luni, 14 februarie 2011

fără limite

Nimeni nu este prea bătrân, nici prea  tânăr pentru dragoste, pentru că dragostea nu provine din mintea ta, care știe de vârsta ta, ci de la inima ta, care nu are vârstă.( contează cine a spus?)

 Unii au ales să o sărbătorească astăzi. Alții spun că avem o zi specială, a noastră. Cei mai mulți o sărbătoresc când se ivește, alții chiar când dispare.
Este atât de complicat totul, când vine vorba de iubire .
Există un loc, unde cineva a încercat să adune iubiri ale scriitorilor.
Unii s-au stins, alții există.
Mă întreb dacă le convine  să le fie date în văzul lumii acele simțăminte , care, cândva, le-au adus fericirea.
Fericirea..
Despre bărbați faimoși  și nenumăratele lor cuceriri , dar și despre femei recunoscute pentru  ale lor  trăiri   incendiare, citiți aici-http://ceascadecultura.ro/ServesteArticol.aspx?idart=1659//


Eu am  ales o poveste care îmi place mult, pentru  tot ce permite  să fie văzut, dar,  mai ales, pentru acel parfum discret, în care  este învăluită.
 Paul Sartre și Simone de Beauvoir

În viața mea am avut parte de un succes incontestabil: relația mea cu Sartre.
În mai mult de 30 de ani, a existat o singură noapte în care am dormit despărțiți.
Această lungă uniune nu a diminuat interesul pe care l-am avut pentru discuțiile noastre.
Percepeam lumea cu aceleași instrumente, prin aceleași scheme, cu aceleași chei. Adesea, unul începea  fraza și celălalt o termina, iar dacă ni se punea o întrebare, ajungeam să formulăm răspunsuri identice, scria Simone despre cel care i-a marcat existența și căruia i-a vorbit întreaga viața cu dumneavoastră.
La începutul relației și-au promis că fiecare va avea libertatea de a iubi și pe altcineva. Chiar dacă Sartre a fost cel care a sugerat la un moment dat ideea căsătoriei, iubirea lor nu a avut nevoie de oficializare.
Numai moartea a reușit să-i separe în 1980, când Sartre s-a mutat printre aștri..
p.s. care este cea mai frumoasă poveste de iubire în care crezi?



 

26 de comentarii:

  1. Cred că în fiecare zi iubirea poate fi celebrată, măcar puţin!

    tibi

    RăspundețiȘtergere
  2. @Invizibilul,
    Vă mai aștept!
    Nu doar pentru că-mi place ciocolata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tibi,
    Mai ales că nu știi ce va să fie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Toate iubirile sunt perfecte. Dar eu prefer sa cred in iubirea mea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cati,
    Dacă toate sunt perfecte, de ce nu este toată lumea fericită?

    RăspundețiȘtergere
  6. Gina, ai ales, poate, povestea celei mai armonioase relații de durată, în care dragostea nu a devenit răceală, iar ”dumneavoastră” nu era ceva oficial, izvorând exclusiv din respect și...iubire! Se întâmplă rar, dar bine că se întâmplă.
    O seară plină de iubire! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. S-au scris multe povesti de dragoste de-a lungul timpului, dar prea putine (parca) au "spus" ceva si despre respectarea libertatii celuilalt: de-a ramane, de-a pleca, de-a iubi si pe altcineva la un moment dat. Multi confunda inca dragostea cu posesivitatea...

    Iti recomad un film, draga Gina, in cazul in care nu l-ai vazut deja - "Out of Africa". O minunata poveste de dragoste, o extraordinara poveste de viata! Adevarata! Uite aici, un mic crampei: http://www.youtube.com/watch?v=kF-lNumI2qk

    O seara frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Iubirea e un sentiment unic.E perfect acest sentiment,dar greu de gasit.
    Exista in mai multe variatiuni,exact ca o muzica buna.
    Sufletele pereche sunt rare.Unii si-au gasit perechea perfecta,altii incearca sa o perfecteze.:)
    E frumoasa povestea ta mai ales ca e reala!

