luni, 5 aprilie 2010

cum se rezista

Din anii copilariei si ai adolescentei , imi amintesc cateva lucruri despre zilele de dupa Inviere.
Dimineata, la toate intrarile , chiar si la grajdul animalelor si la cotetul pasarilor, se puneau felii mari de pamant reavan, cu iarba verde. Sa aduca noroc . Spor si sanatate.


Se perindau , in cele trei zile , cam toate rudele. Unele veneau de la mai mare distanta. Biciclete, bristi ,motorete, chiar o motocicleta- admirata cu de-amanuntul de toti verisorii- isi gaseau loc in curte. Masa era plina . Fiecare venea cu’ impartituri’- cozonac, oua rosii, vin, covrigi, carne fripta- de miel si de pasare sau de porc , pastrata cu sfintenie, toata iarna, in oale mari, ferite de toti ai casei.

Se povesteau de toate.


Noi, fetele, inghiteam in mare graba cate ceva. Cu ochii pe ceas. Trebuia sa iesim la plimbare. Sa ne aratam rochiile noi. Aveam voie sa ne ondulam parul cu drotul mamei. Daca se intampla sa ploua , era durere mare. Trebuia sa astepti pana la Duminica Tomii.


Ieri a fost o zi insorita. Cu fiecare an, familia , desi bogata, pare mai saraca. Dupa luni de viata stresanta si serviciu greu, se impun mici vacante. Se prefera Italia. Ne apropie mobilul. Urari prin sms. Sau prin internet.


Dan Puric isi face timp, in prima seara de Sfinetele Pasti , pentru toate. Ia durerile cu mana. Este inepuizabil . Gaseste solutii pentru orice dilema. In mintea lui se aduna volume intregi de metafore.

Intrebat de o asistenta medicala cum sa aplice normele noi, impuse de UE , a raspuns ca nu este nevoie de ele. Considerati ca acela caruia ii puneti perfuzia este fiul. Sau tatal dumneavoastra.

Zice ca romanul are forta bobului de grau. Se hraneste cu lumina, apa, si caldura. Si rodeste .( inca)

- De ce sa stai intr-o tara care nu are viitor? il intreaba R. T.
- Ca sa-l faci! ( vine rapid raspunsul).

18 comentarii:

  1. Dan Puric este o desfătare de fiecare dată... Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si la Cluj, ieri, a fost o zi fara ploaie. Am iesit cu catel, cu toate, la Cheile Turzii si am parcurs defileul cap coada. Cam 4 ceasuri dureaza. Din pacate pozele nu au iesit caci se pare ca trebuie sa învatam sa mânuim lucrurile noi... dar a fost foarte relaxant.

    In fond, noua românilor, nu ne trebuie mult ca sa fim oarecum fericiti. Poate am dreptate... poate nu...
    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Manon,

    Ce pacat ca timpul se schimba atat de repede...
    Ieri, toata livada ' zambea'.

    Astazi pomii si-au inchis parca mugurasii.

    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cris, unii oameni sunt inzestrati cu har.
    D. P. are o forta deosebita. In vorbe, in gesturi, in privire.


    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Azi, luni, l-am vazut si eu pe Dan Puric; nu stiam ca este un monarhist atat de convingator...Poate pe el il va crede cineva...PS. Azi trebuie sa fie bal...Fetele cu parul facut cu "droturi" abia asteapta...

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Daurel, eu chiar il cred. Mai mult. Am mari sperante." Monarhia ar aduce reflexul ierarhiei, al demnitatii".
    " O societate moare, atunci cand inima ii este impietrita".


    Da, mi-ar fi placut sa fie bal. Mai ales , pentru valsuri!
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  7. Dupa o sambata in care a nins cu fulgi mari, cat podul palmei, a iesit soarele si pe aici. Duminica si azi a batut un vant cald, cu miros proaspat de iarba cruda. De flori de corcodus si toporasi.
    Cel mai mult insa, am savurat linistea: orasul a fost aproape pustiu. Si prin asta, atat de bun si de frumos!...

    Noapte buna, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  8. Sărbători fericite! Un text deosebit, emotiv.

    RăspundețiȘtergere
  9. L-am auzit şi eu pe D.P la R.T. În timp ce citeam "Cine suntem". Aşa, ca să-i comprim esenţa...

    RăspundețiȘtergere
  10. Superb scris, frumoase amintiri...

    RăspundețiȘtergere
  11. Ruxi,
    Primavara o intrece, in capricii, chiar pe mofturoasa toamna. Are atatea fete!!!

    Aici ploua marunt, des, aspru.
    Aud si vad rapaitul in ferestra..

    Ne ramane speranta, ca iarna nu se mai poate intoarce , decat dupa toamna..

    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  12. Adi Vera,

    In timp ce am citit cartea, mi-l imaginam plimbandu-se printre oameni. Aseara ma gandeam la ce i se spune adesea" Singur impotriva tuturor"..

    RăspundețiȘtergere
  13. Frumoase amintiri!
    Caldura si sarbatorile precum si cuvintele unor persoane cu "greutate" ne plimba din trecut in prezent,din prezent in viitor.

    Eu chiar am fost la bal duminica seara.La noi mai avem asa ceva si-mi place sa merg tocmai din cauza...valsului,tangoului,csardasului...a muzicii bune si a atmosferei deschise...bucuria de a petrece alaturi de o lume simpla,fara ifose si pretentii.

    RăspundețiȘtergere
  14. Noi am avut un Paste fericit cu adevarat.Am fost cu totii acasa,am avut ce trebuie,chiar si o zi frumoasa cu soare.

    RăspundețiȘtergere
  15. Doamne, Angi!


    Ce-mi spui!

    Stii ceva? Nu cred ca este invidie, dar ma doare ca nu mai am lumea aceea simpla, curata si frumoasa..Vals, tango si cearash?Minunat trebuie sa fi fost!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ma bucur pentru tine, Gabi!


    Zile frumoase !

    RăspundețiȘtergere