joi, 11 octombrie 2012

pe ocolite



 Obosită, își așază coșul  împletit pe iarba încă verde. Simte  un junghi  sub  coaste. Trage a ploaie.

Un vânt pribeag îi scutură în  gene frunze ofilite . Țiuie  în plete  bici  ascuțit de crivăț.

Se răzgândește  brusc.

Încalță  galoșii vechi, că-s mai ușori, aruncă din mers o broboadă  roșcată  pe umerii  juliți,  trece în fugă drumul împânzit de copii și  pleacă spre pădure.
Pe sub pleoape de ramuri.
Ca și cum  și-ar ține răsuflarea, își încheie  nasturii nevăzuți ai bluzei, tresare  când o frunză  răzleață își   plimbă  singurătatea în aerul  gri- albăstrui .
 În inocent freamăt al  firii.


De la fereastra mea,  toamna pare  cam nehotărâtă.


14 comentarii:

  1. Am trecut prin padure sa culeg. Nu conteaza ce. Sa culeg. Nu mi-am dat seama ca doamna aceea cu rochie lunga, din frunze aramii, este TOAMNA. Daca stiam, o opream. Sa schimbam doua vorbe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă rog să nu culegeți decât castane!
      Ciupercuțele acelea provocatoare, cu cele mai cochete rochițe, sunt cele mai otrăvitoare..

      Ștergere
  2. Cunosc cantecul,l-au cantat multi,inclusiv MM.Perfect de toamna!
    Ai dreptate, si pe aci e cam nehotarata...oricum e vremea introspectiei si a zacustilor,hm...aceea cu ghebe ce buna este!

    PS;Toamna asta nu se ocupa si de cu ceva exercitii de perspicacitate?Imposibil cu atatea roade sa nu socoteasca ea ceva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne, tot, tot, știi despre MM.
      Nu mă dau în vânt după zacuscă, introspecție, DA!
      Trebuie să găsim și ceva exerciții pentru minte, inimă și și bună dispoziție!

      Ștergere
    2. Gina,mama ei se tine foarte bine,a implinit acum un parca,venerabila varsta de 90 de ani!Multi ani sa-i dea Dumnezeu si mai departe!
      Sper sa-i semene in longevitate.Ea este foarte atasata de familia,inca 13 frati,surori,ea fiind cea mai mare.Un lucru regret:Ca nu a facut un film muzical baremi!Americanii i-au propus candva un film cu un actor celebru de la Hoolywood,nu-i retin numele,insa ceva in contract nu i-a convenit se pare,iar proiectul a esuat.Succesul moscovit,tara unde s-a simtit enorm de iubita dintotdeauna,a atras pe de alta parte o mai putina atentie din partea americanilor.Pacat cu politicul asta,a avut multe de suferit,si multe acuze rautacioase de infruntat.

      ps;Incearca omleta sau pita cu ghebe,cabanos si ardei gras,e cea mai teribila combinatie!

      Ștergere
    3. Că este cea mai mare din familia de care este atașată știam, dar că mama ei trăiește, acum aflu de la tine. Păcat că n-a făcut un film muzical, mare păcat.O celebritate, o femeie frumoasă, atât de talentată, are ceva ireal în priviri, este strălucitoare!
      Ca o paranteză- vin de la concert- unul dintre dirijorii filarmonicii noastre , Tiberiu Oprea, este soțul Medianei Vlad.
      Astă -seară, Mediana Vlad și Vlad Miriță, un tânăr foarte talentat, cred că îl știi, a participat cu Nico la Eurovision în 2008, au format un duo minunat.
      Mă gândeam, ascultându-i și văzându-i, cum ar fi un film cu ei. Au interpretat câteva arii grozav de frumoase!

      Mulțumesc pentru rețetă- sună provocator!

      Ștergere
  3. A mea se plimba in plina forta de acasa la scoala ,de la scoala -acasa.Teste la toate clasele,acum ca ne-am obisnuit sa fim din nou scolari:)(cu cei din cls.I mai am niscai probleme de rabdare,dar se rezolva...),teste la camara,in gradina.
    Nu prea are timp sa fie nehotarata,dar seara isi mai pune si o geaca mai grosuta.Chiar isi incheie toti nasturii pana dimineata.
    Inca zambeste,dar parca isi arata si dintii.:))

    Un lucru dragut despre Carla,nazdravana mea din clasa I.
    In timp ce restul claselor lucrau de zor munca independenta primita,cei de clasa I aveau lectia despre propozitia formata din doua cuvinte.Deocamdata noi scriem colorat,ca toamna.Liniuta verde pentru propozitie,liniute galbene pentru cuvinte,cea albastra pentru silabe,punctul rosu pentru sunet.
    Carla se tot fastaceste.Nu-i prea vine sa fie atenta.Muta pagini,priveste in dreapta,in stanga,orice numai propozitii nu.O ridic frumusel in picioare,unde parca o atinge Zana Atentie.Da raspunsuri corecte,e activa,dar sta in picioare.Si ea.Si eu.Fata in fata.
    La un moment dat,ma intreaba ce de ce sta ea in piciare?Eu ii explic frumos ca din cauza neatentiei a fost putin pedepsita.
    Atunci,ea imi da replica pe care o voi tine minte toata viata.:)"-Doamna invatatoare,dar dumneavoastra sunteti pedepsita toata ziua?"
    M-am amuzat copios de concluzia ei,si eu si cei dintr-a IV-a,care se uitau la mine cu zambetul pe buze.
    Uite asa cresc si cei mai nazdravani copii.:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angi,
      Îmi plac personajele tale, de mor! toamna și Carla!
      Toamna asta, care nu mai prididește cu treburile, este o doamnă prețioasă! Ce dantură, ce mers!
      Cât despre Carla, este o mare figură, în sensul cel mai frumos. De fapt, cu mintea ei de copil, ți-a adus un omagiu! Ea s-a gândit la tine, la eforturile tale pentru a învăța carte pe copii din patru „leaturi„.
      Să-ți trăiască copilașii, să te bucuri de ei și de roadele lor!
      Ești o fericită, Angi!

      Ștergere
  4. Buna seara, doamna Gina!
    Cu multa bucurie am venit sa ascult povestea dumneavoastra, despre nehotarata toamna. Asa frumos povestiti ca, intotdeauna povestile dumneavoastra imi ating sufletul. Va multumesc mult de tot.
    Tare frumoasa-i si tema muzicala pe ati ales-o.
    Asa-i si pe la noi toamna, dimineata si seara tare zgribulita, iar pe la amiaza dogoreste.
    O noapte linistita va doresc, doamna Gina, cu mult drag! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ștef,
      Mie îmi place toamna oricum!
      Actuala poartă, încă, haine de împrumut, cam face pe tinerica1 De asta i-am și pus poze și muzică! Să se simtă bine!

      Seară frumoasă îți doresc!

      Ștergere
  5. Mi-am amintit de fiul meu și compunerea lui.
    Învățătoarea le-a cerut ”o compunere despre toamnă, folosind cuvinte frumoase. Ex: frunze tremurătoare, roade bogate, etc.”


    Toamna

    E frig. Bate vântul. Frunzele cad. Plouă. Țăranii culeg fructele din copaci. Urmează iarna.


    Pe bună dreptate, învățătoarea i-a reproșat stilul minimalist, iar el i-a spus că are de gând să se facă inginer, nu scriitor. :)))
    Și s-a ținut de cuvânt :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arcadie dragă,
      „ pe ocolite„,fiul tău i-a spus doamnei care-i treaba!

      p.s. cum ar fi fost familia voastră cu doi scriitori- mamă și fiu?

      Ștergere
  6. Buna Gina:
    Sper ca esti bine - e in mod incontestabil toamna. Are si ea partile ei bune - pe langa culori si soapte de dimineti si inserari - ne aduce mai repede pe langa ecranele de calculator.

    Ganduri bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine-ai venit, Irina, cu parfum de tufănele, pe sub frunze de arțar!

      Ștergere