miercuri, 15 aprilie 2009

(re)citesc din cand in cand





INVATA de le TOATE!

Învaţă de la ape să ai statornic drum,
Învaţă de la flăcări că toate-s numai scrum,
Învaţă de la umbră să taci şi să veghezi,
Învaţă de la stâncă cum neclintit să crezi.

Învaţă de la soare cum trebuie s-apui,
Învaţă de la piatră cât trebuie să spui,
Învaţă de la vântul ce adie pe poteci
Cum trebuie prin lume, de liniştit să treci.

Învaţă de la toate, căci toate sunt surori,
Cum treci frumos prin viaţă, cum poţi frumos să mori
Învaţă de la vierme, că nimeni nu-i uitat,
Învaţă de la nufăr să fii mereu curat.

Învaţă de la vultur, când umerii ţi-s grei
Şi du-te la furnică să vezi povara ei
Învaţă de la greier, când singur esti să cânţi,
Învaţă de la lună să nu te înspăimânţi.

Învaţă de la păsări să fii mai mult în zbor,
Învaţă de la toate, că totu-i trecător,
Ia seamă, fiu al jertfei prin-lumea-n care treci,
Să înveţi din tot ce piere,tu să traieşti în veci! "


Rudyard Kipling

16 comentarii:

  1. Minunata poezie ne-ai daruit, Gina draga, in sfanta zi de Miercurea Mare, cu povete si invataminte coplesitoare!
    In vremea din urma o lecturez destul de des, uneori ea se intampla sa-mi rasara in cale cu totul neasteptat.
    I-am tinut mult timp versurile aproape, impaturite intr-o hartie dintr-un sertar de birou, pana cand celuloza a capatat o nuanta galbuie...
    Prima si ultima strofa sunt valuri de apa vie, ce ne curata mintea si sufletul pana in profunzimi.
    Sa invatam de la toate provocarile acestei lumi si sa incercam sa-i descifram semnele!
    O zi luminoasa, cu limpeziri si claritate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Gina ti-aduci aminte... pe vremea lui Ceosi... era un panou agatat (prezent in toate scolile cred) cu un citat "celebru" ce apartinea raposatului. Scria mare, cu litere albastre sau rosii:

    INVATATI, INVATATI SI IAR INVATATI!
    :-)

    Culmea avea dreptate.
    Cit despre preafrumoasa poezie... fiecare vers e de pus in rama si luat aminte.
    ...
    Învaţă de la soare cum trebuie s-apui,
    Învaţă de la piatră cât trebuie să spui,
    ...
    Super!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am talmacit-o cu fiecare promotie , la dirigentie; copiii o aveau inportofoliile lor; cred ca le-a folosit!
    Ma bucur , ca ti-am readus-o in minte, pescarus!

    RăspundețiȘtergere
  4. Manon, citatul aparea ca si cum raposatul l-ar fi gandit.
    Oricum, intelegerea mesajului a contat.
    Ma bucur ca-ti place poezia, este plina de invataminte!

    RăspundețiȘtergere
  5. Gina, superbe versuri şi poveţe! Versurile mele de căpătâi tot ale lui Kipling sunt, If, le-am avut mulţi ani "atârnate" pe perete :)
    "Yours is the Earth and everything that's in it,
    And-which is more-you'll be a Man, my son!" :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Si n-a fost rau, deloc,LieLie!
    S-ar zice ca a fost chiar foarte bine!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. daca am putea sa invatam sau sa stim sa dam si sa intelegem, asemenea tie, Gina, sensul fiecarei cuvant prin forma si culoare, ce miunat ar fi... si semantica r deveni mai putin riigida...

    RăspundețiȘtergere
  8. Trex, da;
    explicatie:1 era pentru gazda, dar a nemultumit pe cineva;
    2 era o replica neinspirata;
    asa ca, mai bine fara;

    RăspundețiȘtergere
  9. Am si eu poezia in clasa,mare,pe perete..poate vor citi si vor invata!

    RăspundețiȘtergere
  10. crezi ca doar copiii trebuie s-o citeasca,elite?
    Eu cred ca si cei mari!

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Gina,de mult n-am mai citit poezia si marturisesc ca mi-a facut bine,mi-a dat putere si speranta.
    Pot sa spun ca poate fi considerata un fel de rugaciune pe care s-o spunem atunci cand ni-e greu sau suntem obositi,dezamagiti...
    Iti multumesc.

    Doresc sa-ti urez Paste fericit si Lumina!Toate cele bune alaturi de cei dragi!
    Gabi.
    http://felicitari.rol.ro/images/stories/cards/easter2.jpg

    RăspundețiȘtergere
  12. Ma bucur ca ti-am oferit un moment placut, Gabi!
    Sarbatori fericite tie si familiei!

    RăspundețiȘtergere
  13. Un poem deosebit. Mulţumim că ni l-ai readus atenţiei.

    RăspundețiȘtergere
  14. Rudyard Kipling are niste poezii minunate... adevarate indrumare de viata.

    RăspundețiȘtergere