragaz, Shanti, nu stiu daca s-a intors din vacanta, Manon- sa vad daca raspunde, Angi, daca nu este ocupata cu proiectele de scoala, Gabi, daca nu are musafiri, Elisa, daca a venit din gradina, Ela, doar daca a scapat de ganganie.

Lista nu este intreaga, dar cu o singura floare nu pot face minuni. Ar trebui sarit parleazul in gradina Elisei. Pana ajung, incepe ploaia, asa ca predau stafeta si raspund , cam in graba, la intrebarile din extemporal- deja sunt in intarziere. Este in avans @ Daurel.

Zece lucruri care- mi plac:

1. Cel mai mult si mai mult mi-ar placea sa pot intoarce timpul. Cateva clipe doar. Sa fie seara de Ajun. Sa vad privirile uimite ale baietilor mei. Si darurile de sub pom. Sa asez masa, sa-i ascult, sa povestim, sa radem..Se mai poate?Doamne, cand s-a intamplat ultima oara? Daca ar fi cumva ,ceva, un aparat, in care sa poti inghesui toate clipele frumoase, la rand..Si cand iti este dor, sa deschizi o ferestruica , sa le pui in palma..doar o clipa.

2. potecile. Printre lanuri de grau. Sau prin padure. Line, serpuite, ascunse, inguste.Toate duc undeva.

3.sa recitesc scrisorile- bine tainuite- de-o varsta cu primul meu jurnal, fotografiile din liceu si insemnarile din agende. /sa primesc flori, scrisori si telefoane.(cu vesti bune)

4. sa ascult ploaia ! cuminte, despletita, lenesa. Sau zvapaiata.

5. sa culeg flori de camp! Si de padure!

6. sa urmaresc – fara sa fiu vazuta-figurile elevilor in timpul tezelor. Va amintiti? Sunt atat de naturali!

7. sa vad, din balconul casei mele, culorile toamnei, si padurea, si crestele muntilor.

8. sa dansez. Mai ales vals. Fascination, Nate King Cole ( ma preseaza vremea, altfel il puneam, este pe youtoube.com)

9. casa parinteasca –in toate gandurile mele, Fontana di Trevi, noaptea, Argesul bolborosind neobosit,la Rambla si casele lui Gaudi, pasarela din gara Titu, castelele de pe Loire.

10. revederile cu cat mai multi colegi de scoala si de facultate.

p.s. Ii invit pe toti cei care imi trec pragul zilele astea la o cafeluta. In balcon, cu fereastra deschisa spre padure.Dincolo de varfurile copacilor se vad muntii. Inca au crestele albe.

Instructiuni pentru doamnele premiate:

1. Copiati imaginea pe blogul dvs.
2. Scrieti o lista cu zece lucruri care va plac si încercati sa faceti unul astazi.
3. Dati leapsa/premiul mai departe la 10 bloggeri care va lumineaza ziua.

28 de comentarii:

  1. Felicitări, Gina! Pot să spun că vin aproape în fiecare zi şi te citesc cu mare plăcere de fiecare dată...

    RăspundețiȘtergere
  2. Preiau cu placere premiul cu tema de casa cu tot :D. Mamaaaaa am la teme de casa de nu ma vad :D.

    Foarte frumos ai scris. Mi-a placut în mod deosebit exprimarea de la punctul 4
    "4. sa ascult ploaia ! cuminte, despletita, lenesa...".

    Ne-auzim.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ela, esti pazita, spuneai. De un fluture!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cris, ma bucura sa te aud. De fiecare data!

    RăspundețiȘtergere
  5. da... nu l-ai vazut? www.floaredeportocal.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  6. multumesc, Gina!
    felicitari :)
    preiau cu drag

    RăspundețiȘtergere
  7. astazi fac o noua incercare... of de ce o fi asa de complicat...

    RăspundețiȘtergere
  8. Cati, trebuie doar sa alegi cu atentie. Apoi dai clic!

    RăspundețiȘtergere
  9. ANDI BOB ne anunta!!!

    Întâmplări în irealitatea suedeză

    Romanul ‘Întâmplări în irealitatea imediată’, de Max Blecher, va fi lansat în suedeză de Institutul Cultural Român (ICR) de la Stockholm, pe 21 aprilie. Cartea va fi prezentată de scriitorul Mircea Cărtărescu, traducătoarea cărţii, Inger Johansson, şi redactorul acesteia, Daniel Gustafsson Pech.