    RăspundețiȘtergere
  9. alegerea ta m-a atins 'in plin';

    dar sa aleg dintre iubirile stiute de ine, reale sau imaginate intr-un mod sau altl, pe panza, pe hirtie, pe scena, pe celuloid, pe note, imi este f greu
    H Bogart si L Bacall,
    sau
    M mihuut si V Rebenciuc
    sau
    ECamilar ;i M ISANOS

    Rembrandt si Saskia
    si
    si
    si....
    :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Aș încerca să sărbătoresc și o ceva de la papuași, dacă asta mi-ar aduce mie și celor dragi un bun prilej de a zâmbi, de a ne vedea cu drag, de a fi fericiți împreună! Nici măcar sărbătorile umflate de marketing nu mă deranjează, cât timp propagă binele și cât de cât frumosul :)
    La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cea mai frumoasa poveste de iubire in care cred este cea a parintilor mei. Si a fost vorba nu de 30 de ani, ci de 47 de ani de iubire si de armonie. Si ar mai fi fost daca tata n-ar fi plecat acum 11 ani dintre noi ...

    RăspundețiȘtergere
  12. Frumoasă postare. Iar unde apare dragostea printre rânduri nu poate să fie decât frumos. Frumos de tot. Fiecare zi - o zi a iubirii. Cred că toată lumea ar fi de acord cu asta...

    Gânduri bune, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  13. în semn de răspuns la articolul provocator, am să postez un poem pe care l-am scris... de eveniment:

    serghei
    de Ottilia Ardeleanu

    (sau valentin totuna)

    ce naiba
    te-ai îndrăgostit
    fix astăzi
    urmăreşti ceva
    sau te zgâieşti printre uluci
    ca oamenii
    la oameni

    pari într-o ureche
    aşa agăţat de tulpina unui ghiocel
    care măsoară nivelul radiaţiilor
    când îşi pierde soarele dinţii
    prin zăpadă

    hai să fac o minge
    din iubirea asta
    şi încă una
    uite omul de iubire

    am ameţit de când alergi
    în jurul lui

    (14 feb. 2011)


    o zi frumoasă!

    Ottilia

    RăspundețiȘtergere
  14. Frumos exemplu ai ales..si ce ne aminteste de dragoste este binevenit in orice zi. Cred si eu ca poate exista dragoste durabila fara sa apara plictiseala..depinde doar de cei doi.

    RăspundețiȘtergere
  15. Fiindca ai pus o intrebare la sfarsitul articolului, ar trebui sa raspund ca cea mai frumoasa poveste de dragoste ar fi cea a Julietei, alaturi de Romeo-ul ei. Insa, cred ca fiecare cuplu are propria poveste de dragoste, poate ca nu neaparat colorata dramatic, insa suficient de vie pentru a fi povestita în carti. Pacat ca unii se pierd pe drum cu tot cu sentimente!

    RăspundețiȘtergere
  16. Mirela,
    Unii spun că iubirea este singurul etalon, cu care se măsoară totul.
    O seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  17. Ruxi,
    Îți mulțumesc mult pentru gânduri, n-am văzut filmul..am avut niște zile încărcate, de aceea , te rog să mă scuzi că răspund cu întârziere.
    Mulțumesc pentru filmuleț!
    O noapte frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  18. Angi,

    Cred că esența tuturor căutărilor noastre asta este- să ne găsim sufletul pereche.
    Nu știu de ce, poate nimeni nu știe- nu există șanse pentru toți..sau poate că nu știm să căutăm..
    O seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  19. Ana,
    Ai adunat cele mai frumoase povești într-o salbă!
    Unii își iau hrana din iubire..sunt atât de puțini..
    O noapte frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  20. Andi,
    Mulțumesc, cam așa gândesc și eu.
    Mi-am oferit o seară cu Florin Piersic( vorba vine...)
    Am văzut un spectacol deosebit
    O seară minunată îți doresc!!

    RăspundețiȘtergere
  21. Gabriela,
    M-ai emoționat în modul cel mai curat!!
    O seară frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  22. Cris,
    Îți răspund cu -”Iubirea de ți-o pierd, îmi pierd făptura-ntreagă” Alexander Pope

    RăspundețiȘtergere
  23. Minunat, Ottilia!!
    ”pari într-o ureche
    aşa agăţat de tulpina unui ghiocel
    care măsoară nivelul radiaţiilor
    când îşi pierde soarele dinţii
    prin zăpadă”
    Îmi plac toți cei care , din când în când” sunt într-o ureche”, pentru că sunt îndrăgostiți!!

    RăspundețiȘtergere
  24. fly2,
    Îmi place mult ceva- iubești pe cineva , atunci când ai ajuns să vrei să-i dai ceea ce ai mai bun și hotărăști să i te dai pe tine îns(ă)(u)ți.

    RăspundețiȘtergere
  25. Florentin,

    Mare adevăr spui- toate poveștile sunt frumoase la început..de ce nu se vor fi păstrând??
    Este dureros ..

    RăspundețiȘtergere