luni, 19 octombrie 2009

prea devreme

Isi zdrentuise rochia. Cand urca dealul.La cules de vie.Si-a pierdut o gheata.Cand a sarit gardul. Pe inserat.Dupa sfat indelung, cu harti imaginare pastrate in gand, au plecat si cocorii. O cuprinde spaima.Singura.Dintr-odata.Se priveste in oglinda stirba a unei baltoace. Chip galbui, prelung. Cu cearcane. Si pete .Mari. De frunze uscate.I s-au incalcit pletele.Si doar le vopsise.Pentru duminicile calde.Visa o plimbare.El, frumos si bland. Ea, colorata in obraji . Pe alei insorite. Prin luminisul padurii. Ti-ai gasit!Ii tuna si-i fulgera.In rafale. Loveste.Injura.Cine sa-l mai inteleaga?Lacrimi reci picura in palme. Aduna salul peticit pe umerii strambi.Iat-o.Intr-o sanie usoara. Cai albi.Invaluita in blanuri.Cu frunte neteda.De marmura. Zeci de ace ii strapung trupul. Nu e loc pentru amandoua… Se cuibareste in bratele batranului castan. Fara ganduri. Doar cu sperante..


30 de comentarii:

  1. O poveste minunată, am recitit-o de câteva ori, valuri de bine împletite extraordinar cu rafale, tunete și fulgere.

    Te îmbrățișez cu toată dragostea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Numai talentul tau fara egal putea sa nasca un tablou literar atat de incantator si plin de profunzimi, draga Gina!
    E ca o invitatie la dezlegarea unui mister, creionata atat de bine!
    Cred ca vremea ploioasa si rece de azi m-a impiedicat sa vad unde este postarea precedenta, despre simtul nepieritor al umorului autohton :(
    O zi calduroasa, tihnita si fara mahniri!

    RăspundețiȘtergere
  3. Geanina, multumesc!asa simt tandemul toamna/iarna .O poveste fara sfarsit.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pescarus, ma lauzi pana peste poate. ..
    Am injghebat o mica parabola.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. O poveste tristă, braţele unui copac nu pot fi calde.

    RăspundețiȘtergere
  6. Niciodata nu ne vom satura de vara, oricat de mult ar tine ea...In pastelul tau, toamna e atat de vulnerabila si tentanta, incat iti vine sa-ti imparti bucatica de protectie a "castanului personal" cu ea...Dar stii ca si toamna, ca toate anotimpurile, te va trada cu un poet care-i face cea mai frumoasa dedicatie sau cu un pictor peisagist.Fel;icitari Gina pentru prospetimea inspiratiei, pe care toamna n-o atinge.

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Gina,simt prea bine despre ce este vorba in textuletul tau minunat.
    A venit prea devreme... :(
    Ti-am adus o stire frumoasa pe care am gasit-o la mine in newsletter si m-am gandit la tine imediat.
    http://supravietuitor.wordpress.com/2009/10/20/o-romanca-a-uluit-germania-la-supertalent-2009-juriul-in-lacrimi/
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. Richard Cleyderman era preferatul meu in tinerete.Si acum imi place ce canta,cum canta si,de ce sa nu recunosc,imi place si el. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cuibărită în braţele bătrânului castan... Delicată metaforă. Melodia - excelentă...

    RăspundețiȘtergere
  10. Stiam ca iti place Balada pentru Adelina. Am ascultat-o si eu in timp ce-ti spuneam "buna dimineata".

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu stiu, dar parca anul acesta am simtit toamna mult mai intens decat alte dati.
    Am cunoscut oameni cu suflet frumos, am retrait amintiri,si cu toata ca iarna este anotimpul meu preferat, ma incearca o usoara tristete ca ma despart de frumoasa cu "salul peticit". Nimerita alegere muzicala.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ioan, asa am vazut toamna si iarna zilele astea. Stii? obisnuiesc sa inteleg lumea , fie asa cum este, fie in cimboluri. Asta ca s-o simt mai aproape. Mi s-a parut ca toamna asta a fost mult prea fragila. Prea brutal a simtit venirea iernii. Si vantul i-a fost potrivnic.
    Nu s-ar putea odihni ea in bratele unui castan? Chiar daca nu sunt calde?
    Ar fi mai apropiate alte brate, sigur, dar era vorba, pur si simplu de ea. Ca fenomen personificat.
    Poate discutam..

