vineri, 4 februarie 2011

închis pentru inventar

 În cutii legate cu sfoară, toate ornamentele. 
Cioburile nu aduc noroc.
Ramuri uscate, raze fugare, cărți cu foi îndoite, metafore șchioape. 
Zbor la întâmplare, șoapte năuce, pași rătăciți. 
 poză cu luna uitată -ntr-un nor,
voci de copii cu ochi rotunziți de mirare,
bilete de tren, facturi în dosare,
străzi fără număr, răni oblojite, muguri plăpânzi. 
Puse de-a valma. 
Câte anotimpuri are viata?












22 de comentarii:

  1. Pitagora împărţea viaţa omului în sferturi, după cum sunt patru anotimpuri, patru elemente fundamentale cuprinse în quintesenţie, caii de foc ai inspiraţiei – în număr de patru, fazele lunii, tripletele din zodiac, etc.:
    „ Douăzeci de ani eşti copil, douăzeci adolescent, douăzeci om tânăr şi douăzeci om bătrân“.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Poză cu luna uitată -ntr-un nor"

    ...

    e, cred greu sa uiti cuvintele acestea.

    Numai bine - si un weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Prima data cand intru pe acest blogg. Imi place ce am vazut la o prima vedere.
    Uneori viata mea are un singur anotimp, alteori sufletul se zbate in cinci anotimpuri. Acum, in functie de starile mele, pot fi zeci de anotimpuri, ce le-am pierdut numarul de ceva timp.
    O sambata placuta! O sa mai revin.

    RăspundețiȘtergere
  4. când începem să facem bilanţul, constatăm că e prea târziu...

    cred că orice lucru din viaţă are valoarea lui şi constituie un obiect de inventar.

    o zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  5. @GRIGORE ROTARU;
    Cum să-l poți contrazice pe matematician?
    Mă gândesc, că dacă ar fi posibilă, cumva, o transpunere, parcă nu este termenul potrivit-o viață în oglindă, l-aș ruga ceva-ce-ar fi dacă ar prelungi primele trei sferturi, că , oricum, sufletul nu are vârstă, este mereu tânăr. Mă puteți contrazice?
    Poate că așa am fi mai aproape de a trăi chiar noi mitul tinereții fără bătrânețe..
    Bătrânețea să fie ceva care ar urma să vină, fără să reușească.
    Vă mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Irina,
    privesc , de multe ori, luna .
    În tăcerea ei stranie, are ceva tulburător, de ființă mereu în așteptare.
    Îmi plac pâlpâirile de pleoape grele, culegând lacrimi în batiste de stele!
    Zile frumoase îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Cristina, bine ai venit!
    Fereastra este deschisă pentru musafirii care caută..cred că ne risipim printre anotimpuri.
    Poate că tocmai ăsta este farmecul vieții- să nu te contopești total cu niciun anotimp, să aștepți, să cauți mereu, altceva.
    Te aștept cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. De ce bilanț, Ottilia?
    Poate doar dorința de a găsi cheia tainelor din care se compun sufletele noastre.
    Inventarul meu este doar dorința de a reclădi vise, visând..
    O zi frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  9. O foarte frumoasă întrebare de final, cu tentă filozofică, aş spune... Câte anotimpuri are viaţa? Să fie chiar acele anotimpuri (metaforice, de data aceasta) din calendar? O primăvară a vieţii, o vară, o toamnă şi o iarnă? Mă tem că o astfel de comparaţie nu poate fi făcută fără riscul de a fi superficiali. Viaţa înseamnă mult mai mult. Poate că există mai multe anotimpuri ale vieţii (şi spunem anotimpuri fiindcă nu am găsit un alt termen potrivit), cred eu... Mai multe segmente, prin care treci, te dezvolţi, te perfecţionezi, înveţi, guşti, simţi, miroşi, IUBEŞTI etc...
    Oricum, o întrebare grea...

