marți, 28 aprilie 2009

matinala

A fost Gala Uniter- prea multe fetze incrancenate. Sau mi s-o fi parut.
Vorbe. Atent alese..
Elegantza. Distinctzie.
Altetze regale.
Vecine. Shi autohtone.
Diplome. Shi multe laude.
Aduceri-aminte.
Cu emotzie.


Gabi Firea tot de cutremur aduce vorba- mai mic, mai mare- printre zambete. O mai cheama shi Vranceanu.
Ce sa intzelegi? ca daca o fi sa fie, tot aia este.

Doua suflete s-au inaltzat la cer, in aceeashi noapte, printre stele..


Cateva raze, in manunchi, au dat buzna, inghesuindu-se, in fereastra mea.

Dimineatza
are gust de albastru
gugushtiucii
au luat micul dejun
prin petale imbaiate in roua
liliacul
ishi uita norocul.

Ploua cu glasuri.

Miroase a umblet stingher
ratacind

Intre ierburi si cer.

10 comentarii:

  1. Si eu spun de multe ori ca este prea multa incrancenare, prea multa violenta , prea multe lucruri urate. Daca dimineata are gust de albastru, acel albastru la care ma gandesc eu acum iti multumesc si pot lua masa si cu gugustiucii in aceste conditii. Pe curand!

    RăspundețiȘtergere
  2. Itzi multzumesc, Geanina, ca impartasheshti azuriul diminetzii cu mine.
    Daca oamenii vad evidentza griului, noi sa culegem ,in coltzul zambetului , o farama de curcubeu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am furat de aici imaginea diminetii de "albastrul gugushtiucii"... ce fain suna :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si matinala mea a fost aureolata de curcubeul excelentei!
    Am cules, in drum spre serviciu, reeditarea daruita de un jurnal cunoscut, a trilogiei "Cel mai Iubit dintre pamanteni" :)
    O dupa-amiaza blanda si patrunsa de seninul gandurilor!

    RăspundețiȘtergere
  5. Adica, vrei sa spui, Manon, ca ma puteam juca si altfel cu vorbele..la tine conteaza nuantzele.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur, Pescarus ca ti-ai cumparat cartea!
    Eu am prima editzie, pe care am citit-o pe nerasuflate. Cred ca o sa repet lectura.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce frumos se vede liliacul...cred ca mirosul florilor ajunge pana la cer.
    Draga Gina,am aflat si eu despre gala Uniter azi dimineata de la TVR.N-am stiut ca sala le-a fost oferita de TVR fiindca ministerul Culturii nu prea are bani.Au dat Culturii doar niste firimituri...
    O seara linistita!
    Gabi.

    RăspundețiȘtergere
  8. La noi , ca si in Ardeal, de altfel, liliacul creshte in mai toate gradinile. Si in spatziile verzi din fatza blocurilor.Da , are un parfum suav.
    Cele doua suflete la care ne referim vor fi invaluite de frumusetzea florilor de primavara.
    Despre Gala ..la noi, ca la noi..
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am muncit ieri alintat de mireasma liliacului si ierbii proaspat cosite, am uitat de grijile vietii chiar daca-mi foloseam puterea, am privit in spate si inainte in egala masura, mi-am sters fruntea alaturi de gugustiucii ce-si faceau curte, am simtit ca traiesc cand inima-mi pulsa sangele mai tare,iar acum, ma uit pe geam si vad ca mijeste spre un nou inceput de zi si ma gandesc zambind ca nici nu am terminat de trait ziua trecuta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Asta, da, matinala, Paul!
    Cred ca te-ar invidia si cel mai idilic poet!
    Sa ai roade pe masura muncii si dragostei cu care te daruieshti!

    RăspundețiȘtergere