joi, 19 iulie 2012

dialog la distanță

Pentru că săptămâna este pe sfârșite, schițasem o postare lejeră. ceva simpatic.
 O prietenă, Elise, PROFESOARĂ de fizică, aflată la fiul ei în Austrlia, este indignată că teza Ancuței, fosta mea elevă despre care am povestit ieri, a primit note diferite. Asta , după contestație.
 Dacă domnișoara ar fi acceptat nota afișată, media ei la bacalaureat, diminuată cu jumătate de punct, i-ar fi anulat dreptul de a pleca să studieze acolo unde își câștigase un loc visat.
 Pentru care a LUPTAT!!
 Prin MUNCĂ!! 
 În timp ce-i răspundeam Elisei, m-am gândit la tot ce se întâmplă în jur .
Faptul ca nota inițială, la română, era greșită mă oripilează.Mai mult, persoanele care au acordat o nota greșită la așa un examen important ar fi trebuit sa fie suspendate de la alte examene, ca și corectori. Altfel, putem sa ne tot întrebăm de ce se întâmplă asta?????????
Te pup, Gina :)
RăspundeţiŞtergere
INCERTITUDINI19 iulie 2012, 09:45
 Uff, dragă Elise!
Din îndepărtată Australie, nu se văd toate neîmplinirile de pe aici- unele , deloc noi, doar reluate , altele, grave de tot. 
Te uimește că a trebuit să i se reevalueze teza Ancuței?










  1. Nu mai este demult o noutate.
    Treburile  stau cam așa- la tine, la fizică, nu prea se întâmplă asemenea lucruri- forța , masa, inerția se vor măsura mereu la fel..eee, ar mai putea fi mici erori, dar , la științe, rar se întâmplă să fie diferențe de notare între profesori.//
    La literatură, se schimbă, cumva, lucrurile, este vorba despre mulți factori: pregătirea celui care controlează lucrarea, modul lui de abordare a unui fenomen literar/a unei specii  literare/ stilul/ felul său, ca om, condițiile în care se controlează ( stres, căldură, intervenții, pentru că trebuie să se știe- s-au făcut mereu presiuni, de tot felul asupra celor din comisii , deie Domnu să nu mai fie așa)..
    Oricum, diferența între doi corectori nu trebuie să depășească jumătate de punct. Când aceasta este mai mare, se aduce, după cum bine știi, altă comisie.
    Unii nu merită să fie evaluatori, n-o să povestesc aici cam ce facultăți au terminat, că se va supăra lumea, oricum, pe diploma multor profesori de limba română scrie teologie sau religie-( linioară) română.
    Ar fi trebuit să se oprească în fața  linioarei, așa-i? Și să - învețe pe copii  dragostea în CELE SFINTE!
    Jos pălăria în fața adevăraților profesori de religie!
    Și în fața profesorilor tineri, care își fac bine meseria, oricare le-ar fi specialitatea .
    Eu așa spun.//
    Generația noastră a fost RESPONSABILĂ!! zică cine ce va vrea să zică!
    Păstrez și acum niște  cearșafuri, pentru că știi cum arată un desfășurător pe care  așezi evaluarea unei lucrări, dincolo de care se află UN OM.
    Soarta lui!
     Greșeala corectorului schimbă traiectoria vieții unuia sau a mai multor copii-  jumătate de punct este, deja, mult prea mult!
    Eu vorbesc despre mine , că știu foarte bine ce am făcut, am avut mari emoții în primii ani, când am fost în comisii de evaluare.
    SĂ SE ȘTIE- NEREMUNERATE!!!
    Totdeauna m-am gândit la marea mea responsabilitate.
    O singură dată mi-a fost frică- atunci perechea  mea nu corecta, pur și simplu, da note mari,  să  n-o doară capul.
    Să nu aibă contestații.//
    Ce probleme au fost acum la testarea pentru admiterea în liceu!!- SUBIECTIVA a devenit, foarte ușor, PREDICATIVĂ, puțin mai lipsea și ajungea ATRIBUTIVĂ.//
    Și încă o  noutate, nu neapărat pentru tine, ci pentru cineva , care nu respectă LIMBA ROMÂNĂ, dar îi urăște pe toți profesorii, pe care îi găsește a fi stricătorii  societății: pe o teză de biologie, parcă așa am auzit, diferența de punctaj a fost foarte mare..
    Îți închipui cum s- au petrecut lucrurile- din neatenție ( !!!!) s-a trecut, de pe borderou, pe teză, ceea ce scria mai sus  sau mai jos, adică nota altcuiva.//
    De ce se întâmplă atâtea? Ar fi mult de povestit.
    Răspunsul meu este- indiferent cât de mare sau de mic este salariul, dacă știi meserie și îi ești dedicat, o faci cu tot sufletul.
    Dacă nu ai chemare/pregătire/ vocație de profesor, faci cârpeală.
    Și să mai știi ceva, Elise, tocmai de asta am revenit asupra comentariului- acum au fost admiși   în liceu elevi care au obținut  UN PUNCT  la testare.
    Auzi tu bine!! nota UNU. adică 0( ZERO).
     Zicea un director de liceu- îi vom pregăti să poată lua bacalaureatul..
    NEBUNIE, IGNORANȚĂ, DORINȚA DE A DISTRUGE TOTAL ȘCOALA???
    Știi că a mai fost cândva o asemenea situație- admișii de atunci sunt mulți dintre părinții de astăzi.
    Și asta se vede bine în întreaga noastră societate- suntem  ceva  de mâna a doua.//
    Să-ți fie foarte bine acolo, dragă  Buni de Nicole!//
     tu ce spui? 
     un dar de la Luli

