joi, 7 octombrie 2010

leacuri

  Până la ora asta, de cum m-am trezit,  am auzit o mie le lucruri rele.
Ce se întâmplă cu noi, cu toți?
N-a mai rămas loc de nimic bun, frumos, cuminte?

 Am găsit ceva, un remediu, fie el chiar pe durată scurtă- o carte, pe care o citesc-”mănâncă, roagă-te, iubește”, de Elizabeth Gilbert. În paranteză fie spus,  partea cu ” mănâncă ” nu este prea sănătoasă, dar, dacă o iei  metaforic, merge.
Mă topesc după  cartea asta!
La vârsta eroinei principale, o femeie ca multe alte femei-deșteaptă, frumoasă, ambițioasă, dar roasă de îndoieli- eram mama unui adolescent rebel.
Nu mă sfiesc să învăț din  tumultuoasa ei experiență  de viață.
Poate că după ce termin lectura- citesc  cu multă grijă, savurez pe îndelete  paginile, cum doar cu o cafea adevărată mi se întâmplă - am să spun mai multe.
Deocamdată, uite ceva ce nu sună rău deloc-” Să ai picioarele pe pământ, ca și cum ai avea patru,  și să privești lumea cu inima” .
Și o superbă metaforă- era puternic și frumos și la umbra lui am murit de dragoste..
 unde mai găsești o asemenea bijuterie?
ee, ce ziceți, doamnelor și , de ce, nu, domnilor??

p.s. am  găsit și ” Dilema veche”.N-o  ratați!Cuprinde tot ce n-ați aflat până acum despre doamna Herta Muller, la București.

Uiți de toate necazurile, de toate relele.
Eu am uitat.
Cum? L-am ascultat , timp de o oră pe nemaipomenitul, unicul, vrăjitorul, Alexandru Tomescu.
Asta e- orașul meu este privilegiat!!!

21 de comentarii:

  1. O carte e intotdeauna un remediu bun pentru suflet, creier... omenie.
    ...iar capul sa fie undeva sus,sus ca sa poata vedea cu ochii tot ce e mai frumos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Angi,
    da.
    Dar vezi tu, nici așa, sus de tot, că dai cu fruntea de nori.

    RăspundețiȘtergere
  3. aştept să ne povesteşti, la final.
    pupici.

    RăspundețiȘtergere
  4. Fără cărţi suntem pierduţi. Fără muzică bună suntem pierduţi. Melodia lui Hruşcă este una din preferatele mele...

    RăspundețiȘtergere
  5. Gina, ar trebui sa mai citesc si eu o carte si sa ma las de blog.

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumos spus, intr-adevar... Cartea mi-a recomandat-o si mie o prietena. M-am uitat dupa ea pe aici, n-am gasit-o, dar am plecat din librarie cu alte 4 in geanta. Nu stiu, zau, cum voi face data viitoare, daca tot n-o gasesc! :)
    Astept cu interes si "mai mult-ul"
    dupa ce o termini de citit, draga Gina.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ottilia,
    Sigur, mă străduiesc să nu pierd nimic!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cris,
    Așa este - tocmai vin de la concert. L-am ascultat pe Alexandru Tomescu.Nu știu el este vrăjitor?
    Sau vioara lui este magică?
    Nu puteam să nu spun , măcar, o vorbă. De aceea, acum lipsește din pagină melodia lui Hrușcă.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ruxi,

    Am cumpărat cartea, absolut din întâmplare. Chestia este că îmi place foarte mult.
    Nu știu câtă lume citește genul ăsta de literatură..mie îmi place!
    Trebuie s-o găsești!

