joi, 22 octombrie 2009

fum, bratari si multa lume

Am sa povestesc intr-o zi despre semnificatia speciala, personala, a zilei de astazi. Dupa ce ma voi dezmetici. Asta nu inseamna ca sunt turmentata. Sunt doar emotionata. Nu stiam ca orasul, din care frigul a fugit pentru o vreme, sarbatoreste un eveniment cu nume sonor- Toamna pitesteana. Intr-un fel, toamnele sunt diferite. De la zona la zona. In nici un caz, cred, de la un municipiu la altul.Dar, pentru ca vin alegerile, este potrivit ca oamenii sa-si aminteasca, la fata locului, de primarie .Si de seful ei.
Asadar , pe la pranz, emotionata , atat de emotionata , ca nici nu putusem sa dorm toata noaptea, am ajuns in centru. Toamna pitesteana se plimbase , deja , prin oras.Se lafaia de ambele parti ale Strazii mari, de la teatru , la Casa cartii. Corturi colorate, in care plinute fete bronzate intorc micii prea mici, de pe o parte pe alta. Atrasi de miros, vin pe fuga, si comunitarii de la periferie,cu toti covrigii agatati in coada. Carnati plesniti. De ciuda.Ca nu-i cumpara nimeni. Sunt si dulciuri, cozonacul ala unguresc prajit in pripa, clatite , care le imita pe cale frantuzesti, in grosime, adica sunt ca foaia de ceapa .Ca dimensiune, un pic mai mici decat roata carului ,floricele colorate, vata pe bat.Crizanteme .Bucalate. Este vremea lor. Alaturi multe bijuuri’ luati doamna, ia uite ce de-a bratari.” Stralucitoare. Era sa uit. Haine de blana . Si de piele. Cele mai multe de pisica.Nu stiu cine sunt producatorii. Ma intreb ce i-ar fi spus doamna Brigitte Bardot domnului primar , ca a lasat sa se expuna atata cruzime in centrul orasului lalelelor?
Lume multa. La pas. Putini cumparatori.Zumzet. Toamna se numara voturile..

16 comentarii:

  1. Off topic : Gina, chiar nu ne onorezi si tu cu prezenta maine la ora 19.00 la clubul bloggerilor, pe str. Crinului, la Libraria mea? Ar fi pacat! Ai avea posibilitatea sa cunosti niste tineri entuziasti, frumosi si inteligenti. Ma rog, pe mine nu ma pune la socoteala ca eu sunt batran, uracios si plictisitor. Dar ei ma accepta asa cum sunt.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc!
    Am retinut invitatia!
    Si nu te mai lauda!

    RăspundețiȘtergere
  3. Gina
    toamna pe care asteptam sa o povestesti are aroma de cozonaci unguresti, dar facuti pentru a fi mancati.
    poate ca aceste toamne, in care alegerile sutn importante uita sa isi puna gutui la urechi si sa danseze in ritm de vals tarziu.

    bine te-am regasit. sper ca am venit ca sa nu mai plec niciodata.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai venit, Angela? Credeam ca , lasa, nu are importanta ce credeam.
    Imi place ideea cu gutuile. parca vad..
    Darnu stiu ce sa zic, este o seara cam ciudata, dupa ce ziua a fost speciala..
    O noapte frumoasa1

    RăspundețiȘtergere
  5. Generoasa toamna, indiferenta la politica, atenta cu toate buzunarele, oferindu-le fiecaruia dupa cat are si el de oferit:tie, surse de inspiratie inepuizabile(pe astea ti le da gratis, ca doar ii faci reclama, ba inca iti ramane si datoare), romanticilor, frunze galbene si picaturi de ploaie,frigurosilor, cate o raza de soare , cu zgarcenie, ca s-a terminat portia de soare pe anul acesta, gospodinelor, casnice de voie-de nevoie, de cand cu intarrea in somaj fortat, zarzavaturi ca sa-si mai scurteze lungimea noptilor de toamna, iar mie, cativa dovleci frumosi din care voi prepara delicioase placinte pentru musafiri.