19 comentarii:

  1. Just, tot ce spui, colega. Doar că diferența între corectori poate fi, ”legal”, de până la un punct.

    În opinia mea, dacă cei doi corectori (la limba și literatura română) înțeleg și respectă baremul și sunt știutori de carte, diferențele sunt întotdeauna de până într-un punct, în ciuda așa-zisei subiectivități.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta spun și eu, colega!
      Este imposibil să se ajungă la diferențe mai mari- un punct, da. Tocmai de aceea,există ceea ce numim „ contestații„ și modalități de rezolvare a acestora!
      Seară bună!

      Ștergere
  2. Spun ca uneori mi-e teama ca in viata asta n-o sa apuc sa vad o Romanie care sa poarte demn acest nume, de Romania.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si totusi cazul meu a fost unul "fericit". Tot la mine in liceu s-a intamplat ca unei fete sa-i ridice nota de la 6,10 la 9,25. Asta da incompetenta!

    Ancuta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ancuța,
      Aș zice că nu prea mai sunt multe de spus.
      Asemenea profesori nu prea au multe în comun cu meseria. Din nefericire, „ beneficiarii „ sunteți voi..

      Ștergere
  4. Draga mea, esti o sufletista pana la infinit :) Desi te-ai pensionat, tu te implici tot timpul in aspecte legate de scoala (e si firesc )si constatarile sunt dureroase.Sunt si eu la curent cu ce intampla in invatamant (sau si in invatamant) in ultimii zece ani si am observat cum fug profesorii tineri si, poate cu chemare, de scoala.Scoala nu mai innobileaza ca altadata?Scoala nu mai este un mijloc de educatie si instruire? Scoala din ultimii ani o fi devenit pe masura marunta a conducatorului care umileste tot ce-l depaseste pe dumnealui?
    Sper ca in toate vremile au fost si sunt si profesori dedicati acestei nobile meserii,dovada spusele elevilor eminenti adusi la televiziune cu ocazii importante pentru invatamant:olimpiade, examene,burse in strainate.Si stiu ca cei impicati in aceasta meserie vor fi din ce in ce mai responsabili.
    Mi-ai amintit de generatiile cu 12 clase obligatorii si da, ei sunt parintii elevilor de azi, nu-i pot ajuta.Si mai este si mentalitatea (la romani) "las'ca se descurca el/ea" si uite-asa vor fi intotdeauna si clase de elita si clase mai modeste d.p.d.v. intelectual,iar revenirea la scoli profesionale de meserii se impune (cum sa intre la liceu cu nota 1 din oficiu?).
    Cat despre mine, cand am intrat in pensie mi-am spus "atat a fost" si m-am rupt complet de ramura asta, ca interes, ramanand un simplu observator la tot ce se intampla.M-am pliat, dupa cate stii, pe alte activitati si este bine asa.Sanatate sa fie ca-n rest, vrem nu vrem, ce trebuie sa se intample se intampla.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elise,
      Nu te contrazic. Dar- este păcat de cătă experiență se pierde.Știi ceva? îmi este ciudă pe acești oameni care ocupă scaune înalte și nu se folosesc de uriașul rezervor acumulat în timp de profesori și învățători adevărați, care ar putea ajuta, fără pretenții financiare, la găsirea multor soluții corecte în repunerea școlii noastre pe locul cuvenit!
      p.s. niciodată nu voi putea rămâne deoparte, câtă vreme ceea ce era bun , corect, sănătos în școală se duce de râpă.
      Am încredere în profesorii bine pregătiți, talentați, implicați!
      Și în elevii care, bine educați, învață carte!

