joi, 5 ianuarie 2012

și bani, și suflet

putem obosi  de toate,
nu și de  a înțelege...
obosim de atâta  iarnă confuză,
nu obosim  să iubim albul.
obosim  de așteptări,
nu obosim sperând.
putem obosi de prea multe incertitudini,
nu obosim să avem opinii.
suntem trecători
prin propriile noastre gânduri.//


Existențe palide, strigându-și,  la  colț de stradă, sărăcia în note flămânde..
Ți-ai oprit  vreodată mersul, să citești,  în privirea lor pierdută,  zădărnicia? 

21 de comentarii:

  1. Gina, nu pot comenta. Uite niște extrase din topul celor mai bogați cerșetori, care circulă pe e-mail.
    ”Desi e tanara, Raritatea intra in top 5 cersetori, cu un venit de 15.000 Euro lunar. Activeaza in zona Garii de Nord, un vad extrem de bun si de banos. Mizeaza pe frica provincialilor sositi in Bucuresti, speriindu-i sa-i dea bani ca sa scape de ea. Raritatea are 5 la tupeu, fiind foarte agresiva. ”
    ”Limonada castiga in jur de 18.000 Euro lunar si isi petrece vacantele in insulele din Pacific.La tupeu sta foarte bine, uneori tragand de maneca, sau chiar de geanta, persoanele care nu-i dau bani. "
    ”Chelu' are un text extrem de simplu, dar eficient: "Da-mi un leu !". Tinuta, compusa din haine groase vara si subtiri iarna, determina trecatorii sa aiba o senzatie de mila meteorologica fata de acest cersetor, ale carui venituri se ridica, in medie, la 20.000 Euro lunar.”
    "Benjamin Balac intra lejer in top 5 cersetori, cu un venit de 21.000 Euro lunar. Activeaza la Universitate, unde are un vad foarte bun, pe care a platit 50.000 Euro. Gesticulatia sa este foarte complexa, inspirata din misticismul ortodox rus. Ridica mainile, face spume la gura, iar banii curg."
    ”Harrieta activeaza de circa 4 ani in zona cimitirului Bellu, mizand pe o diformitate pentru a atrage banii milosilor. Trecatorii intervievati de noi i-au dat Harietei o varsta medie de 65 de ani. De fapt, Harieta are 23.
    Se lauda cu peste 23.000 Euro lunar, are conturi la mai multe banci, iar in timpul liber merge la mall, la fitness si se gandeste sa se apuce de tae-bo, pentru a-si pastra conditia fizica. Tonusul muscular de invidiat o ajuta sa stea in pozitia din imagine pana la 12 ore pe zi, insa Harieta sustine ca efortul merita."

    Tu, profesoara care muncești din tot sufletul, din câte mi-am dat eu seama, câți euro ai pe lună ? Unde îți petreci vacanțele ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Zina,
    Aici, ieri , a fost o zi superbă!
    Prin centrul orașului era multă lume.
    Trecătorii erau atrași de o muzică superbă- un grup ciudat- tată și fiu, nu cred că ar fi putut fi altfel. Tatăl cânta , în același timp, la două instrumente, iar puștiul îl acompania minunat!
    Nu cerșeau- munceau, puneau mult suflet!

    Îi detest pe cerșetorii despre care vorbești, care sunt agresivi, înjură, blesteamă, dacă nu le dai bani, își arată fețele dure și colții de fiară..

    Câțiva pași, mai încolo, era un țigănuș cu mielul în brațe, iar mai departe, adevăratul beneficiar-un alt țigan vârstnic.
    Este o lume ciudată, totuși, nu toți pe care îi zărim în ipostaze dificile sunt hoți.
    Eu așa simt.
    O zi bună îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. hmmm, de câte ori, mai ales când e(ra) vorba de copii implicaţi în.
    e trist, înainte de toate, cu atât mai mult cu cât se (mai) întâmplă (,încă,) în lumea "civilizată" a mileniului III.
    este inadmisibil să mai avem o astfel de categorie...

    până una, alta, toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ottilia,
    Am văzut prin diverse locuri, nu doar la noi- persoane aflate în asemenea situații- fac ceva util- cântă, desenează, mimează..pentru bani.
    Nu fură, nu comit agresiuni.
    Că își iau copiii cu ei chiar nu știu dacă este imoral. Asta m-am întrebat ieri, văzându-i pe cei doi.
    Groaznică mi se pare țiganca, de 16/17 ani, cu un copil în brațe, poate că nici nu este copil, așezată la intrarea în magazin.
    Nimeni nu-i cere niciun act, patronul închide ochii, se teme, eu știu de cine..
    Sau indivizii care îi supervizează pe copiii schilodiți, așezați pe ciment prin diverse locuri.
    Da, trăim în mileniul III..

    RăspundețiȘtergere
  5. ...si eu am obosit de multe,dar inca sper,am ajuns sa inteleg tot mai mult cat de importanta este speranta....
    Despre cersatori ii dau dreptate in multe privinte Zinei...eu am intalnit insa si cersatori "adevarati"...nu spun nimic,nu se lamenteaza in fata ta,nu gesticuleaza patetic,nu te "vaneaza" la iesirea din biserica... doar stau intr-un loc anume si privesc in gol cu o amaraciune cutremuratoare...

    RăspundețiȘtergere
  6. @Modart,
    Da! Speranță și acel optimism pe care îl găsești doar în tine!Oricât am spera în înțelegerea altcuiva, tăria și forța vin din interior!