    RăspundețiȘtergere
  13. Maria, chiar asa mi s-a parut toamna asta- vulnerabila. Eu o iubesc cu toate ale ei- culoare, fragilitate, melancolie, zbucium, lentoare, panica, suplete. Chiar daca si ea tradeaza. Mai tradator mi se pare vantul. Ca , nestatornic, cum este..
    Iar iarna? Imi place o parte a ei, cea stralucitoare, de sarbatori. Latura glaciala, dura ma inspaimanta. Chiar daca este atat de mandra..
    Succesiunea asta a anotimpurilor are sau ne da ceva din filozofia ei. Eu inteleg toamna cel mai bine. Fiindca am ceva din ea.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  14. Gabita, ma bucur ca dincolo de anotimpuri ai deslusit altceva. Nu-i asa ca traim intr-o comuniune cu natura? Nu stiu cine pe cine copiaza.Nu stiu cine invata ..Oricum , este frumos, chiar daca este si dureros.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  15. Cris, multumesc. pentru metafora. dar si pentru alegere.

    RăspundețiȘtergere
  16. Mircea, multumesc mult!
    este cel mai frumos salut!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Anielle, ai dreptate. Toamna asta este mai senzuala/ delicata/sofisticata/ singuratica/ melancolica/incerta decat alte anotimpuri.
    Si decat alte toamne.
    Muzica? da, multumesc!
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  18. o poveste excelenta! :) Am citit-o de doua ori!

    RăspundețiȘtergere
  19. Ma bucur mult, ca-ti faci timp si pentru asemenea lecturi1
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  20. N-ati avut niciodata senzatia ca desi va adresati cuiva...celalalt habar n-are despre ceea ce-i vorbiti?!? De multe ori asa mi se pare...Intelegeti si dvs de ce,nu ma indoiesc! Cum ar putea sa inteleaga asta - cel nestrabatut de niciun fior,fie el chiar de toamna?!!
    Toamna e anotimpul sufletului meu,e parte din mine,in el ma regasesc! Il simt,il vad cu ochii iubirii mele pt el...Asa ca...va inteleg mai bine decat credeti sau decat v-ati astepta sa inteleg! Sunt fericita ca mai exista oameni care vad aceleasi lucruri,intens!
    Mai asteptati sa va spun parerea mea despre text?! Nu cred! Ati inteles asta deja...
    Va multumesc pt invitatia de-a va regasi!

    L'automne

    RăspundețiȘtergere
  21. Ba da, am fost chiar trista. Mi s-au spus deseori lucrur total aiurea.
    Sunt atat de emotionata ca simti si traiesti frumusetea toamnei in acelasi ritm cu mine.
    Am fost vreo ora afara. Ploua. Nu este prea frig. Dar este atat de frumos. Toamna plange incet. in batista ei de frunze jilave! I-am simtit suferinta.
    Cred ca trecem pe langa frumusete, de prea multe ori, fara sa o luam in seama..
    O zi linistita iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  22. Ce draguta sunteeeti!!!! Ati inteles mai bine decat ma asteptam s-o faceti! Asa e! Afara era plin de cetzuri neguroase,ploua si ...eu eram in culmea fericirii! Spunandu-i asta cuiva apropiat,simteam cat ii e de greu,aproape imposibil sa ma inteleaga putin...Tot timpul se plangea de cat de urat poate fi afara si cat de nedrept! Ceata a durat cateva zile si cand s-a dus...greu a fost. Dar ce fericire pentru restul...
    Multumesc pt marturisire! Inca un suflet "ciudat" pt ei,cei nu pot sa-nteleaga!

    L'automne

    RăspundețiȘtergere
  23. Surpriza!! Si eu sunt Gemeni! April spunea ca ar fi jurat ca sunt nascuta toamna...Ce haios!

    Sarutari dintr-o seara de toamna!
    L'automne

    RăspundețiȘtergere
  24. Gemeni? Asta chiar ca este prea de tot!
    Auzi, de fapt, de ce nu te ascunzi in spatele unui simbol?

    RăspundețiȘtergere
  25. Adica, eu chiar nu stiu cu cine stau de vorba.
    Tu - da!

    RăspundețiȘtergere
  26. Eu sunt L'automne iar dvs pt mine sunteti Incertitudini!!! Nu stiam ca asta poate fi o problema,mai ale pt dvs! Dupa cum vedeti,blogosfera nu ne ofera nume(prea putin!) ci simtiri din spatele unor "nume"... Cu ce-ar deveni mai interesant daca v-as spune ca ma numesc XY?! Sa reprezinte numele mai mult decat ceea ce simtim ca suntem?
    Probabil va ganditi ca sunt un copil si desi par asa...am si eu o varsta! Nimeni nu m-a chestionat in privinta numelui! Dvs stiti deja mai mult decat ceilalti,prieteni vechi!
    Nu ma ascund,ma mir ca n-ati inteles!! Vi se pare ca as face-o?
    Am simtirea la vedere!

    Seara frumoasa,stimata doamna!
    L'automne

    RăspundețiȘtergere
  27. Imi pare rau ca te-ai suparat!
    Da, te-am crezut un copil. m-am gandit chiar ca ai putea fi o fosta eleva.
    O noapte buna!

    RăspundețiȘtergere