      Ștergere
  5. Felicitari Ancutei!

    Iti simt suparare printre randuri.Cata dreptate ai cand spui ca nu oricine merita sa corecteze,sa taie si sa spanzure.Drept e ca, tare greu e sa treci de la o lucrare la alta,de la un stil la altul,de la un om la altul si sa ramai impartial.Totusi,n-ar trebui sa tai din zbor niste aripi.

    Stau sa ma gandesc cum vor trece de bacalaureat acei copii care acum au luat nota zero si au intrat la un liceu,indiferent de profil.
    In Bihor ,cea mai mica nota de intrare la un liceu a fost cu putin mai mare de 3,50,atata timp cat la unele licee s-a intrat cu medii peste 9,chiar peste 9,50.
    Peste 4 ani acesti tineri vor mai avea de dus o batalie.Cati vor reusi sa invinga?

    Zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angi,
      Vezi tu? greșelile încep de la adulți- ei stabilesc să fie admiși într=o formă superioară de învățământ și tineri analfabeți.Vor fi analfabeți cu diplomă.
      Din experiență , pot spune că se numără pe degete cei care , din cine știe ce întâmplări au obținut note foarte mici la admitere, au reușit să depășească , oarecum, situația inițială.
      Ce poți spune despre un tânăr care nu rezolvă nici cele mai banale subiecte dintr-o teză , la sfârșitul clasei a VIII-a?
      va învăța după aceea ?
      Nicidecum!
      Seară frumoasă îți doresc!

      Ștergere
  6. Faptul ca nota initiala la romana era gresita, NU ma oripileaza. Cati profesori se duc de buna voie la corectare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, să zicem că este un adevăr, dar, de îndată ce ai acceptat să corectezi , ești responsabil de ceea ce scrii sub semnătură.
      Nu ai voie să te joci cu soarta a două sute de absolvenți. Orice sutime contează!

      Ștergere
  7. Gina,
    Spune doar ca esti sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt!
      Am avut o mică vacanță[!
      Mulțumesc frumos pentru gândul bun!

      Ștergere
  8. Este adevarat ca, la limba romana, 4 din 5 contestatii au note diferite...de regula mai mari..Sa fie corectorii mai darnici la contestatii? Nu stiu, cred ca e vorba mai ales de interpretare. Din pacate sunt si la mate suficiente diferente intre nota initiala si cea de dupa contestatie..aici, parerea mea e vorba de calitatea corectorului. O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur, Elite!
      Este vorba , întâi de toate, despre calitatea morală a corectorului- dacă se respectă, nu acordă note aiurea. Este responsabil de ceea ce semnează!
      Mă și mir cum de pot exista diferențe la matematică, de îndată ce există barem.
      În privința literaturii,rămâne, totdeauna, loc de interpretare.
      Cum se acordă notele după contestații? ar fi multe de povestit..
      Gânduri bune!

      Ștergere
  9. Felicitari Ancutei si profesorilor care au format-o si instruit-o sa fie absolventa pregatita, ambitioasa si combativa de azi!
    Cu adevarat ar trebui pedepsiti corectorii superficiali, sa li se ceara nota explicativa pentru neglijenta acordarii notelor, si ceva masuri usturatoare care sa-i previna si pe altii, pe viitor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Acuarele, bine ai venit!
      Mă bucur să fi pus și eu o un colțișor de cărămidă în formarea Ancuței!
      Copii ca ea sunt mulți în țara asta, chiar în clasa din care a făcut parte în gimnaziu! O colegă de-a ei a studiat deja, în SUA, fără aranjamente, pile etc.
      Se poate!
      Chestiunea este ca mai mulți factori să vibreze pe aceeași lungime de undă- copil, familie, școală, diriginți și, de ce să nu recunoaștem, și un strop de noroc!
      Mulțumesc frumos , în numele Ancuței!

      Ștergere
    2. @Acurele,
      Nu știu din ce motive, nu pot comenta pe wordpress. O să primesc ajutor , în câteva zile.
      Mulțumesc pentru înțelegere!

      Ștergere