    RăspundețiȘtergere
  10. Găbița,

    Le poți face pe amândouă. Aici stăm de vorbă.Acasă , fiecare face ce are de făcut.
    O seară bună îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  11. COLINDĂM BLOGURI – IOANBISTRIŢEANUL (Poezii în concurs- aici se poate nota, recitiţi regulamentul); CRISTIAN LISANDRU (Să-mi dai…); MARIA POSTU (Premiul Nobel pentru literatura 2010); INCERTITUDINI (leacuri); ; PAUL SANDU (!);

    Posted in Anunţuri, Liviu-Ioan Mureşan, Ottilia Ardeleanu, Poezie, Prieteni

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, e o carte frumoasa, tocmai s-a facut un film dupa ea,cu Julia Roberts sper sa-l vad!Cautarile eroinei sunt molipsitoare, dar sa nu ignoram nici avantajele unui sistem care-i permite ei sa poata pleca in acea calatorie initiatica:un avans pentru cartea necsrisa de la editorul ei...la noi ar fi posibil asa ceva?
    http://www.220.ro/trailer/Mananca-Roaga-Te-Iubeste/tYY9StUv3i/

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce veste îmi dai , Maria!
    Chiar că vreau să văd filmul!!
    Da, sigur, sunt mari diferențe de abordare a problemelor..trăim în locuri diferite, în același timp, dar pe alte coordonate.
    Știi, îmi place modul în care scriitoarea și-a ales să-și transforme drama personală, pe care n-o prezintă ca pe o dramă, într-o mare călătorie în lume. Sau, nu în lume, ci în trei locuri, total diferite, și , totuși , apropiate, ca mister și forță de fascinație.
    Și ce dacă mie sau altcuiva ți este imposibil să facă vreodată asta- uite, ea, scriitoarea, aduce visul. Și revolta. Și rezolvarea- ” mănâncă, roagă-te, iubește”.
    Chiar îmi place!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Gina, sigur asa spune? Mananca! Oooo, ce mi-ar placea cartea asta, ca de ceva vreme numai asta aud: "mancati putin, cu masura, in special legume si fructe" :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Cati!
    Am râs cu pofta cea mai mare din ultimele -nu-mai--știu -câte-zile!
    Eroina , chiar astăzi- când citesc, de bună seamă-în lungile-i plimbări prin locuri teribil de frumoase,nu scapă nimic din ce este bun.Unele feluri nu sunt , categoric, pe gustul nostru. recunosc că am încercat și eu câte ceva, dar senzația mea a fost , nu, mai bine, nu spun..
    Ea nu se lasă intimidată de nicio noutate- toate chestiile ” suspecte” pentru unii, la ea sunt delicii.
    Citește cartea!
    p.s. Tocmai am auzit că s-a făcut și un film după ea- trebuie să fie grozav!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Viața însăși o mare DILEMĂ. O să-l anunț pe Lisandru că a apărut.

    În rest iubire cât cuprinde...

    Te îmbrățișez cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
  17. Geanina!
    Suntem niște dilematici.
    Într-o lume de DILEME!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna Gina...observ cat de la curent esti cu viata literara... cartea ”mănâncă, roagă-te, iubește”, de Elizabeth Gilbert a facut furori pe aici...se citeste peste tot - in transport in comun, la librarii, etc Filmul dupa carte cu Julia Roberts e urmarit cu acelasi interes...eu inca n-am ajuns asa ca ma bucur de introducerea de pe blogul tau...

    RăspundețiȘtergere
  19. IRINA,
    o ÎNTÂMPLARE FERICITĂ M-A CONDUS CĂTRE O CARTE FRUMOASĂ!
    AȘTEPT, CUMVA, O ȘANSĂ DE A VEDEA ȘI FILMUL!
    O SEARĂ FRUMOASĂ!

    RăspundețiȘtergere
  20. "Să ai picioarele pe pământ, ca și cum ai avea patru, și să privești lumea cu inima" - vai Gina ce frumossss... despre mine vorbeste ;).

    Herta Muller am urmarit-o pe YouTube saptamina asta aici:
    http://www.youtube.com/watch?v=dC2xXcY-z3w

    Mi-a placut probabil cel mai mult modestia ei, si descrierea / intelegerea conditiei omului "creatie" - in cazul ei om al cuvintelor.

    RăspundețiȘtergere
  21. Manon,

    Poți citi , în întregime, activitatea , în ultimul număr al Dilemei vechi.
    O zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere