duminică, 15 noiembrie 2009

traditii vs. moravuri

S-a lasat sec. Adica a fost lasata secului. Friptura de cocos. Placinte. Cu mere. Branza. Sau gutui. Incepe, de astazi, postul Craciunului.Traditia noastra crestineasca indeamna, pentru patruzeci de zile, catre hrana uscata. Fara grasime. O purificare a organismului. Postul nu inseamna doar grija pentru trup. Inseamna mare grija pentru suflet. Sfintii Parinti ne invata Daca am pacatuit, vom posti pentru ca am pacatuit. Daca n-am pacatuit, vom posti, ca sa nu pacatuim. Sa dam ceea ce avem: postul. Si vom primi ceea ce nu avem: nepatimirea”.Or fi auzit si mai- marii nostri de post? Isi vor indulci , de astazi, limbajul , atitudinea? Se vor curata sufleteste, pentru ca noi, ascultandu-i, sa nu ne intinam ? Mai ales ca, fiecare se vrea castigator. Castigatorul investit , intr-o ipostaza sfioasa, invocand Divinitatea, ii cere obladuirea Asa sa-mi ajute Dumnezeu.Sau ramane valabil proverbul cu lupul , care isi schimba doar parul?

10 comentarii:

  1. Sa dea D-zeu sa-l tinem cat mai multi...asvem cu totii nevoie de aceasta purificare....

    RăspundețiȘtergere
  2. tadsha, bine ai venit!
    Asa este - toti trebuie sa ne curatam sufletele!
    Te mai astept!
    o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. fortunanoua.wordpress.com15 noiembrie 2009 la 21:29

    Pe mine nu ma mai tenteaza postul alimentar clasic, presupune o prea mare preocupare pentru ceea ce mananci nu pentru ceea ce gandesti si mi se pare justa afirmatia: "nu spurca pe om ceea ce intra in gura ci ceea ce iese" . Postul vorbelor il pastrez insa tot timpul si ma simt foarte bine. Sunt o pagana, nu-i asa ?? :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunat ar fi sa-l dan! Dar probabil ca vom da, exact ca si in anii precedenti tot ce avem "mai bun" din noi!
    Renuntatul la grasime, carnitza si muulta bere e mai greu!

    Eu una imi doresc sa urmez indemnul ... sa vedem daca-mi iese! E un lucru ce pot sa daruiesc cerului!!!
    Nu astept nimic in schimb decat pace!

    RăspundețiȘtergere
  5. Fortunanoua, cum asa, pagana?
    Sunt total de acord cu tine. Eu am scris. N-am spus ca reusesc sa fac tot ce presupune postul . Ma refer la cel alimentar. Postesc doua zile pe saptamana. Din rationamente personale.
    Sunt atenta la cealalta latura - A vorbelor.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Rămâne permanent valabil şi proverbul cu lupul...

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte potrivita reamintire...II admir pe cei care reusesc sa tina acest post si alimentar si trupesc si , mai ales, moral.Ma limitez la ultimul.Imi voi reprima tendinta de a gandi rau despre dusmanii mei.Dar oare de ce m-ar dusmani cineva?Din postura mai mult decat modesta in care ma aflu pe lumea asta...

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca trebuie sa ne straduim. S-ar putea sa izbutim, Maria!
    Asa este moral!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.