duminică, 18 aprilie 2010

pierdut diapazonul

(mica publicitate)

Lipseste ceva. A fost senzatia pe care am avut-o, dupa ce am vazut orasul in prima zi . Mi s-o fi parand. Daca tocmai eu sunt problema? poate ca am pierdut simtul realitatii.

Am revenit. Cu o si mai mare atentie. Suficient spatiu sa pot vedea aranjamentele florale, strada si oamenii . Mergand la pas.


Aceeasi senzatie. De zadarnicie. Aglomeratie inutila. Atatia oameni , atatea flori..amestec . Nimic mai mult. Nicio tresarire.

Intr-o naratiune , i s-ar spune scanteie.


Acasa, dupa ce am privit cu atentie fotografiile si le-am comparat cu altele , din locuri descoperite cu diverse prilejuri, am inteles ce se intampla. S-a dorit a fi o sarbatoare. Cu multe flori si multa lume. Un spectacol al primaverii. O simfonie .





N-a fost sa fie.

Asteptam urmatoarea primavara. Poate avem mai mult noroc.

26 de comentarii:

  1. Un alt fotoreportaj extrem de reuşit. Îţi ies bine de tot astfel de postări. O zi bună, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Din clipa în care fotojurnalistul dorește ca fotografia să rămână vie
    postat de Andi în Andi Bob » Din clipa în care fotojurnalistul dorește ca fotografia să rămână vie
    Mi-e frică de curiozitatea politicoasă, așa cum o definea Roland Barthes, în Camera lucida. Când privesc o fotografie, nu e destul să conțină ceva ce nu am mai văzut niciodată. Nu pentru că aș fi foarte in...

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumesc. Postul meu e cel mai potrivit comentariu pentru acest post :)
    Duminică plăcută

    http://andibob.wordpress.com/2010/04/18/din-clipa-in-care-fotojurnalistul-dore%C8%99te-ca-fotografia-sa-ramana-vie/

    RăspundețiȘtergere
  4. Desigur, mă refer la comentariile mele, la ce aș putea spune aici :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Incantator... Daca lumea ar fi un spectacol permanent nu ar fi mai bine? Sau poate ca este si nu mai reusim sa sesizam profunzimile ei... Bine ca macar natura este mai ingaduitoare cu noi...

    RăspundețiȘtergere
  6. Florentin(ATP),

    Cand intervine comertul, puritatea se 'negociaza'.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu cred ca oamenii nu se mai pot bucra de aceste sarbatori ale florilor coplesiti cum sunt de alte probleme.Frumusetea, pentru a fi receptata, are nevoie in primul rand de stabilitate financiara.Imaginile sunt emotionante si ar trebui sa dea iluzii ca romanii sunt fericiti...dar noi stim adevarul.

    RăspundețiȘtergere
  8. Maria,


    Eu am sesizat doua aspecte ale 'evenimentului', gandindu- ma si la niste editii anterioare.

    Din dorinta de a castiga bani, organizatorii au extins actiunea. Florile au ramas intr-un plan secundar. Se vand tot felul de produse, cele mai multe avand calitate indoielnica.

    Apoi, starea generala de nemultumire, cum bine ai observat , a alungat bucuria de pe chipuri.

    Ce se vede este un amestec. Care nu produce emotii.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce bine ma simt dupa aceasta minunata plimbare, printre atatea flori minunate!
    Multumesc! Eu n-am simtit aglomeratia:).

    RăspundețiȘtergere
  10. Angi,


    daca te-am bucurat, este perfect!!

    RăspundețiȘtergere
  11. A cam disparut dragostea dintre oameni, iubirea si dorinta lor de a se bucura. Cine nu iubeste florile nu se iubeste nici pe sine, ce sa mai vorbim de a-l iubi pe celalalt? Iar daca traim intr-o perioada a transformarilor, a iubirilor lasate undeva foarte in spate, ce asteptari sa mai avem pentru astfel de evenimente? Se pun flori pe tapet, dar pur si simplu de forma, sa indeplinim un obiectiv, sa bifam inca o primavara, inca un eveniment. Pacatul e ca se simte cine, ce si cum.

    Peste cateva bune primavari. Cand vom redobandi iubirea.