    RăspundețiȘtergere
  6. am venit Gina
    si vreau sa povestesc ce credeai, dar mai bine sa ne bucuram de toamna. e pe sfarsite si eu am ramas restantiera.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  7. "Toamna pitesteana se plimbase , deja , prin oras.Se lafaia de ambele parti ale Strazii mari, de la teatru , la Casa cartii. Corturi colorate, in care plinute fete bronzate intorc micii prea mici, de pe o parte pe alta. Atrasi de miros, vin pe fuga, si comunitarii de la periferie,cu toti covrigii agatati in coada. Carnati plesniti. De ciuda" - frumoasă descriere a atmosferei. Reuşeşti să ne duci chiar la locul faptei cu astfel de texte...

    RăspundețiȘtergere
  8. Maria, eu vad toamna asta municipala ca fiind cam imprastiata. Am cautat manusi la articole din piele . N-am gasit. In schimb, gratarele sunt la un deget distanta de raglane si jachete. Cu parfum cu tot.
    Atatea lanturi si inele sunt pe taraba , ca ar ' decora' toata suflarea feminina a urbei.
    Despre recolta? slaba speranta..
    Stii ceva? N-am mancat niciodata placinte cu dovleac. Daca faci, trag o fuga!
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Angela, esti binevenita!Te-am asteptat, desi ma bucuram in taina, sa te stiu in zbor!
    Am vazut toamna , in urma cu cateva zile, in toata splendoarea ei. apoi involburata, ca o vrajitoare. Mie imi place oricum, originala sa fie!
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cris, pai stii doar ca, daca sunt incerta, nu sunt, totusi egoista. De asta v-am si dus la fata locului.
    Nu ma puteam distra asa, de una singura.
    O zi frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Gina,credeam ca Toamna pitesteana e ceva mai mult,dar vad ca e un fel de Zilele orasului,sarbatoare la care nu particip deloc. :(
    Spui ca sunt haine din blana de pisica?asta n-am mai auzit pana acum si ma intristeaza foarte mult. :(
    Weekend minunat si calduros!

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu stiai, Gabi?
    Se fac de niste ani buni.. se vand . Si se poarata..

    RăspundețiȘtergere
  13. Cred ca toamna, ca orice anotimp dealtfel, inseamna altceva pentru fiecare dintre noi. Si fiecare o sarbatoreste in felul sau.
    Adunarile de tipul asta mie una, imi par urate si caricaturale, neavand nimic de-a face cu "sarbatorirea"... Ar fi mai cinstit sa se numeasca "targuri" si atat. Nu cred ca putem sarbatori toamna cu haine de blana de pisica (ori alt animal), bijuuri iertine si grosolane, mititei si carnati.
    Mi-ar fi placut mai mult sa vad sarbatorile campenesti de alta data, cu traditiile lor, in care oamenii erau mai aproape de natura, si intr-adevar sarbatoreau si multumeau pt ceea ce ea le punea pe mese, le aduna in hambare si in suflete.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ruxi, stii o vorba veche? M-ai uns la suflet cu vorbele tale..aceeasi stare de totala dezamagire am avut ieri. Bucatica din ce spui.
    Am tot asteptat o sarbatoare adevarata. Cu vreun prilej..Din nefericire , toate , pe care le-am vazut , sunt croite dupa acelasi tipar. Nu-l mai scriu. Ca-l stii.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  15. O plimbare virtuală prin Pitești, iar poftele mele sunt cam mari, mă gândeam ce gust or fi avut cârnații ceia plesniți...

    O zi plină de frumos, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  16. Geanina, daca as putea l-as conserva.
    Apoi l-as trimite rapid.
    O zi cu arome dorite!

    RăspundețiȘtergere