joi, 10 februarie 2011

vânătorești

Umblă  o vorbă.
Cică, dacă vrei sa vânezi mistreți, să nu te apuci să tragi în iepuri. Nici în nevăstuici.
A spus-o cineva.
Om mare. Atât de mare, că te  întrebi cum arată mistreții adevărați și pe unde își au culcușul. .. celelalte jivine ajung (mai) lesne   în bătaia puștii..
 Vânătoarea are reguli precise.

cf.wikipedia.
”Nevăstuica este un animal de pradă, din familia jderilor (Mustaelide),  o variatate de hermelină europeană,   cel mai mic animal de pradă. La unele specii, se schimbă culoarea blănii în funcție de anotimp( nu și năravul).
Nevăstuicile trăiesc, în general, solitare, și sunt active, mai ales, noaptea. Sunt animale foarte agile, iuți și agresive, și vânează animale, care pot să-i depășească mărimea corporală. Printre animalele vânate se numără mamifere mici, păsări, rozătoare (frecvent iepuri) etc.
 Nevăstuicile au nevoie de vaccinuri, altfel riscă să se îmbolnăvească de răpciugă sau turbare.”//
obs. Orice asemănare cu lumea noastră este (absolut)  întâmplătoare.
p.s.ce zici?




14 comentarii:

  1. Mi-a plăcut paralela, Gina... Din punctul meu de vedere, vânătoarea ar trebui lăsată numai pentur cazurile în care trebuie să ne asigurăm existenţa. Doar aşa, ca să ucidem din plăcere, nu sunt de acord. Bineînţeles că n-am loc de atâţia vănători, sunt pădurile pline... Năravul nu se schimbă - apropo de ceea ce scriai tu - nici la oameni, nu?

    O zi cât mai bună să ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt impotriva vanatorii de orice fel.Cred ca au loc atatea accidente la vanatoare ca pedeapsa pentru ucisul din placere.
    Din pacate, exista si vanatoarea de oameni. :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma gandeam daca cei ce au botezat-o nevastuica si-ar fi dorit in gospodarie o sotie agila, discreta...si feroce

    RăspundețiȘtergere
  4. Cris,
    Poate că în comuna primitivă, când oamenii erau pescari, vânători..doar pentru a supraviețui, era legitimă uciderea animalelor.
    Între timp, lumea a evoluat , iar unii- mulți/puțini, câși or fi, fac asta de plăcere.
    Sângeroasă delectare!!
    Asta dacă ne referim doar la vânătoarea de animale.Mai departe..nu mai spun.

    RăspundețiȘtergere
  5. Gabi,
    Ai dreptate, vânătoarea este ceva care depășește capacitatea mea de a înțelege ”distracția„ umană. Nu pot să văd pe cineva ucigând, indiferent cât de mică este vietatea aflată în bătaia puștii.
    Vânătoare de oameni,,da, lumea asta este mult prea complicată.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Daurel,
    Mintea omului este scormonitoare..face și desface multe..
    Uite ce-mi vine în minte exact acum- „mioara„ să aibă legătură cu blândețea ?Sau cu „intră cu capul în gard”?
    p.s. mai nou, niște rromi) sau cum se vor fi numind) și-au botezat copiii-televizor, telejurnal, accesdirect..nu știu dacă le-au scris cu majusculă.
    Câte capete, atâtea idei!

    RăspundețiȘtergere
  7. Iti recomand pe Disney, Nevastuica Rock. E bestiala.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cati, mulțumesc!
    Promit să mă distrez, deocamdată, știi tu, sunt împresurată de o mie de treburi!!
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. N-am priceput sarada.

    O fi avand povestea de mai sus un talc anume si fi greu de dezlegat pentru mintea-mi scurta....

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim,
    Trebuie citită ca un mic spectacol cu măști.
    Contează locul și timpul ”acțiunii.”

    RăspundețiȘtergere
  11. E vreo virgula lipsa de la textul dumneavostra, doamana?
    Ca dintr-al meu lipseste un "o".
    Si cine stie cate altele or lipsi?!

    In rest, nu vad nici mastile, nici scena; oare sa n-am nici vederea buna?

    RăspundețiȘtergere
  12. Mie nu-mi plac vanatorile,de nici un fel.
    Poate daca eram o vanatoare de note,aveam o medie mai mari si aveam un post in oras.Cam asa se gandeste orice vanator...tinde ceva mare,ceva bun.
    Imi place in schimb Corul Vanatorilor.Pare atat de barbatesc.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Anonim,
    Nu lipsește nimic (din textul meu, așa cum l-am gândit.)
    Știți cum este- cel ce scrie se gândește la ceva.
    Cititorul interpretează. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Angi,
    Îmi place cum o spui.
    În liceu eram la cor, profesorul era un excelent dirijor-Gh. Carp.Prima piesă învățată a fost ”Corul vânătorilor”.Sunt și am fost soprană.
    O seară bună!

    RăspundețiȘtergere