vineri, 10 aprilie 2009

simfonie cu alti musafiri











Fanfara. Lume multa. Flori cu chip de copii. In hainute colorate. De zambile, ghiocei, lalele, micsandre. Toporasi.Treziti cu noaptea-n cap. Mamici cu sclipici. Bunicute coafate”i-ai dat un maiou pe dedesubt?al nostru are febra, da a insistat educatoarea, ca vine si boc, vine chiar geoana.toti.au pregatit si un dans. hai sa ne facem un pic de loc, sa-i fac o poza , cand ajunge in fata…”

Din cateva avioane cad petale. Parasutistii fac salturi. Femeile de serviciu sunt pe baricade. Cu maturi si farase. Gardieni sobri. Cu mustata. pe aici nu se trece, luati-o-ndarat.

Grupuri de flori zgomotoase trec prin fata tribunei.
Domnu Geoana coboara/urca/coboara/urca- i se dau flori. Are maniere :)). Il imita si vecinii. Calushul. Sarba. Vin liceenii de la Dacia. Nu inteleg ce striga, oricum e de bine. Sunt printre ultimii. Si gata.
Copiii fug la bunici, mamicile alearga sa prinda locuri langa autoritati; nu te intalnesti zilnic cu primu’ministru, cu ambasadori, consilieri , nu vezi , mai cu seama, nu auzi un englez get-beget spunand bunaziua.
Tot intr-o goana spre”Casa Cartii”.

Mi se pare cunoscuta scena asta; si atmosfera-nu chiar asa, ca era august, vorba cuiva de la tribuna- fie primavara, fie toamna, optimismul de aici incepe.

Cerul saruta pamantul cu manunchiuri de raze, pamantul inalta spre cer brate de lalele.
Vom avea grija de copii. Si de pensionari.( aplauze nedumerite)

Ma duc sa-mi cumpar o floare.
In glastra.
Sa nu-mi pierd obiceiul.

16 comentarii:

  1. Ei, sunt de fapt aceiasi musafiri intr-o vesnica si cameleonica schimbare de look. :D

    http://mltan100.blogspot.com/2008/02/use-emoticon-on-blogger-blog.html

    Daca vrei emoticoane pe blog, consulta blogul de mai sus.

    O zi frumoasa in continuare! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Gina, minunatii mangaiate de petale, explozie de culori asortate neasteptat, un cadou mai frumos, mai delicat si mai inspirat pentru aceasta zi decat acesta, nimeni nu ne putea oferi!
    Multumiri si imbratisari pentru aceasta surpriza care se plaseaza la granita dintre lumile cu care interactionam!
    Casuta din lalele este absolut adorabila si reflecta cel mai bine aceasta idee.
    Balsam pentru lumea interioara, reverie si vraja pentru cea din afara noastra.
    Mi-a fost sete de frumos si mi-am ostoit-o cu roua florilor tale.
    Nu cred ca ghicesc, oricat m-as stradui, ce floare la glastra ai ales...
    Si oare ce culoare? Rosie, cumva?

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam asa, Lilick, am recunoscut repede cateva fete , cu toate ca erau date cu pudra multa.
    Multumesc mult pentru emoticoane!
    Zile frumoase si tie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca ti-am adus o particica din buchetul urias de aici!
    Floarea este roz, cu frunze ceroase.In fiecare an , cumpar din aceeasi
    specie.Sunt putin nemultumita, pentru ca n-am cerut instructiuni, stiind ca le gasesc in pachetel. Sunt in: poloneza, maghiara si germana.Nimic din ce stiu eu.
    Trebuie sa ma mai duc si maine, sa ma documentez.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Neaparat, Gina, sa obtii cat mai multe lamuriri!
    Numele ei e tot greu de descifrat?
    Partea buna este ca, plantuta fiind din aceeasi specie va urma in linii mari aceiasi vectori de ingrijire si crestere.
    Si vei savura inca o data, pe viu aceasta feerie!
    Sa te bucuri de aceasta zi pana la capat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult, Pescarus!
    cate ceva stiu, asa ca am grija de ea.
    O zi frumoasa, in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  7. Doamne ce-ti mai plac florile! Primavara este "anotimpul total" pentru tine nu-i asa gina?

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca trebuie sa fac o precizare, Manon!
    Imi place primavara. Mult!
    Dar anotimpul meu preferat este toamna. Nu stiu de cand.
    Imi plac copiii si, apoi, florile. Am fost foarte rasfatzata ca profesoara.Am primit enorm de multe flori. In toate anotimpurile.
    Cand nu le am, mi le cumpar.Sau le culeg.Sau le ingrijesc pe cele din glastre. Am multe.
    Am o relatie speciala cu ele.Facem un schimb , cumva, de energie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumoase florile tale. Îţi dăruiesc şi eu una.

    RăspundețiȘtergere
  10. gina
    sper sa primesti in dar tot atatea flori cate ne si daruiesti

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Gina,am venit sa aud cum a fost la Simfonia lalelelor si ce poze ai facut.
    Totul e minunat,parca as fi fost si eu acolo printre pitesteni si musafirii lor.
    N-am vazut niciodata asemenea aranjamente cu flori...parca nu-mi vine a crede ca sunt aievea.
    Iti multumesc si-ti doresc un weekend placut si multe flori.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Ioan Bistriteanul, iti multumesc mult!
    Dupa o zi printre flori, surpriza este deosebita!

    RăspundețiȘtergere
  13. Gala, iti multumesc pentru gandul frumos1
    Tocmai am primit o floare!

    RăspundețiȘtergere
  14. Gabi!
    M-am si gandit ca tu ai fi vrut sa vezi orasul!
    Astazi si in zilele urmatoare, centrul este o gradina!
    Daca maine imi ramane ceva timp, mai trag o fuga!
    O noapte cuuu flori in vis iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Gina,ai dreptate.Mi-ar fi placut sa fiu acolo,insa sunt multumita sa vad pozele si sa ascult povestile Simfoniei lalelelor!
    Mi-am amintit ca si la noi se sarbatoresc florile in Duminica Floriilor.Voi posta despre asta,poate voi iesi si eu in oras sa vad sarbatoarea.
    Maine suntem invitati sa ciocnim oua rosii.la noi in ardeal se sarbatoreste pastele de doua ori in foarte multe familii. :)
    O seara linistita!
    Gabi

    RăspundețiȘtergere
  16. Gabi!
    chiar am tras o fuga!
    Este grozav de frumos!
    Nu mi-a venit sa cred ca este Pitestiul cel de toatew zilele!
    Ar fi grozav, daca toate spatiile libere ar fi verzi; cu iarba , flori si bancute!
    Din pacate, functioneaza chestia aia- ne cosmetizam fata , restul, mai la urma; sau deloc.
    Petrecere fumoasa pentru maine!

    RăspundețiȘtergere