    RăspundețiȘtergere
  10. Gina, frumoase versuri albe și nostalgică întrebare...Câte?
    Primăvara copilăriei, pentru cei fericiți, care au o copilărie adevărată. Primăverile adoslescenței și ale primei tinereți. Vara timpurie a iubirilor, vara fierbinte a tinereții...Toamna vine doar când începe să-ți placă anotimpul leneș, în care să stai mai mult după ferestre. Iarna...iarna poate să fie bătrânețea, dar un om vârstnic ș încă plin de energie, va trai o nouă primăvară! Așa să fie! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Cris,
    Întrebarea a venit așa, pur și simplu..dacă ar fi să gândim doar cu sufletul, trăim , clipă de clipă, toate anotimpurile.
    Dacă analizăm cu mintea, ar trebui să avem anotimpul pe care ni-l sugerează matematica.
    Suntem diferiți. și total diferite ne sunt trăirile!
    Cred, zic și eu, că frumos este să rămâi copil!Este vârsta când cunoști libertatea totală.Cu care nu te mai întâlnești apoi, decât pe furate..
    O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Mirela, Nu am eu pretenții de creatoare.
    Am avut o stare , care mi-a dictat cuvinte. Le-am însăilat și a ieșit ce se vede.
    Nu putea lipsi din starea mea Andre Rieu ( nu știu să-i scriu accentul).
    ”Tabloul„ mi l-a trimis în dar cineva, aici.Îmi place mult! Și mi se pare că-i stă bine lîngă romantismul lui Rieu.
    O seară caldă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Imi place sa cred ca viata are mai multe primaveri. Ca ni se ofera mai multe sanse de regenerare, de descoperire a valentelor vietii. Si fiecare din aceste metanoia sa ne redirectioneze destinul...

    RăspundețiȘtergere
  14. Admir talentul. Ca totdeauna si vizita de azi a insemnat un moment placut.

    RăspundețiȘtergere
  15. Versuri frumoase pe o muzica de suflet...
    Dau si eu cu parerea :).Viata are Prima(vara),A doua vara ,a treia ...imi place acest anotimp.Asa ma simt si eu,numai ca "ciresele" mele au inceput sa se "rumeneasca",deci, pot spune ca am si rodit,chiar daca sufletul meu e in Prima(vara)
    O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  16. Florentin,
    Frumos adevăr grăit-ai!!
    Sunt convinsă că în fiecare zi poate fi o primăvară! Și încă una!
    Doar să-ți găsești momentul!
    O seară frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  17. Mircea,
    Mă înclin! Te aștept totdeauna cu plăcere!

    RăspundețiȘtergere
  18. Frumos de tot, Angi- atâtea veri! Fiecare cu farmecul ei, în pâlpâiri de maci și parfum de regina nopții!
    Minunat!
    o seară bună îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  19. M-am intors printre randuri, unde cuvintele prind viata, iar decorul muzical e mai mult decat potrivit... :)si frumos tablou !
    Stiti cum e? in viata avem parte de toate anotimpurile. Gust cate putin din puritatea iernii, dar tremur uneori in soaptele ei de gheata. Primesc mireasma proaspata a primaverii, apoi intampin razele ferbinti intr-o zi de vara, recunosc ma satur si de caldura. Toamna n-am decat sa stau la povesti cu vantul, uneori nu-mi place, dar culorile fermecate din natura ma poarta pe aripile zambetului.
    Cu ele(anotimpurile) trec si clipele noastre din viata, ea se misca, anotimpurile se schimba, ea nu pleaca, cele patru surori se intorc, totul se repeta.
    Nu trebuie decat sa traim. Amintirile sunt pretutindeni.
    >:d<

    RăspundețiȘtergere
  20. Cum altfel ar putea fi, la vârsta pe care o ai, Lav?
    Trăiești bucuria tuturor anotimpurilor în unul singur- primăvara copilăriei!

    RăspundețiȘtergere
  21. Cel care n-a fost copil minune, poate sa fie batranul fenomen...

    Daurel

    RăspundețiȘtergere
  22. @Daurel,
    Voiam să întreb dacă este de bine..acum citesc în ambele sensuri, un ochi râde, unul plânge..

    RăspundețiȘtergere