    Știi, cele două persoane pe care le-am văzut ieri erau curat îmbrăcate, copilul nu părea exploatat, amândoi erau talentați.
    Eu nu pot rămâne pasivă la suferința din jur. Pur și simplu nu pot să trec, ca și cum n-aș vedea.
    În legătură cu cealaltă categorie- a cerșetorilor- hoți - am un sentiment de totală aversiune.
    Seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sărut mâna cu respect !
    La mulţi ani frumoşi si sănătoşi !

    Eu cred că lumea cerştorilor este la fel de colorată ca orice societate , sunt buni , sunt (unii) săraci sunt răi sunt falşi . Nu poţi să-i deosebeşti şi dacă da cu ce ar ajuta ? de multe ori lehamitea te face să cedezi . Am un respect deosebit pentru cei săraci material sau cu duhul care se străduie să răzbată dar deosebirea e atât de mică încât cu greu faci diferenţa . E o lume ce a fost din-totdeauna şi va fi de-acum încolo poate mai mult ca oricând . Ne resemnăn , asta este , desi în unele privinţe suntem mai sărmani ca ei .

    RăspundețiȘtergere
  8. Cand in Romania aveau ceva bani aproape toti, era plin de cersetori. Acum, saracia este in floare si cersetorii am impresia ca sunt tot mai putini. Nu mai este mult si rolurile se vor schimba.
    Roata morii...
    Parerea mea sincera este ca cei care canta pe trotuar pentru bani, nu sunt cersetori. Ei vand ceva iar cel care vrea plateste. Doar ca nu au sereleuri.
    Cersetorii adevarati sunt in institutii ca de exemplu biserica, sanatatea, primarii, etc.

    RăspundețiȘtergere
  9. SoriN,
    Văd zilnic cerșetori-de toate vârstele, femei, bărbați, copii. Nu despre ei, de fapt, voiam să vorbim, ci despre o categorie aparte- cei din fotografie . Și despre spectacolul vieții- tu ești trecătorul, ca în muzica maestrului Ștefan Iordache. Tu ești liber.
    El, cel care și-a pus cutiuța în față și talentul- atât cât are- la dispoziția ta, nu mai este trecător, este sclavul unei împrejurări- el va avea ine, dacă ție, mie ..ne place muzica lui sau dacă ne place atitudinea lui.
    Că sunt mulți oameni răi, asta este altă problemă..

    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  10. Micuțul,
    Nu mi se pare că ar fi scăzut numărul cerșetorilor din stradă, aș zice că, dimpotrivă, pe aici sunt mai mulți. Cei falși au ceva care-i dă de gol, asta simt.
    Nu despre ei voiam să vorbesc, ci despre ceilalți, prestatorii, cum spui tu.
    Ai dreptate, ei nu cerșesc, îți atrag atenția- există! Vor să iasă din impas, dar depind de bunătatea trecătorlui.
    Asta mi se pare mie dureros- unii pot fi talentați, dar viața, soarta, cine știe ce situație- i-au împins la periferie. Ei au un anume fel de demnitate- nu întind mâna, îți oferă o clipă de frumos, dar și de meditație- eu asta am simțit ieri-vremelnicia..
    Apoi , am găsit muzica Maestrului.
    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma opresc de fiecare data...Desi n-au nimic cu acest nimic al lor reusesc sa faca o zi imbacsita pe strada intr-una frumoasa, plina de armonie, de melodie...

    RăspundețiȘtergere
  12. Gina
    Din păcate, Zina are dreptate (şi nu numai ea).
    Şi tot din păcate, adevăraţii săraci care ajung să cerşească, nu au loc în "vadurile" bune.
    O mafie bine pusă la punct, îi alungă sau îi încorporează.
    Am un exemplu concret: în tramvaiul 41, deseori vin să cînte la acordeon, fie o fată scundă şi smeadă, fie tatăl său (sau ce i-o fi). Au ceva talent, sunt curat îmbrăcaţi şi cuviincioşi. Mai mereu le-am dat cîte ceva. Pînă cînd, i-am întîlnit într-un supermarket. Să îţi spun ce am văzut în coşul lor de cumpărături? Mai bine, nu.
    Asta nu înseamnă că nu mai fac milostenii. Dar...

    RăspundețiȘtergere
  13. Vera,
    Ai pus atâta suflet în vorbe- asta simt și eu- o frântură de culoare în banalitatea străzii!
    Mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  14. Tibi,

    După ce am ascultat tot ce ați spus, sigur că vă dau dreptate!
    Ce vremuri trăim- rău este că există atâta sărăcie, rău este că oamenii ajung în situații limită.
    Îngrozitor este dacă unii , fără frică de Dumnezeu,își transformă copiii în cerșetori..asta mi se pare groaznic.
    Să ai o zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ai subliniat bine Gina faptul ca tatal isi invata copilul sa cante, sa faca ceva, si apoi sa astepte rasplata!

    RăspundețiȘtergere
  16. Se pare ca politia este mituita; altfel nu se explica exploatarea copiilor...

    RăspundețiȘtergere
  17. Marycix,
    Eu tot sunt convinsă că părintele care își învață copilul să muncească nu greșește. Ei nu cerșesc.
    Mă bucur că gândim la fel într-o problemă atât de controversată.
    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  18. @Daurel,
    În cazul țigănușului cu mielul, aveți dreptate- copilul umbla pe stradă, iar adultul îl „supraveghea„. ..

    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  19. Amazing issues here. I am very happy to peer your article.
    Thank you so much and I am taking a look ahead to touch you.
    Will you kindly drop me a mail?
    my website > transfer rumours epl

    RăspundețiȘtergere