    Primele recenzii suedeze îl descriu pe Blecher ca fiind “un Kafka pentru suflet” (cotidianul Svenska Dagbladet), romanul său“genial” (revista Tidningen Kulturen), “straniu şi plin de forţă” (revista literară dagensbok), ”o perlă curată şi clară” (cotidianul Östgötakorrespondenten).

    Postfaţa e semnată de Herta Müller.

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc foarte mult si pentru premiu si pentru invitatia la cafeluta...Ce mult mi-ar placea...Voi urma instructiunile tale si sper sa pot copia floarea si apoi in cursul zilei de sambata-duminica voi raspunde.M-am regasit in unele din raspunsurile tale.O seara linistita iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc pt. vizita ... Dca vrei sa preiei leapsa, e foarte bine. O seara si un week-end placut.

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga Gina,felicitari pentru premiu si multumesc ca te-ai gandit si la mine.
    Trebuie sa marturisesc ca l-am primit de la doua prietene din blogosfera si nu am raspuns la intrebari.Nu am raspunsuri acum,poate mai tarziu,intro zi,candva.
    Un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mi-a placut la nebunie modul in care ai prezentat cele mai importante 10 lucruri care iti plac.
    Virtual, eu, acum, sunt cu cafeua in mana, in balconul tau, de unde se vad crestele muntilor, inca albe....

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu preiau leapsa, dar intamplarea a facut ca azi sa intru pe blogul tau, sa citesc acest articol si sa ma gandesc, in sinea mea, la lucrurile care conteaza cu adevarat atunci cand vine vorba de bucurie, fericire...

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte interesanta provocarea.Ma tem ca i-am depasit limitele.

    RăspundețiȘtergere
  16. Tocmai am ascultat o ploaie rapidă, cu grindină măruntă (din fericire!).

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc frumos pentru premiu, Gina! Zilele astea sunt un pic racita, asa ca am trecut pe la tine, am citit, dar n-am reusit sa leg ceva coerent ca sa-ti si pot lasa doua vorbe. Asadar, conform zicalei "daca n-ai nimic de zis, mai bine taci", doar am zambit si-am tacut.
    Iti multumesc in plus pentru cafeaua bauta impreuna. Ador sa beau cafeaua in balcon :), mai ales daca si privelistea te-ndeamna sa o savurezi pe indelete!
    Promit sa ma gandesc la cele 10 lucruri si sa le si astern pe-o pagina de blog. Pana atunci, iti dau o veste buna: SIGUR a venit primavara, caci s-au intors berzele!! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc de invitatie. va fi aglomeratie mare la cafelute... Cat de mare poate fi un balcon?

    RăspundețiȘtergere
  19. Ora 7:35. Azi imi beau cafeluta destul de devreme.Si pentru ca am primit invitatia de a o savura in balconul tau imi pare atat de buna !:)
    Bine te-am regasit, Gina.

    RăspundețiȘtergere
  20. Iubita mea Gina, ma bucur ca iar ti-ai amintit de mine si ma premiezi. Nici nu stiti ce surprize mi-ati facut voi, dragelor din lumea virtuala: Andibob (care e o dulce), tu si un amic cu o inima uriasa - Iulian.

    Va multumesc tuturor si uite, tie iti promit ca voi scrie pe "Imagini si Amprente" cate ceva. Nu m-am intors din vacanta. Poate fi una definitiva. Sunt departe de casa, sunt pe un nou drum, sunt trista, nervoasa, dar... asta e viata. Cand am timp, dau un semn.

    Pup toti frumosii mei din lumea virtuala.

    RăspundețiȘtergere
  21. M-am bucurat si eu de frumusetea florilor si gandurilor tale...Am stat departe de blog...tu ma intelegi poate cel mai bine ce inseamna perioada asta ptr noi.Pupici caldurosi de la Iasi!

    RăspundețiȘtergere
  22. Imi cer scuze pentru intarziere..


    Am lipsit motivat!


    @ Adrian Stoica , sunt deja in intarziere..
    Maria, sigur vei reusi!

    Gabi, inteleg!
    Cati, ma inclin!
    Oucca, bine ai venit!
    Te mai astept!
    Zam Fir Pop, ploile cu grindina sunt prea reci!
    Ruxi, iti doresc insanatosire grabnica!Imi pare rau ca primavara si-a arata pentru tine latura racoroasa..

    @ Daurel, m-am gandit ca musafirii vin pe rand... ca sa se ajunga in balcon , se trece prin casa, deci, loc ar fi..
    Anielle, bine ai revenit! Mai pregatesc si maine cafeluta!


    Shanti, m-ai intristat..Sa-ti mearga bine!!!


    Elite, multa bahta!!!

    RăspundețiȘtergere