    RăspundețiȘtergere
  12. Dacă aş fi floare, m-aş ofili la o astfel de aglomerată sărbătoare...
    Qui prodest?

    RăspundețiȘtergere
  13. ma pierd printre aceste flori, cu placerea lectorului care aude si simte pana si mirosurile.

    iti multumesc pentru penele indiene :)
    un alt tip de floare, umana :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Arcadia,



    Cred ca asta este ceea mi-a sugerat si mie ' evenimentul'- flori rupte, silite sa se inghesuie printre reclame, haine, mici, linguri, borcane, mici , turta dulce, fum.. si lume plictisita.

    Cred ca unii s-au obosit , altii au castigat, dar bucurie nu prea am vazut.

    RăspundețiȘtergere
  15. Anckhiy,

    Chiar nu stiu cum ar fi trebuit sa fie, pentru ca lumea sa se bucure. Asa cum am vazut eu, era un targ, cu emblema florala. Cu prea putini oameni iubitori de flori. De ce se intampla asa, nu stiu. Unii vor spune ca din cauza crizei. Parca n-as crede.

    Multe au legatura cu de educatia.


    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  16. Angela,

    De vreo doi ani, vine o formatie de indieni autentici. Si mie imi plac mult. Este ceva tragic in muzica lor. Si ceva special in modul in care danseaza, se misca. Nu mai vorbesc de imbracaminte!


    O alta lume!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. UPS am vazut si indieni in pozele tale :).

    Eu ador lalelele... au înflorit si in faimoasa Gradina Botanica. N-am ajuns ieri, dar weekendul urmator nu ratez. Mi-au facut pofta pozele tale. E frumossss... a înflorit totul afara si în interiorul nostru cred :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Manon, ii spuneam si Angelei- in strada a fost o formatie de indieni. O muzica anume, cu un mesaj dureros . Hainele, ei, muzica- toate aveau ceva tainic.
    Nu vreau sa fiu inteleasa gresit, dar cred ca au constituit atractia evenimentului.

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  19. Pana si un eveniment atat de frumos altadata, se transforma in ceva...(ma abtin sa spun cuvantul).
    pacat ca in Romania tot ce e frumos ajunge sa se transforme intrun spectacol de prost gust care, din pacate e admirat de multi dintre noi. :(

    RăspundețiȘtergere
  20. Si uite cum, incet-incet, natura (fie ea si citadina) se transforma intr-un mall... Iar noi ne traim vietile urcand si coborand absent scarile rulante dintre etaje si magazine.
    Tot mai mult am impresia ca zgomotul si imbulzeala printre ceilalti trecatori la fel de absenti si de inconstienti, devin treptat pentru foarte multi dintre noi unica 'ratiune' de-a iesi din casa in afara serviciului. Pacat!...

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce suntem aia dam, de regula. Da, tine de educatie; educatia morala.

    Poate ca ar trebui sa ne bucuram ca avem si asa, deocamdata. Nici eu nu stiu.

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  22. Ruxi, chiar iubesc florile.

    Evenimentul are o varsta respectabila. A imbatranit, reducandu-se la comert. M-am dus, cautand liniste si frumusete. Am gasit altceva.

    Nu se poate schimba realitatea.


    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  23. Anckhiy,


    Chiar ca nu se poate sti ce ne mai reprezinta. Mergem inainte, altfel..?

    RăspundețiȘtergere
  24. Ginuța draga mea, și mie îmi plac indienii aceia, cu durerea și misterul lor, dar te întreb, ce căutau acolo? Mă știi că nu sunt vreo naționalistă habotnică, dar de ce să cânte indienii primăvara asta? Cât despre flori rupte, de câte ori merg la ai mei îmi spune tata: ia orice, bulion, dulceață, vin din butoi, fructe din pomi, dar te rog nu rupe florile din grădină. Sper să recuperez și eu curând un aparat foto cu care mi-am surprins primăvara mea :) Te pupez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  25. LieLie,


    Chiar nu stiu ce era cu ei. Acum chiar regret ca nu le-am cumparat cd-ul.

    Stii care-i culmea? Ei vin pentru a doua oara. Au avut succes anul trecut. Atunci, unii de-ai nostri- nu stiu daca pitesteni , ori de altundeva, s-au costumat imitandu-i si incercau sa -i imite si ca stil..

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere